Hvis man nu feks. skal lave 100+ streamere, kan man så få en eller anden form for maskine der selv piller overskydende folie fra og sætter applikationstapen på... eller SKAL det hele gøres manuelt ??... Det jeg tænker på er hvis man feks. forestiller sig at et stort firma bestiller 1000 streamere..... damn det tager lang tid at få dem lavet manuelt.... |
Automatisk påsætning af applikationstape på streamer ??
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
![]() |
man kan få en maskine der "piller" restfolie op, ved at lægge små limklatter på de steder der skal fjernes. herefter trykkes et ark papir ovenpå, som trækkes af igen og limen skulle så gøre at folien ryger med af. enhver som arbejder med folieskæring ved at ovenstående scenarie måske virker i teorien, men vil være alt for fejlbehæftet i praksis. du kan også få en maskine der ruller applikationstape på. begge dele koster den ene pylon af en storebæltsbro, men nogle er jo villige til at betale meget for at slippe for at arbejde....... |
Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk - https://icode.dk
![]() Takker ihvertfald for svaret og tager det på den jyske måde..... nærig..... det er man vel *LOL* |
Skal lige være med på hvad du mener? Pille folien af og sætte noget andet tape på ? Har du selv lavet streameren, og hvordan? hvis det skal gøres pr automatik, så tror jeg du er inde i industrimaskiner.. og det er noget af en seriøs investering.... men kig dig omkring på nettet, der skulle du nu nok kunne finde en maskine der kan gøre det... Ellers ville det jo være et god idé at iværksætte... der er sikkert flere og flere der får brug for sådan en maskine... de der sponsorcar-folk ville sikkert gerne hjælpe til på sin måde ;-) |
Brian >> Ja jeg har selv lavet streameren, det var bare for at høre om man kunne slippe for det manuelle arbejde ved store bestillinger da det vil tage noget tid at lave mange på den rigtige facon. Tror ikke der er den store ide i at lave en sådan maskine da det jo nærmest blev forbudt at køre med streamere pr. 1 April 2007 - http://www.sikkertrafik.dk/84d03e80 |
Men en maskine som selv ruller applikationsfolie på findes der da mange af. Ulempen ved disse maskiner er dog at du ikke slipper for at renskære de færdige streamers efterfølgende. Endvidere kan det kun betale sig hvis du har mange helt ens mærker - ellers skal du igennem en indstilling hver gang du skal skifter format. I så fald kan det tidsmæssigt set bedre betale sig at gøre det manuelt. At lægge applikationsfolie på er ikke noget som tager synderligt lang tid hvis man er trænet og har håndværket i orden. Jeg vil vove at påstå at vi her i huset kan lægge applikationsfolie på et mærke mindst lige så hurtigt, som det vil tage at lægge et mærke i en applikator og rulle det på via denne. |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)