Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er en salatbar en god ide?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil bare gerne vide, om en salatbar i en studieby med omkring 5000 studerende i det hele, er en god ide? Det er noget jeg har tænkt over i lang tid, og så skal der være alle afskygninger af frugt og grønt, både i form af salat, frugtdesserter, smoothies, grøntsagsretter og lidt fisk og fjerkræ, men hovedsageligt frugt og grønt, og f.eks. friskpresset appelsinjuice og alt i den dur. Det kunne jeg rigtig godt tænke mig, at prøve at få op og køre, men er det en dårlig ide, eller tror I, at der er penge i det?

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen hvis du kan argumentere for at folk vil købe det, så der penge i det. En anden måde at spørge på: Er der et behov?

Hvis der er tror jeg derimod der KAN være gode penge i det, da avancen ofte er høj, men igen går der mange penge til løn.

Personligt synes jeg det lyder som en god idé, og det noget jeg godt kunne se mig selv besøge, såfremt prisen er i orden! Nægter at give 40 kr. for en salat eller en juice som andre tager for det, men om det kan løbe rundt til lavere priser, det ved jeg ikke.

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig med EAnielsen.

Jeg er selv studerende og nogle gang kan jeg godt blive virkelig træt af det junk-food man spiser hver dag og savner et sted hvor der er et sted hvor man kan spise sundt uden at skulle bruge over 100 kr. 

Så længe prisen holdes nede og det ligger tæt på skolen, er jeg sikker på at de studerende vil være interesseret i sådan en salatbar.

Venlig hilsen
Mahyar 

Fra Nærum
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Behovet er der. Bare se hvor mange der køber det i de supermarkeder som har salatbar (ikke i restauranten).

Men prisen er det afgørende. De muligheder som der pt. eksisterer er alt for dyre for studerende.

Det er egentlig meget enkelt.

Livet handler om udvikling. Det består af valg og konsekvenser.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 194
Fra  www.watchmen.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ligledes også studerende og som du siger så vi træt af junk-food! Men ja, prisen skal være der, og helst tæt på skole.

Fra København
Tilmeldt 4. Nov 11
Indlæg ialt: 27
Fra  Tandblegning Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville råde dig til at analysere situationen grundigt før du kaster dig ud i det - har set mange, der har brændt nallerne på at starte en sandwitchbar... Ved godt, at det ikke er det samme koncept, men det minder om det. Og ja - prøv at hold priserne i bund :)

Træt af gule tænder? Køb din tandblegning hos os og få flotte hvide tænder!

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske du kunne få et mere solidt svar ved at lave en undersøgelse hos dine eventuelle kunder. Lav et spørgeskema med de ting der kunne være relevante - fx sortiment og priser. Og så måske lave et budget hvor du finder ud af om det er rentabelt. God vind :-)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det ved jeg ikke om der er men til alle de andre der sidder og drømmer om att starte en restaurant op så kan jeg ikke forstå at Vapiano-konceptet ikke er kopieret i DK endnu.

Her hvor jeg bor er det simpelthen byens mest besøgte frokoststed, og det med go' grund!

/Banditten

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 61
Fra  Nuavo Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv gået med ideen, men det er aldrig en jeg nogensinde vil få ført ud i livet.

Jeg tror godt det kunne fungere. Tag f.eks bland-selv salatbaren i super brugsen, den er velbesøgt, på trods af at det er halv dyrt.

Hvis prisen er rigtig så tror jeg absolut det har potentiale.

Har du en artikel, så har vi stedet du kan få den op - se mere på Anyblog.dk

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene Rasmussen:

Har selv gået med ideen, men det er aldrig en jeg nogensinde vil få ført ud i livet.

Jeg tror godt det kunne fungere. Tag f.eks bland-selv salatbaren i super brugsen, den er velbesøgt, på trods af at det er halv dyrt.

Hvis prisen er rigtig så tror jeg absolut det har potentiale.



Mon ikke Brugsens succes i høj grad handler om, at købet er ganske belejligt. Desuden har de egne medarbejdere, der også aftager en god del + stort indkøb i forvejen og derfor ikke den store risiko forbundet med en salatbar. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)