Skønne aminoer! Jeg håber I kan give mig en vokal her - jeg er på nippet til at lancere en ny og meget unik webtjeneste. Jeg en rutineret programmør og akademiker, men en novice forretningsmand og jeg er i tvivl om hvordan jeg skal prissætte min webtjeneste. Det er klart at tjenesten skal kunne tjene sig selv hjem for mine kunder - men det er imidlertid det, som er vanskeligt - for det er svært at beregne effekten af tjenesten i kroner og øre. Hvilke andre "parametre" kan jeg danne et prisgrundlag på, når der ikke er nogen konkurrenter og hvordan overbeviser jeg om at prisen er den helt rigtige? Jeg ser heller ikke nogen grund til at presse citronen og give latente konkurrenter gode idéer. Foreløbigt har jeg besluttet at tjenesten er et abonnement der betales halvårligt 6 måneder frem. Håber nogen har nogle rigtig gode idéer God aften og nat! |
Hm, det kan der være mange tilgange til..
Du siger der ikke er nogen direkte konkurrenter, men mon ikke din service substituerer noget? .. hvilken værdi har det?
Sparer det tid, hvor meget er den tid værd?
Du kan også prøve dig lidt frem med direkte at spørge nogle potentielle kunder hvilken værdi det vil have for dem.. og få dem til at prissætte denne værdi.