Det er selvfølgelig et relativt spørgsmål så derfor spørger jeg bredt... For en af vores kunder har vi sat en takkeside op i google analytics. Takkesiden ses af brugeren når denne har udfyldt og sendt en formular fra hjemmesiden. Statistikken viser at vi har en målkonverteringsfrekvens på 3,45 % fra den organiske trafik . Det giver ca 170 visninger af takkesiden pr. md. Er det godt eller dårligt? Findes der en tommelfingerregl for hvor meget man skal have en side til at konvertere? |
Say it:Det er selvfølgelig et relativt spørgsmål så derfor spørger jeg bredt...
For en af vores kunder har vi sat en takkeside op i google analytics. Takkesiden ses af brugeren når denne har udfyldt og sendt en formular fra hjemmesiden. Statistikken viser at vi har en målkonverteringsfrekvens på 3,45 % fra den organiske trafik . Det giver ca 170 visninger af takkesiden pr. md. Er det godt eller dårligt? Findes der en tommelfingerregl for hvor meget man skal have en side til at konvertere?
Jeg vil mene, det er meget svært at svare på, når det er organisk trafik. Det afhænger af hvor kvalificeret den pågældende trafik er. Der er kæmpe forskel for en modeforretning indenfor T-shirts at få trafik på keywords som "billige t-shirts" og "hvordan fjerner jeg pletter fra min t-shirt".
Konverteringen bør måles på keywords.
Men 3,45% lyder da ikke helt tosset...