Det er nu ikke så svært, man skal blot lige have det basale sat op. Og så skal man huske at indberette 0 i de måneder hvor du ikke udbetaler løn til dig selv. Jeg tror jeg skulle betale 6-700 i gebyr fordi jeg glemte det. Det gør man selvfølglig kun én gang. Få evt en bogholder til at hjælpe dig med opsætningen og udbetalingen første gang. Det tog min en halv time at gøre, og de penge er altså givet godt ud. Hellere det end at man selv skal bruge en dag, og så alligevel er i tvivl om man gør det rigtigt.
Hvis du åbner danløns demo firma ser du eksempler somu bar kan efterligne Går ud fra du har NETS aftale som behøves for at udbetale. Det skal være på plads før du går videre Så går du ind i Virksomhed faneblad og udfylder alt der, og videre til medarbejder, opret ny medarbejder ( i tvivl, så gå i Hjælp og skriv opret ny ..) sørg for at den er afkrydset som Aktiv Vælg månedslønnet og udfyld dine detaljer. Danløn rekvirerer nu skattekort. Det tager en dags tid, du kan se det når det er kommet Så til løn specifikation og ind med din løn, og disp. Dag
Vælg Kontrol i venstre menu og se at alt er godt Og vælg så bogfør
Hvis du kun vil hæve en gang gør du bare medarbejderen inaktiv
Bor du i nærheden af lyngby /københavn kan du give mig en pb, så kan vi sagtens fixe det hos mig sammen uden omkostning, men du bør taste dig som medarbejder, så skattekort er på plads Venlig hilsen
Hvis jeg nu bare ønsker at udbetale et enkelt beløb når der kommer penge i virksomheden
i ny og næ, hvordan kan dette så lade sig gøre?
Hmm, jeg er ikke ekspert i emnet, men jeg tror du lige skal konferere med din revisor.
Jeg mener ikke du må udbetale løn i "ny og næ" fra et ApS, der skal du udbetale løn efter den ansættelseskontrakt du har med virksomheden. (Og den skal du lave selvom du er ene-anpartshaver og eneste medarbejder.)
Det er muligt du kan omgå det hvis du vælger at der ikke er ansatte i virksomheden, og du så udbetaler honorarer til dig selv når du har udført opgaver - men som sagt det er ikke mit ekspertområde så spørg hellere en revisor.
Jeg tror bestemt ikke der er problem med drypvis lønudbetaling til en ejer i et ApS. Han har jo kontrakten med sig selv, og den kunne sagtens være, at der bliver udbetalt løn når der er økonomisk plads til det - det kan jeg ikke se genere nogen - skat skal jo naturligvis ha deres, og man skal nulindberette i danløn for de måneder man ikke tager noget, og man har jo ikke heller ferieforpligtelse når det er ejeren, men HVIS jeg tager fejl, var det da godt hvis en revisor vil belære vh
Der er intet problem i at udbetale 1 helt års løn til sig selv f.eks. i december i et ApS.
MvH
Peter
Så er det jo alletiders :-)
Det var også vendingen "i ny og næ" jeg studsede over, jeg mener bestemt at skat har påtalt, overfor mig, at man ikke må ændre løn fra måned til måned - med mindre selvfølgelig at man har en kontrakt hvor der står at ens løn er x% af månedens overskud el. lign.. Det tolkede jeg også som at hvis jeg lavede en kontrakt hvor jeg fik udbetalt en årsløn i december, så kunne jeg ikke "i ny og næ" udbetale løn i marts og oktober hvis jeg synes, men som sagt det er ikke mit fagområde.
Som ejer i ApS mener jeg helt roligt du kan tage lidt i visse måneder og resten i dec hvis det passer dig. Hvad skulle skat kunne tabe ved det - no problemos