Gå da efter konceptet og ikke manden! Manden skriver ganske uskyldigt at han arbejder i Telmore, og drømmer om at starte selv. Jeg kunne skrive meget mere om at angive folk til deres arbejdsplads på den måde, men lader læseren selv vurdere.
Dato: 07-06-2007 16:12:13 Forfatter: Granholm IT og PC support Jeg har skrevet til telmore, da jeg mener deres navn bliver brugt som marketsføring i denne tråd. Fik dette svar :
Tak for din mail.
Jeg har netop sendt din mail videre til min chef, som tager action på sagen herfra.
Jeg taler nok for døve ører overfor dig, men jeg vil alligevel besvare dine spørgsmål på en sober måde, sådan at dem der måtte være interesseret i facts kan få noget ud af debatten.
Det der bliver givet væk er som oftest "sidste års model" af diverse ebooks, grafik og ting og sager indenfor Internet Marketing branchen. Meget af det er dog nyt eller tidsløst nok til at gælde endnu, og det betyder at folk der starter op på et lille budget har mulighed for at få en masse informationer og resourcer ganske gratis.
Ja, man skal aflevere sit navn og email, det er så "prisen" for de gratis goder - ganske som i DK, når du tilmelder dig diverse forbrugermails eller er medlem af COOP eller what not. Meningen er ganske rigtigt at bygge sin list med friske email adresser - det er hele ideen i giveaways for giveren - dog ikke for at sende beskidt spam, men for at give mere information, relaterede tilbud osv, og håbe på at nogen gider købe noget.
Iøvrigt er der mange der "snyder" og giver bare en smid-væk adresse, eller unsubscriber umiddelbart efter. Det er fint nok, for den slags freebie-seekers kan man alligevel ikke sælge noget til.
Angående "internet millionaire", så handler det om Joel Comm''s reality tv eksperiment (og marketing gimmick) "The Next Internet Millionaire" (google det). Jeg havde en plan om at deltage, og det skrev jeg på min blog, men nåede desværre ikke at få lavet en video til det.
At redirecte sit link til den rigtige side er en helt almindelig måde og seriøs måde at beskytte sit affiliate link. Det ser simpelthen pænere ud at skrive sit-eget-domæne/recommends/whatever end et kryptisk link på et fremmed domæne med underlige parametre på. Der er dog ikke noget mystisk eller farligt ved det - det er bare en måde at lave links som tracker mit id så jeg bliver krediteret for den trafik jeg sender.
Cpufan ... Jeg ønsker alt godt for dig, og håber din mailbox flyder over med honning og roser.
Granholm IT >> Det er godt nok at gå over gevind. Synes da på ingen måde at det giver mig større tillid til manden a han fortæller at han arbejder i Telmore. Det har jo trodsalt intet direkte med den omtalte webside at gøre. Der var jo noget andet hvis det havde noget med telefoni at gøre, så han derved kunne skabe tillid. Manden skriver blot et par ord om sig selv, og det er da helt iorden at du finder ham suspekt eller hvad du nu gør. Men at du ligefrem gider tage action og kontakte hans arbejdsgiver siger vel mere om dig - eller hvad?