Kære Amino'er Vi er en nystartet IT-konsulent virksomhed, hvor vi kører ud til kunderne (private) i deres hjem. I øjeblikket er vi ved at undersøge, hvilken telefonløsning der vil være den mest passende for os. Vi er kun to medarbejdere lige pt., men vi vil selvfølgelig gerne kunne besvare alle opkald hurtigst muligt. Vi har selv tænkt på en løsning, hvor man har to simkort tilhørende det samme nummer, men det er vist ikke mange teleselskaber, der udbyder dette. Det skal helst fungere på den måde, at når den ene er hos en kunde, så skal telefonen kun ringe hos den anden. Desuden ville det nok også være en god ide med en form for kø, hvis det nu sker at begge linjer er optaget. Hvad findes der ellers af løsninger derude? Hvilke teleselskaber kan I anbefale til erhverv? Vi har ikke meget kendskab til telefonibranchen. På forhånd tak til alle svar, der måtte komme! |
Valg af telefonløsning
- 1
Det er et godt spørgsmål, og du har ret i det er de færreste der tilbyder 2-i-1 løsning. Jeg har været rigtig glad for onfone, men er ikke sikker på de tilbyder 2-i-1 løsning, men jeg vil overveje det, da det er billigt, super support og har haft fuldt signal indtil nu. Derudover vil jeg overveje en skype løsning til de steder hvor der var fri-internet, alternativt kan du også rigtig billigt og fornuftig løsning hos skype hvor du også kan få 'rigtigt nummer' og kan modtage og ringe til andre telefoner ; ) |
Jeg kan anbefale Telenors multiplan-løsning. Her kan I få et hovednummer som kunder ringer ind på, hvorefter der omstilles til en gruppe hvor jeres 2 egne numre er tilknyttet. I kan nemt melde jer ind/ud af gruppen hvis I er på opgaver. Vi er selv 10 brugere på denne løsning og det fungerer super :-)
|
Hej Kristian Prøv at se her: www.jed.dk/3cx/ I store træk: Et Telefonsystem som I, som IT konsulenter sagtens selv kan håndtere. Selve Telefoniløsningen installeres på en Windows PC, I kan starte på en gratisversion, og afteste, køb herefter licens og få alle Telefonsystemets funktionalitet. Hvad kræver det? 1 PC med Windows (XP Pro, Vista Business, Win7 Pro eller en server) 1 Installation, følg evt vejledning her: http://www.jed.dk/3cx-gds10/ 1 SIP Trunk (Kontakt mig for testtrunk) Hvad får I. Et rigtigt telefonsystem, med fx. Velkomst i Åbningstid, velkomst uden for åbningstid (fx. med info om at det koster lidt ekstra uden for alm. åbningstid), Digital Receptionist, Kø, Viderestilling m.v. Sig til, evt. ved at ringe til os på selv samme system på tlf. 6618 1168 Mvh. Jesper |
Tag et kig på Firmafon. De har en løsning der ser ud til at matche jeres behov. |
Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Hej Kristian Vi har lige fået sådan en løsning som du søger. vh |
Prøv Telia. Der kan du få et slags hovednumner hvor du så kan koble flere numre på... Disse kan man så via nettet sætte op som man ønsker via Telia probiz. Ergo ex hvis en kunde ringer til hoved nummer og den ikke der bliver taget går den på runde til næste Tlf nr der er koblet på. Osv via indstillinger på Telia probiz kan man så sætte i kø.. Lave div indstillinger så som forsk valg muligheder for kunder. Altså i kan køre på vejene... Besvare jeres opkald... Have kunder der bliver videre stillet automatisk |