Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kender du en god whiskey?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når jeg skal have whiskey-pladsen fyldt op derhjemme ender jeg altid med en af de billige slags. Oftest Jameson, Jim Beam, Tullamore Dew. Det er jeg egentlig lidt træt af, da jeg godt vil lære nogle af de lidt mindre kendte mærker at kende. Problemet er, at de få gange, jeg har forsøgt mig med en noget dyrere whiskey, er jeg blevet godt skuffet, og det har ikke kunnet glæde ganen helt vildt at smide lidt flere penge på disken. Eneste meget positive erfaring er Talisker, så nu vil jeg høre Jer ad, om I har et godt mærke, som I bare er helt vilde med?

Michael

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Highland Park 12 års. Den er jeg ret tosset med. Koster ikke alverdens.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke den store Whiskey drikker.. Men Jack Daniels synes jeg er en okay Whiskey. Både med og uden Cola. 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:

Highland Park 12 års. Den er jeg ret tosset med. Koster ikke alverdens.

Takker! Den må prøves af.

Michael

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Rohde Nielsen:

Nu er jeg ikke den store Whiskey drikker.. Men Jack Daniels synes jeg er en okay Whiskey. Både med og uden Cola. 

Jeg har planer om Jack Daniels, så den er på listen... Men kun UDEN noget i. Resten er synd for både whiskey'en og colaen.

Michael

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Highland Park 12 kan anbefales som en god hverdags whisky - uden at det skal betyde at man er alkoholiker :-) Ellers fremstiller Highland en del andre som er værd at prøve. Talisker er en mellem røget men efter min smagsløg en lidt kedelig whisky til prisen.

Jeg har fortiden forelsket mig i de japanske whiskyer, specielt dem fra Nikka - japanerne evner at fremtrylle smagsnoter som ikke kun går op i sherry og tung røg :-)

Hej fra Søren

 


Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Endelig nogen, som spørger om noget interessant :-)

God whisky er meget individuelt. Talisker (som jeg i øvrigt har besøgt fra vandsiden...) er faktisk lidt unik, men noget henad samme røgede stil er f.eks. Ardmore, Ardbeg, Caol Ila, Lagavulin, Clynelish, og Laphroaig. Alle nævnte findes i flere varianter og prisniveauer. Smag dig frem, der arrangeres glimrende whiskysmagninger mange steder - store oplevelser ligger og venter.

Husk - hvis det er Skotland, så er det whisky uden e...

Venlige hilsener og god fornøjelse

Jens

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes rigtigt mange rigtigt gode wiskey'er. Men hver smag er jo forskellig. Prøv at gå ind i en god vinhandler og spørg om de kan hjælpe dig. Så er jeg sikker på du kan få noget godt til rimelige penge.

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Oban er også en ganske udemærket Whisky. Hvis man besøger destilleriet kan den ufortyndede udgave købes. Her ses hvilket effekt vand har på frigivelse af dufte, og rensning af whiskyen. Og så er den dejlig stærk!

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Oban er en glimrende whisky ja, men den er ikke stærk i forhold til Talisker - hverken i smag eller alkoholprocent :-)

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)