Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indtjening og SKAT

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Tønder
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 20
Fra  KHansen IT Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu har jeg over de sidste halve år arbejdet sammen med en ven om at starte et mobildiskotek, men har ikke kunnet finde svar på nogle få ting og hvordan det helt præcist foregår med SKAT.

Vi er som sagt to mand om det og dertil leder det første spørgsmål. Vi har fundet ud af at mobildiskoteker går under kunstnerisk virksomhed og skal derfor ikke moms-registreres. Det betyder også at vi skal indgive indtjening på vores personlige selvangivelse, men hvordan foregår det? Skal vi indberette den totale indtægt, eller kun et evt. overskud? Skal vi begge indberette hele indtægten/overskuddet, eller kan vi dele den i 2 og indberette halvdelen hver, uden at det bliver ulovligt?

Som jeg har forstået det, så skal vi ikke momsregistreres hos SKAT, og i den forbindelse, skal vi heller ikke have et CVR-nummer/Moms-nummer og derved står vi ikke virksomhedsregistreret. Er det korrekt forstået?

Så er der lige det med at dokumentere vores udgifter og indtægter. Vi fører regnskab jf. kalenderåret og kan derved dokumentere udgifter og indtægter og gemmer alle job-aftaler/kontrakter og fakturaer. Som jeg har forstået det, så skal vi ikke lave noget regnskab, men det gør vi alligevel. Vil SKAT kunne forlange et regnskab fra os, hvis vi nu ikke havde været så smarte at lave det selv?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)