Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Parallelimport - Eneagentur

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak Jesper.

Tilføjer du lige til wiki, sådan så folk kan finde den rette information der.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:38
På trods af at jeg ikke er enig med Magle, mener jeg faktisk han har ret.

Parallelimport fra 3.land er forbudt, mens parallelimport inden for EU er dækket af varernes frie bevægelighed, altså at hvis en vare er sat på markedet i et EU-land, kan den frit flyttes rundt.

Jeg mener absolut også parallel import er af det gode, da den fjerne noget af den ekstra profit producent/importør mener vi i Danmark skal betale. Det er således næppe et spørgsmål om Guccitasken koster 700 eller 7000 kr, men mere om prisen er 7000 i DK og 5000 i Spanien og parallelimportøren så finder ud af at sælge til 6000.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 10:58
Godt så er alle enige om loven.

Om i er enige i med hvad jeg syntes personligt omkring parallelimport er 100% ligegyldigt i denne sammenhæng.

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 11:04
Hvad er det for et arrogant svar, jeg skrev at jeg mener du har ret men at jeg i øvrigt ikker er enig i din indstilling og det er jeg vel 100 % i min ret til.

Lad mig således uddybe, en del producenter og importører føler at de i de rige (særligt nordeuropæiske lande), skal tjene lidt og nogle gange meget ekstra. Fair nok, går den så går den, så må de også bare leve med at der er parallelimport af deres varer, frem for at forsøge at lægge en masse hindringer i vejen. Jeg mener således din indstilling til parallelimport er oldnordisk, det er konkurrence som alt andet og ganske sundt for forbrugerne - monopoler gavner ingen anden end monopolisten.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 11:33
Du skal ikke tage det som et arrogant svar til dig, jeg vil bare lægge låg på hvad jeg mener og sætte fokus på det der betyder noget for de kommende aminoer som er i tvivl om lovgivningen, hvis de finder denne tråd. Altså svaret på om det er lovligt eller ej.

Lad mig således uddybe, en del producenter og importører føler at de i de rige (særligt nordeuropæiske lande), skal tjene lidt og nogle gange meget ekstra. Fair nok, går den så går den, så må de også bare leve med at der er parallelimport af deres varer, frem for at forsøge at lægge en masse hindringer i vejen. Jeg mener således din indstilling til parallelimport er oldnordisk, det er konkurrence som alt andet og ganske sundt for forbrugerne - monopoler gavner ingen anden end monopolisten.

Det kommer alt sammen an på hvilken plads på bordet man har, det er ikke autoriserede forretningerne der hiver den store fortjeneste hjem, på baggrund af de forskellige priser, det er en ting der er sikkert, dermed går det jo ud over dem, når andre tager varene hjem og f.eks. sælger dem på nettet til, ja vores indkøbspris. Det er kun grossister og fabrikken der tjener det ekstra. Men anyway lad det ligge, og som det sidste svar i tåden til folk der finder den:

1. Parallelimport fra 3.land er forbudt

2. Parallelimport inden for EU er dækket af varernes frie bevægelighed, og dermed lovligt.

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 00:21
Jeg er ked af at jeg blander mig selv om du vil have den lukket.

Man må aldrig glemme hvem det er der starter paralelimport - det er jo branded selv. Det er jo fordi de ikke har styr på tingene. Vi oplever ofte de store mærker i visse lande har en agent/Distributør/forhandler der simpelthen bare vil tonse varer afsted. Og hvad sker der så? Han bliver fristet når han får en ordre på et millionbeløb af f.eks. mig. Så lukker han øjnene og håber det går. Det er meget meget svært at få fat på de rigtige mærker. Men når først man bliver kendt i de rigtige kredse ja så kan alt lade sig gøre. Det er KUN fordi mange af de store brands ikke har styr på deres organisation, at der findes paralelimport

Og hvad tøj angår så er folk bedøvende ligeglad med fabriksgaranti. Bilka giver jo bare pengene igen, hvis der er problemer. Og det er lige meget om det er en Global kniv, et ur, et TV, en PC eller et par Levis jeans.

Tilmeldt 20. Jan 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 22:11

Hejsa gutter.

Ved godt dette er en gammel tråd, men vil blot sige, at den har hjulpet mig meget, fordi jeg har været meget i tvilv om jeg må parelellimportere kendte parfumer fra andre EU lande. Så tak skal I have alle sammen.

Mvh.

Faroemale

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:39

en gammel tråd, men jeg mener stadig der er en vigtig pointe der skal undetstreges.

at man laver "lovlig" parallel import indenfor EU, sikrer dig ikke i retsmæssig forstand, hvis din EU leverandør sælger dig falske mærkevarer. HUSK DET.

Måske tænker du  - det er da klar! Men jeg møder utrolig mange mennesker som tror at hvis de har en faktura fra et EU firma, hvor der står at det er ægte levis jeans (eksempelvis), at så er de sikrede  -   de tager fejl.

Det er dit ansvar når du videresælger noget, at være sikker på ægtheden af varen.

Held og lykke derude.

mvh

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)