Var det en idé med en hjemmeside, hvor hotellerne og restauranterne kunne prale af deres gæstebog? Der er et snert af Trustpilot over det, men konceptet er lidt mere troværdigt, da det er gæsterne der har skrevet i den. Selvfølgelig kan man selv skrive i den, men prøv lige selv at finde på 20-30 forskellige håndskrifter....
Men: ville du selv læse den gæstebog, inden du besluttede dig for et besøg? Der skal selvfølgelig betales for "reklamen" på en eller anden måde, men i første omgang ville det nok være nødvendigt med "gratis", da besøgstallet skal i vejret.
Jeg kan ikke lige se idéen med det. Hvis det skal kopireres, så det er på nettet - skal det renskrives til tekst så søgemaskinerne kan læse det. Ergo er det "forskellige håndskrifter" ikke et middel man kan bruge for at undgå snyd,
Derudover kan jeg ikke se hvorfor at man ikke bare skulle læse anmeldelser på tripadvisor eller lign.
Tanken var, at gæstebøgerne ligger som PDF-filer - dertil skriver jeg en artikel om stedet. Derfor skal søgemaskinerne nok "fodres".
Tripadvisor: Tja, jeg må nok indrømme, at jeg kun selv bruger det, når jeg skal udenlands, så jeg ved ikke, hvor meget indhold der er vedr. danske hoteller og restauranter. Det må undersøges, inden beslutningen evt. tages.
Tripadvisor: Tja, jeg må nok indrømme, at jeg kun selv bruger det, når jeg skal udenlands, så jeg ved ikke, hvor meget indhold der er vedr. danske hoteller og restauranter. Det må undersøges, inden beslutningen evt. tages.
Michael
Hej igen Michael,
Jeg ville klart mene at det ville være besværligt at sidde og tyde gamle menneskers håndskrift i PDF-format, hvis man bare ønskede sig et dejligt kroophold eller lign.
Min første tanke er at jeg ville Google stedet jeg havde fundet frem til, eventuelt efterfulgt af "anmeldelser". Her tror jeg de fleste ville vælge de øverste resultater som burde være kendte anmeldelsestjenester. Hvis du mener at du har mod på at bruge mange timer og penge på at slå dem i søgeresultaterne, så kan det da godt være at din idé vil blive en succes. Men ærlig talt vil jeg ikke satse på det :-)