Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsmæssig håndtering af privat/firma køb

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skal den ikke tillægges moms.

Hvis du allerede har besluttet dig for at momsregistrere dig, eller kan se, at du kommer til at omsætte for mere end 50.000 kr. indenfor 12 måneder, så har du pligt til at momsregistrere dig med det samme, og dermed ikke sende flere momsfri faktura afsted til kunder.

 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kommer ikke til at tjene mere end 50k foreløbig, tror ikke jeg kommer over i år. Jeg gør det primært fordi jeg kan trække moms fra, og jeg oftest vil handle med virksomheder. Det skal dog slås fast, at jeg ikke har besluttet hvornår jeg vil få CVR, jeg har blot fået muligheden for det gennem statsforvaltningen nu. 

Så hvis jeg udsteder en faktura nu uden moms, sætter betaling til fx 30 dage og om en uge får jeg CVR - så er det helt korrekt/lovligt? Det er jo en svær sag. Aftalen om pris lægger tilbage til for ca. 2 mdr. siden, men er blevet rykket pga. kunden har haft travlt med andet, og det aftalte beløb er uden moms. I mellemtiden har jeg så besluttet at jeg gerne vil have CVR. 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemerne er løst, og i dag har jeg endelig fået CVR. Wuhuu!

Jeg har et enkelt spørgsmål:

- hvis jeg køber en computer med 50 privat/50 firma, så må jeg vel godt installere private/ikke-kommercielle programmer på, der KUN bruges til private formål?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Aarhus Regnskab Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det må du godt - Du er ikke tvunget til at slette Minestryger, bare fordi du ikke bruger det i din virksomhed Wink Så indstallér du bare lidt programmer.. OT.: Har MAC i øvrigt Minestryger? hehe..

Med venlig hilsen

Martin Kyhl Johansen
AarhusRegnskab.dk

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Beklager jeg først ser dit svar nu, Amino mailsne kommer åbenbart ikke altid. Hmmm...

Men super. Det var mht. office - hvis jeg udelukkende bruger det privat, kan jeg vel godt have Home/Student, men hvis jeg bruger det i virksomheden, skal jeg have Business - korrekt?

Tror ikke den har minestryger :D

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)