Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shop ejer hvordan startet i med varelager?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle shop folk

Jeg er igang med at starte en webshop, da min niche er stor - skal jeg købe lidt varer ind.

Hvad gjorde i for at opbygge et solidt varelager dengang - startet i med at købe småt og startet denne vej?

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 13:46

Hej Arlo,
Den måde jeg starter mine webshops på er at lægge en sum penge i det, 25.000 er lign, også opbygge varelageret derfra.

Det er self smag og behag :)

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:51

Som udgangspunkt mener jeg, at man altid bør kunne sælge sit varelager uden tab, såfremt det er indkøbt til den rette pris.

Derfor må størrelsen af indkøbet handle om din økonomi.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 13:56

Hej. 

Da vi i sin tid startede op gik vi all in på både varelager og markedsføring og købte for rigtig mange penge. Det var dog nødvendigt for os for at få den rigtige brand sammensætning og for at komme til at leve af vores netbutik forholdsvis hurtigt. 

Hvis man er i en niche, og kan nøjes med at starte i det små med varelager vil jeg dog klat anbefale at man starter i det små og så bygget på sit varelager som det bliver nødvendigt. 

Simon

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:10
Jeg har min shop, som jeg er ved at sælge. Inden jeg fandt ud af at jeg var nødt til at sælge, så var planen at købe 4-6 stk. af de fleste produkter, for at få et bredt sortiment. Det er fint, når man ikke har så mange penge.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:57

Det hele afhænger af den branche, som du er i. Og de bestillings betingelser, som der foreligger fra din/dine leverandører... Så det er nok meget svært, at give et svar, som hjælper dig 100%...

En af hovedpinerne ved at sælge solbriller er, at der kan være absurt lange leveringstider. Når foråret kommer, så kan det nemt tage 45-90 dage fra bestilling til levering. Og den gik engang, hvor der ikke var andre alternativer. Men idag hvor de største spillere alle er lagerførende i en hvis grad, så går den ik mere... Så der skulle investeres en del fra starten...

Men det bedste, som du kan gøre er at kigge, hvordan konkurrenterne gør. For ud fra deres adfærd kan du nemt lure, hvordan og hvorledes det er smartest at købe ind...

Bare husk på, at fragt er en dræber. Så mange små bestillinger kan hurtigt blive en dyr affære, fremfor en stor ordre... Her taber rigtig rigtig rigtig mange firmaer rigtig rigtig rigtig mange penge. De fleste er blevet bedre til at håndtere det efter krisen satte ind, men det er langt fra alle, som tænker økonomisk, når det gælder fragtomkostninger og lignende...

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:03

Da jeg startede min webshop, benyttede jeg mig af Dropshipping.

Da jeg efter nogen tid havde dannet lidt kapital brugte jeg det som indskud til varelager og har så siden opbygget det.

Så har du mulighed for at få dropshipping og kan du lave nogle gode aftaler med dine leverandøre om levering mv. Så kan det godt lade sig gøre at køre en virksomhed på det. Dog er der også plusser ved selv at have et lager og minusser ved at bruge Dropshipping.

Mvh.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 09:46

Og pas i øvrigt på med at stole 100% på anbefalingerne fra leverandørens sælger, om hvad der er hot lige nu.

De mere skruppelløse kunne finde på at mikse deres hyldevarmere ind i anbefalingerne..

Jeg taler af erfaring :/

Efter at vi blev storkunde stoppede de tricks dog. Men jeg kunne frygte, at det sker engang i mellem overfor nystartede.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 09:54

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 11:03
Vi startede med at købe 6 varer hjem (niche produkt).

Da de var solgt, kunne vi købe mere hjem end forrige gang. Osv osv. Nu køber vi flere paller af gangen.

Man kan sagtens starte småt og bygge noget stort op.

Nu åbner vi snart en ny shop - Her gør vi det samme. Køber hjem for cirka 25.000 og lader stille og roligt vores ordereafgivelser hos leverandøren, blive større og større.

Men pas på med at starte alt for småt op. Hvis det er et nicheprodukt, du ikke er eneforhandler af, kan en kapitalstærk konkurrent hurtigt slå dig af pinden, før din shop har slået sig fast på markedet.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)