Jeg har talt med virksomhedskonsulenter og advokater om hvilken konstruktion, min datter og jeg skal oprette, I/S eller Aps-holding og APS-dirft. Jeg er blevet meget mere i tvivl, om hvad der er mest fordelagtigt, og kan vi "nemt" ændre undervejs fra I/S til Aps? Vi skal etablere butik og har en startkapital, som vi skal bruge til varelager (og som kan indgå i Aps); dvs. vi er ikke afhængig af, at banken siger god for konstruktionen. Kan nogen her fortælle mig, om fordele og ulemper ved begge modeller? betyder Aps konstruktionen meget større udgifter til revisor og advokat end I/S, og betyder I/S en større privat risiko? Det er lidt forvirrende,når man får forskellige bud, og jeg vil gerne have et lidt større grundlag at beslutte på. Venig hilsen Lillie, |
Hejsa,
Det er altid bedst at vælge aps...
Du kan sikkert godt stole på din datter, at hun ikke snyder dig.. men hvis der fx sker noget med en af jer eller firmaet går konkurs, hæfter man solidarisk.. så det den ene ikke kan betale, kommer den anden til at betale..
Det er aldrig til at sige, hvad der sker i fremtiden og med et aps er i meget bedre sikret, så det ville være dumt at vælge fra, hvis i har mulighed for at lave det.. Lige som det også er dumt at vælge en forsikring fra..
Med venlig hilsen
Nina