Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønudbetaling fra Danløn (ApS)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Feb 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminos

Jeg har netop meldt mig til Danløn med mit ApS selskab. Jeg skal have udbetalt noget løn til mig selv (jeg har ingen ansatte).

Jeg synes dog ikke lige det virker så overskueligt på Danløn. Hvis jeg nu bare ønsker at udbetale et enkelt beløb når der kommer penge i virksomheden

i ny og næ, hvordan kan dette så lade sig gøre?

På forhånd tak.

Mvh. Daniel

Fra Herning
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 842
Fra  Thissocks.dk Webbureauet Far & Søn Skrevet kl. 15:47

Det er nu ikke så svært, man skal blot lige have det basale sat op. Og så skal man huske at indberette 0 i de måneder hvor du ikke udbetaler løn til dig selv. Jeg tror jeg skulle betale 6-700 i gebyr fordi jeg glemte det. Det gør man selvfølglig kun én gang. Få evt en bogholder til at hjælpe dig med opsætningen og udbetalingen første gang. Det tog min en halv time at gøre, og de penge er altså givet godt ud. Hellere det end at man selv skal bruge en dag, og så alligevel er i tvivl om man gør det rigtigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47202
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25

Hvis du åbner danløns demo firma ser du eksempler somu bar kan efterligne
Går ud fra du har NETS aftale som behøves for at udbetale. Det skal være på plads før du går videre
Så går du ind i Virksomhed faneblad og udfylder alt der, og videre til medarbejder, opret ny medarbejder ( i tvivl, så gå i Hjælp og skriv opret ny ..) sørg for at den er afkrydset som Aktiv
Vælg månedslønnet og udfyld dine detaljer. Danløn rekvirerer nu skattekort. Det tager en dags tid, du kan se det når det er kommet
Så til løn specifikation og ind med din løn, og disp. Dag

Vælg Kontrol i venstre menu og se at alt er godt
Og vælg så bogfør

Hvis du kun vil hæve en gang gør du bare medarbejderen inaktiv

Bor du i nærheden af lyngby /københavn kan du give mig en pb, så kan vi sagtens fixe det hos mig sammen uden omkostning, men du bør taste dig som medarbejder, så skattekort er på plads
Venlig hilsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 17:36

Daniel Kim:

Hvis jeg nu bare ønsker at udbetale et enkelt beløb når der kommer penge i virksomheden

i ny og næ, hvordan kan dette så lade sig gøre?

Hmm, jeg er ikke ekspert i emnet, men jeg tror du lige skal konferere med din revisor.

Jeg mener ikke du må udbetale løn i "ny og næ" fra et ApS, der skal du udbetale løn efter den ansættelseskontrakt du har med virksomheden. (Og den skal du lave selvom du er ene-anpartshaver og eneste medarbejder.)

Det er muligt du kan omgå det hvis du vælger at der ikke er ansatte i virksomheden, og du så udbetaler honorarer til dig selv når du har udført opgaver - men som sagt det er ikke mit ekspertområde så spørg hellere en revisor.

De bedste hilsner
/Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:35

Jeg tror bestemt ikke der er problem med drypvis lønudbetaling til en ejer i et ApS. Han har jo kontrakten med sig selv, og den kunne sagtens være, at der bliver udbetalt løn når der er økonomisk plads til det - det kan jeg ikke se genere nogen - skat skal jo naturligvis ha deres, og man skal nulindberette i danløn for de måneder man ikke tager noget, og man har jo ikke heller ferieforpligtelse når det er ejeren, men HVIS jeg tager fejl, var det da godt hvis en revisor vil belære vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Hej.

Der er absolut intet problem med at udbetale løn drypvis til sig selv i et ApS.

Mange hovedanpartshavere venter til sidst på regnskabsåret...for at have en pejling på, hvor

store lønomkostninger selskabet kan bære..og så udbetaler de 1 helt års løn i december.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Der er intet problem i at udbetale 1 helt års løn til sig selv f.eks. i december i et ApS.

MvH

Peter

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:19

Peter - Revisor:

Hej.

Der er intet problem i at udbetale 1 helt års løn til sig selv f.eks. i december i et ApS.

MvH

Peter

Så er det jo alletiders :-)

Det var også vendingen "i ny og næ" jeg studsede over, jeg mener bestemt at skat har påtalt, overfor mig, at man ikke må ændre løn fra måned til måned - med mindre selvfølgelig at man har en kontrakt hvor der står at ens løn er x% af månedens overskud el. lign.. Det tolkede jeg også som at hvis jeg lavede en kontrakt hvor jeg fik udbetalt en årsløn i december, så kunne jeg ikke "i ny og næ" udbetale løn i marts og oktober hvis jeg synes, men som sagt det er ikke mit fagområde.

Stor hilsen
/Brian 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52

Som ejer i ApS mener jeg helt roligt du kan tage lidt i visse måneder og resten i dec hvis det passer dig. Hvad skulle skat kunne tabe ved det - no problemos

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:53

Yes....som John skriver...nul problemos..der er frit valg på alle hylder! SS

MvH

Peter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)