Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé: Amino Flytter Ud..

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino'er..

Nu har vi efterhånden brugt Amino i flere år ved at hjælpe hinanden bag skærmen ved at debatere, og det har fungeret udemærket og vil helt klart også gøre det i fremtiden...

Men kunne det ikke være en mulighed at etablere nogle lokaler gratis for iværksættere rundt i landet hvor iværksættere kan netværke og hjælpe hinanden face 2 face..? Det vil være med til at Danmark kan holde sit fører position indenfor iværksætteri hvor især de unge kan få den kick start de har brug for ..

Finansieringen kan klares ved sponsorater, samarbejdspartnere , statssttøte , aktiekapital mv.. selvfølgelig kræver det en del investeringen, men mener at det er godt givet ud..

Jeg tror helt klart at det er en ide som især Martin Thorborg lige kan overveje :-)

Hvad siger i andre? Ville i benytte jer af gratis lokaler, netværk mv hvis de opstillede rammer var som ønsket..

Er ideen dødsdømt? Eller er der opbakning om det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino hot-spots er da klart en smuk tanke. Men jeg tror det er dødsdømt. Med mindre der er en masse der er forberedt på, at brænde penge af de måske aldrig ser igen.

Desuden tror jeg der i det fleste kommuner, er steder hvor du gratis kan blive hjulpet i gang.

Jeg vil i stedet skyde et andet koncept ind i debatten: 2-4 gange om året, lejes en hal, hvor der afholdes et stort networkingsmøde for aminoer. Jeg tænker et heldags event, med et par foredrag også + andre gimmicks, der kan gøre det ekstra interessant.

Beklager hvis jeg fjerner fokus fra din debat med mit forslag ;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:21

Der findes jo allerede en del erhvervsnetværk, hvor man kan møde andre ligesindede. Amino kunne måske "koble sig på" nogle af disse arrangementer? Det ville jo ikke koste det vilde!

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 20:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin har allerede overvejet det, og har det med garanti stadig i tankerne.

Han nævnte vist noget med at aminoer kunne bruge lokalet/lokalerne ved at de som amino plus medlem, kunne få en kode at låse sig ind med.

Muligheden for at betale et beskedent beløb pr gang man brugte det var vist også på tale.

Jeg syntes det kunne være fedt hvis man havde et lokale, feks. i Odense hvor jeg kommer fra, og dem der havde lyst, kunne komme en gang om måneden, og man kunne komme hver i sær med sine "problemer", udfordringer, opgaver mv, hvor man hjalp hinanden med løsninger. Det vil styrke netværk, og senere måske også forretningen, når man kender hinanden.

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 20:31

Ja, det er store udgifter forbundet med det, men man kan jo opstille ideen overfor investorer , samarbejdspartnere mv og få deres støtte.. Amino'er kan også bidrage ligesom man gør med 'Amino Plus'..

Hvis finansieringen er på plads, så tror ikke at der vil være nogle forhindringer i at det bliver til en succes..

Flere tusinde kender til Amino, og denne kundekreds kan bruges til videre etableringen af denne ide..?

Der er jo årlige iværksætter messer mv, så det vil dø i mængden, men hvis man tilbyder noget som alle kan få glæde af til den daglig drift af deres virksomheds drift
så tror jeg at mange vil benytte sig af det..

Som iværksætter vil fordelene være uenlige:

- Begrænset udgift til kontor
- Netværke
- hjælp fra andre iværksættere
- finde nye samarbejdspartnere, kolleger, mv

Mon det hele kan lade sig gøre? Eller er det just en drøm?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13

onelo:
Der er jo årlige iværksætter messer mv, så det vil dø i mængden, men hvis man tilbyder noget som alle kan få glæde af til den daglig drift af deres virksomheds drift
så tror jeg at mange vil benytte sig af det..

Argh den synes jeg lige er billig nok at feje af bordet, med den argumentering.

Jeg tror nu nok, en All-amino konference, vil kunne differentiere sig fra alle de andre messer. Især fordi, at man før konferencerne, kan have kontakt med personer der vil komme, herinde.

Hvis du fx. går med tanker om at starte en cykel forretning, så kan du på forhånd aftale med ligesindede herinde, at i skal mødes dér og have en snak.

Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er igang med at prøve at få stablet en iværksættermesse på benene som henvender sig til iværksættere under 25 år.

Kig med her http://www.amino.dk/forums/t/164515.aspx 

Men jeg har et indtryg af at mange af dem som er her på amino, mest bare sidder bag skærmen og skrive nogle indlægs 

Tilmeldt 28. Feb 10
Skrevet kl. 22:35

Mads det har du ret i. Det ser ud til at iværksættere har det bedre bag skærmen, og føler sig måske mere trygge..

Det kan også være at man er bange for at , man vil 'stjæle' hinandens ideer hvis man åbner sig for meget?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:39

onelo:

Mads det har du ret i. Det ser ud til at iværksættere har det bedre bag skærmen, og føler sig måske mere trygge..

Det kan også være at man er bange for at , man vil 'stjæle' hinandens ideer hvis man åbner sig for meget?

nok mere man simpelthen sider andre steder lige nu sider jeg i tog på vej hjem fra 3 timer pole dans men kunne da tænke mig flere iværksættere der for nogle gange kommer jeg før men jeg altså ikke tid til at alle mulig steder , men køre togene ikke altid efter planen så kan tit side et par timer på amino.dk imens jeg sider i toget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 22:44

Jeg tror tiden og pengene er bedre brugt her på forum'et. 

Man kan jo spørge om hvad som helst, og straks står der et panel klar og kan give svar.

Det er i mine øjne for ineffektivt at møde op til messer her i 2012 for at netværke.

Jeg tror som RasJe, hvis der overhovedet skulle være en fidus i noget, så lave et Amino setup en gang eller to om året, hvor man kan se deltagerlisten og så lave en form for Prik til hinanden funktion for at vise man har i sinde at tage en snak derude... måske efterfulgt af et barometer i oversigten hvis en person bliver for populær :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)