Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad siger i SEO Eksperter?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seo Folk

Jeg er havnet i den situation at mit firma, som driver en shop hvor vi sælger noget form for udstyr. Ved firmaet har jeg købt nogle rigtige gode domæner, som har produkternes navn og har gode søgninger pr mdr. Hvad gør jeg med domænerne, overvejer noget produkt links (ligesom affiliate) som viderestiller til min shop, er det en god ide? Meningen naturligvis at de skal havne på min primære shop som skal ranke, og købe via den, hvad gør i?

Jeg kan også lave separat shops til dem alle og brande på den måde, men da bliver for meget administrationarbejde. 

Håber i har nogle gode ide"er, til hvad jeg kan bruge disse 4-5 domæner til, en 301 viderestilling hjælper jo ikke ret meget i dette tilfælde. 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:17

Det er der mange der gør. Jeg ville personligt ikke selv gøre det, da jeg synes det høre indunder kategorien "Linkfarming" som ikke ligefrem er en dessert for google.

Det giver dig jo bare 5 gange så meget seo arbejde. Hold dig til et domæne.

PS: Jeg er ikke seo ekspert, jeg udføre det bare :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 19:32

Kunne være man skulle lave noget form for blog istedet? 

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:58

Arlo:

Igen linkfarming, men nej, så hellere affiliate sites.. Men igen kræver det 5 gange så meget seo/markedsføring... Med mindre dine links kun går 1 vej fra disse sites så vil det ikke gøre den store skade..

vh Emil

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 00:02

SERPNAME:

Arlo:

Igen linkfarming, men nej, så hellere affiliate sites.. Men igen kræver det 5 gange så meget seo/markedsføring... Med mindre dine links kun går 1 vej fra disse sites så vil det ikke gøre den store skade..

vh Emil

Hej Emil

Mange tak for dit svar, så hvis jeg har en pæn forside med 10-15 produkter på forsiden - som linker til min blog, så skulle det ikke være noget problem?

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 16:48

Arlo:

SERPNAME:

Arlo:

vh Emil

Hej Emil

Mange tak for dit svar, så hvis jeg har en pæn forside med 10-15 produkter på forsiden - som linker til min blog, så skulle det ikke være noget problem?

Overhovdet ikke, det er ligesom normal affiliate :) Bare dine sites ikke linker til hinanden igen(linkfarm)

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 16:58

Vær dog opmærksom på at hvis dine 5 websites ligger på samme webhotel / server kan du i værste fald risikere at Google de-ranker dine sites. Har selv oplevet dette med en 3-4 sites der alle linkede med keywords i anker teksten tilbage til samme site på samme webhotel - og dette var vel og mærke envejs-links.

Mit forslag er derfor at du laver en super blog på dit site og linker internet til dine produkter fra bloggen. Medmindre du kommer til at skrive om helt andre emner end på hovedsiden ser jeg ingen fordele i at dele dit indhold ud på flere domæner. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 01:34

1. Pas på copyright, du kan risikere at miste domæner + få en sag på nakken

2. For de fleste vil det give mere besvær end fordel at skulle optimere 5 websites i stedet for et. Der kan være en hvis fordel i det i forhold til at diversificere sin risiko i Google, men igen, det er et foretagende der kræver en hel del SEO kundskab og en ret stor investering - i hvert fald i tid. Med mindre I har de rigtige gode SEO kompetancer eller kan købe jer til det ville jeg fraråde at bruge dem, faktisk ville jeg nok fraråde jer at bruge domænerne selv om I havde budgettet.Så desværre, jeg vender tommelfingeren ned og tror de fleste andre SEO folk vil sige det samme i jeres situation.

3. Hvis domænerne har nogen indgående links eller alder kan I viderestille dem til deres tilsvarende sider på eget domæne med et 301 redirect.

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:03

Erik Hamre:

1. Pas på copyright, du kan risikere at miste domæner + få en sag på nakken

2. For de fleste vil det give mere besvær end fordel at skulle optimere 5 websites i stedet for et. Der kan være en hvis fordel i det i forhold til at diversificere sin risiko i Google, men igen, det er et foretagende der kræver en hel del SEO kundskab og en ret stor investering - i hvert fald i tid. Med mindre I har de rigtige gode SEO kompetancer eller kan købe jer til det ville jeg fraråde at bruge dem, faktisk ville jeg nok fraråde jer at bruge domænerne selv om I havde budgettet.Så desværre, jeg vender tommelfingeren ned og tror de fleste andre SEO folk vil sige det samme i jeres situation.

3. Hvis domænerne har nogen indgående links eller alder kan I viderestille dem til deres tilsvarende sider på eget domæne med et 301 redirect.

Hej Erik

Jeg ville lige hører , hvad er det jeg skal passe på i forhold til copyright?. Jeg tror det ender med at jeg laver et affliate sites, som har nogle produkter og linker til min webshop

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror Erik tænker på hvis du har købt domænet "boremaskine-blackdecker.dk så kan dette firma rets mæssigt pille det fra dig pga copyright.

Alle Aldre Kan Få Glæde Af Løbehjul På Tilbud.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)