Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsmæssig håndtering af privat/firma køb

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Bundgaard:

Jeg bruger Billys Billing, hvis det gør en forskel.

Jeg tror faktisk, at det er umuligt at bogføre en sådan regning i Billy's Billing, da det program har problemer med håndtering af moms.

Læs evt. denne tråd (der er ikke kommet en opdatering endnu, som håndterer momsen korrekt):
http://www.amino.dk/forums/t/161165.aspx

 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg har hørt, der var problemer med Billys Billing, men jeg tænkte det ikke ville vedrøre mig, og jeg synes deres program er så brugervenligt.

Jeg synes dog ligeledes jeg hørte, at opdateringen snart ville komme, og der går nok et par uger endnu til jeg køber, så det går nok.

Tak for hjælpen. Nu jeg har fat i en "ekspert", vil jeg lige høre om et par enkelte spørgsmål. Du må gerne sende links osv., jeg aner bare ikke, hvor man nemt finder viden om det, og en google søgning gjorde mig ikke meget klogere.

- Når jeg nu får CVR (enkeltmandsvirksomhed); skal det jeg privat har tjent stadig være med i firmaregnskabet, eller skal det være uden for det?

- Skal overskuddet stadig indberettes sidst på året til skat eller er det anderledes? Og moms er hvert kvartal på nogle faste dage?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian Bundgaard:

skal det jeg privat har tjent stadig være med i firmaregnskabet, eller skal det være uden for det?

Det kommer an på, hvad det er du har tjent privat, men som udgangspunkt skal det ikke inkluderes i firmaet.

Løn angives eksempelvis seperat på selvangivelsen.

Christian Bundgaard:

Skal overskuddet stadig indberettes sidst på året til skat? Og moms er hvert kvartal på nogle faste dage?

Helt korrekt.

 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Med "det jeg har tjent privat", mener jeg det, jeg har tjent inden jeg får CVR. Det vil sige, de indtægter jeg har haft ved at sælge hjemmesider.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De skal selvfølgelig med i dit firmaregnskab.

Der er ikke tale om, at du har tjent dette privat, men i stedet tale om, at du har tjent dette i en virksomhed, der ikke var momsregistreret. Nu er virksomhedens bare momsregistreret, derudover er der ingen forskel.

 

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh okay, det er vist mig der har misforstået nogle definitioner. Nu er jeg med.

Endnu engang mange tak; du er til stor hjælp. :)

Fortsat god aften.

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige et sidste spørgsmål (indtil videre), som jeg ikke er 100% sikker på.

Jeg er pt. igang med at lave et projekt for en kunde, og der er aftalt pris osv. Da jeg ikke har haft CVR indtil videre, og kunden er en privatperson, er det uden moms, og derfor skal kunden heller ikke have tillagt moms oveni, da det ikke har været aftalen. 

Kan jeg oprette et CVR nr. og stadig fastholde denne aftale om, at projektet afregnes uden moms? Eller hvad kan jeg gøre? Hvis det er relevant, skal det lige siges, at jeg er er godt stykke fra at være oppe på de 50k/år endnu.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, du kan ikke fortsat udstede momsfrie faktura, når virksomheden er momsregistreret.
 
Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte det nok. Hvad nu hvis fakturaen er sendt inden, men først betales efter?

Fra Hammel
Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 441
Fra  Websolu.dk Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Bundgaard:
Hvad nu hvis fakturaen er sendt inden, men først betales efter?

Jeg bringer lige dette op igen, da det er ret relevant. :)

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)