Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor køber jeg mine aktier?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej glade Aminoer.

Mit navn er Kasper, er 15 år, og har nu et par tusinde som jeg vil købe aktier for. Jeg vil bare høre jer hvor jeg kan få viden om køb af aktier, hvordan man vælger de bedste aktier, metoder OG TIL SIDST hvor man køber dem:)

Tak på forhånd.

- Kasper

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke en erfaring aktiehandler, men et godt sted at holde sig opdateret er euroinvestor.dk, og et godt sted at købe skulle efter sigende være nordnet.dk :)

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart Nordnet.dk, jeg har aktier for mange tusinde kroner der.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper 

Som skrevet i svaret ovenfor, er Nordnet et godt sted at starte. Det er nemt at overføre penge til Nordnet via din netbank. Sådan at du kan komme igang med at investere en dag efter du har overført dine penge. Det samme gælder hvis du vil have pengene ud igen. 

Der kan også findes nyheder, gode informationer om de selskaber, som du overvejer at investere i. 

Jeg er selv interesseret i aktiehandel og økonomi generelt, derfor er jeg så småt igang med at starte en blog op, hvor der kan læses om forskellige ting som er dejligt at vide, når man skal igang med aktiehandel. Du kan finde link i bunden hvis det er interessant. 

Mvh. Christian 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene. 

Der vil jeg så prøve. Har i nogle steder på Nordnet man kan læse om de forskellige aktier, eller et sted hvor jeg kan sætte mig ind i de forskellige ting man skal vide?

- Kasper:D

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg oprette mig som "privatperson" eller "for mindreårig"?

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

KasperC:
og et godt sted at købe skulle efter sigende være nordnet.dk :)

De kørte med at man kunne købe aktier, som f.eks: Apple, uden kurtage. Så jeg bestilte en konto hos dem. Men der gik for lang tid til at jeg fik brevet og så skulle jeg sende brevet retur med underskrift osv.

Så jeg købte bare igennem min egen bank: Danske Bank. Der kunne jeg oprette et depot online på min netbank og så gå ind og handle. De har dog en kurtage på ca. 25$ - Jeg ved ikke om det gælder uanset hvilke aktier du køber/sælger. Men 25$ svarer til 147,55 kr i følge valutakurser.dk - Så det er måske også værd at tage med, når du kun skal handle for et par tusinde?

Men altså, evt. kig på hvordan firmaet har udviklet sig gennem tiden og hvilke planer/strategier de har fremover. Jeg er ikke den store ekspert. Men jeg kunne da forestille mig, at hvis Apple f.eks. opkøber Loewe, så kunne de måske godt stige?

Jeg købte for nogle tusinder Apple-aktier og de har indtil videre kun groet sig større. Men man ved jo aldrig. Dog tror jeg på dem og valgte derfor at købe dem.

Det skal lige siges, hvis jeg ikke nævnte det tydeligt nok, så har jeg ikke rigtig forstand på aktier, som sådan. Men jeg snakker bare ude fra min egen erfaring.

Dog skal du nok huske at fortælle Nordnet, på en pæn og ret tydelig måde, at du ikke ønsker at være kunde der, hvis du har bestilt et depot hos dem. Min telefon blev spammet til med diverse numre og jeg studere og arbejder efter skole. De ringede faktisk altid midt i timen og om aften, når jeg var på job. Når jeg prøvede at ringe tilbage, sagde den at nummeret ikke var i brug. Ret irriterende.... :P

Men god vind med aktieinvesteringen. :-D

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra København
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Held og lykke med projektet!

Jeg håber det bliver godt - word of advice, though: invester aldrig flere penge, end at du har råd til at miste dem. At handle med aktier er "lidt" som at spille Lotto. Det kan gå godt, men huset kan også brænde ned.

Jo mere du ved om de virksomheder du agter at købe aktier i, desto bedre kan du vurderer din risiko.

Mvh

Jørgen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Fedt at du interesserer dig for aktier.

Jeg begyndte at interessere mig for aktier, da jeg var 14 (er 16 nuSmile ), og synes selv at det er super fedt.

Jeg vil anbefale dig at gå til dit lokale bibliotek og læse en masse bøger om aktier og investering. Det lyder kedeligt, men hvis du interesserer dig for det, burde det ikke være noget problem. Da jeg var 14 lånte jeg: Børshaj, Scor kassen med aktier og optioner, Investeringsgrundbogen, Tjen penge på aktier, Aktionærens ordbog, Tjen en million på aktier, Køb og salg af aktier og obligationer og Investering og Formuepleje. Ved at have læst de bøger lærte jeg rigtig meget.

Du kan også melde dig ind i Dansk Aktionærforening (DAF). Der kan du komme med til forskellige arrangementer.

Evt. også følge med på www.borsen.dk og business.dk

Må man spørge, hvor mange penge du vil investere? - Hvis det kun er et par tusind DKK, synes jeg, at du skal vente, til du har nogle flere, da kurtage (handelsomkostninger) vil fylde en stor %-del.

Du skal overveje, om det er penge, som du har råd til at miste, og om du vil kunne sove trygt om natten, ved de investeringer du laver.

www.nordnet.dk er et godt sted at købe aktier fra.

Det er svært, at svare på hvordan man vælger de bedste aktier, da vi alle har forskellige holdninger til dette. Derfor vil jeg undlade at svare på det.

Skulle du have nogle spørgsmål, må du meget gerne skrive til mig.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 1012
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

NicoP:
De har dog en kurtage på ca. 25$ - Jeg ved ikke om det gælder uanset hvilke aktier du køber/sælger. Men 25$ svarer til 147,55 kr i følge valutakurser.dk - Så det er måske også værd at tage med, når du kun skal handle for et par tusinde?

Det koster oftest 29 DKK at handle med danske aktier.

Med venlig hilsen

Simon Mark Nielsen

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)