Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af nyhedsportal - hvad, hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer! 

Jeg er i gang med at starte en nyhedsportal om en "lille" sportsgren. Men jeg har mange, mange spørgsmål. Det er første gang, jeg egentligt starter et større projekt. Tidligere har jeg kørt en lille blog, men det her er af en noget anden kaliber - i hvert fald på sigt. Jeg håber, at I vil hjælpe mig lidt, selvom nogle af spørgsmålene måske er lidt noobish.

Men hvad skal jeg have styr på? På sigt satser jeg på at få personlige aftaler med annoncører (det mener jeg, der oprigtigt er et marked for ved mit emne), men i første omgang kører jeg Google Adsense og Tradedoubler. Når jeg engang når til udbetaling, hvorledes fungerer det så? Her tænker jeg primært mht. SKAT. Hvornår skal der betales SKAT af reklameindtægter? Fra første hævning? Og hvor skal jeg opgive beløbet? Og hvad med på sigt, når der efter planen bliver indgået specifikke aftaler udenom et bureau som Tradedoubler? På sigt håber jeg, at pengene kan gå til at optimere siden og måske også betale en smule honorar til skribenterne, og derfor går meget af indtjeningen altså ikke til mig - har det nogen indflydelse? 

Herudover kan jeg se, at mange af de øvrige nyhedsportaler, har CVR-nummer mm. Hvilke fordele ville det give mig? 

Jeg synes, jeg har søgt rundt omkring, men jeg føler ikke, jeg har fundet noget, der lige præcis besvarer mine spørgsmål - i hvert fald ikke helt konkret.

Mvh,
Jesper 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)