Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal pengene bruges til?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-venner. 

Nu har jeg fulgt med herinde i et par år og har endda en anden profil herinde, men... Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil have hjælp til, uden at der kommet nogle personlige forstyrrelser og venner ind over det.

Jeg er en 18-årig fyr, jeg studerer på 2.g på Handelsskole og har tidligere været selvstændig. 

Jeg har på nuværende tidspunkt opsparet 70-80.000 op og nu står jeg med et "problem", hvad skal jeg bruge pengene til? 

Har overvejet at starte et lille rengøringsfirma. 

Har også overvejet at investerer i en ejerlejlighed. 

Hvad er jeres ideer? 

Håber i vil hjælpe mig.

Hav en rigtig godt dag. 

Med venlig hilsen 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skulle starte med at finde ud af, hva du gerne vil have ud af pengene? Skal de bruges på dig selv, skal de investeres eller skal de bare stå som cash i banken uden renter af betydning...

Dernæst skal du finde ud af, hvor længe du evt ønsker at investerer dem. Skal du bruge dem om 2 år, fordi du flytter eller lignende?

Så inden nogen kan rådgive dig det mindste, så skal du have gjort op med dig selv, hvordan og hvorledes, ellers får du ingen brugbare og fornuftige forslag... 

Og et rengøringsfirma er virkelig en hård vej at gå, hvis du ik selv er parat til at knokle røven ud af bukserne +45 timer om ugen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det hurtige svar Fashion-Seller.

Jeg vil helst ikke have dem til at stå i banken, jeg vil gerne investerer dem på en måde. Jeg snakker ikke om aktier, men i projekter, virksomhed eller bolig/lejlighed. Noget som kan forrenter sig og jeg så kan lave cash på.

Idet at det ikke er penge som skal bruges til flytning eller lignende, vil tidshorisonten ikke være afgørende. Og de må gerne stå i 1 år, men også i 20 år. 

Jeg har blot overvejet rengøringsfirma, idet at jeg tidligere har arbejdet med det og synes det er en god måde at investerer sine penge i og så er man selvstændig igen. 

Håber det gav svar nok på dit gode indlæg

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så gav det pludselig mere info ;D

Umildbart så er jeg på ingen måde tilhænger af rengøringsbranchen, men det er måske også fordi, at min holdning lidt er, at det er en "luderbranche"... De store udnytter de små firmaer på det groveste...

Ejerlejlighed er dumt, da det er en meget dyr og ikke særlig rentabel måde, at investerer i ejendomme på. Skal du noget, så skal du købe et hus/ejendom med flere lejligheder. Jeg siger ik, at du skal købe et ejendomskompleks med 1000 lejligheder eller lignende, men du kan sagtens lave en ganske god forretning ud af, at købe et hus med 2-4 lejligheder i... Ganske god, hvis du blot at næse for, hva du skal gå efter, og hvordan det skal gøres...

Alternativt er der muligheden for at være business angel, hvor du køber små andele af firmaer, eller du kunne blive direkte investor i f.eks en Amino virksomhed, hvor du køber xx% af firmaet. Om det så skal ske som passiv investor, eller om du vil have indflydelse, det kan du jo aftale dig fra...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og så skal du hel sikkert have pengene til at købe det kontant.

Du får ikke meget ejerlejlighed til så få penge. Og hvis du skal ud og låne penge til resten af en ejerlejlighed, så er det jo dyrt, hvis du kun gør det med henblik på videresalg for at tjene penge, som jeg kunne forstå på dig.

Hvis vi nu siger at ejerlejligheden koster 1.000.000 kr, og du ligger de 70.000 i udbetaling og låner resten af pengene. Så når den en dag er betalt ud, om mange mange år, så har du jo ikke KUN givet 1.000.000 for den. Men hvis du selv kan bo i den og få den fikset op og evt. udleje den, hvis du skal flytte. Så kan det måske godt betale sig, da du så har noget af værdi. :-)

Men hvis det er for at tjene lidt penge. Så ville mit bedste bud være at finde på noget smart og få udviklet en app til en smartphone? :-) Det kan blive en succes men også en fiasko. Men hvis du kan finde på noget, der er et marked for. Så hellere gøre det end at starte et rengøringsfirma op ved siden af et studie.

Hvis du kan tåle at miste noget af dem, så havde jeg, selvom du oplyser at du ikke rigtig vil gøre det. Så køb nogle aktier og håbe på at det giver poter. Jeg ved ikke om Nordnet stadig kører uden kurtage? Men jeg havde personligt nok selv investeret i f.eks. Apple. Jeg er sikker på at den nok skal komme en del op, her snart. Jeg har godt nok købt dem, da de var til en meget fair kurs. :-)

Men ja, der findes mange sjove måder du kan bruge dem på. :-)

Har 1000 ideer, men for lidt tid til at fører dem ud livet, grundet uddannelse og arbejde. Håber en dag, at få tid til at leve 100% af mine egne projekter.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvad med at have dem i forskellige banker?

Så kan du også studere i fremtiden uden at skulle tage SU lån og stadig have noget at leve for, uden at du på nogen måde føler dig som de andre fattige su studerende som mig selv ;)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha "Luderbranche" den var god, det må jeg alligevel indrømme Big Smile

Men det med ejerlejlighed var også blot et forslag fra min forældres side. 


Det lyder utrolig spændende med det Business Angel, hvordan bliver man "sat" op til sådan noget? 

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NicoP. 

Det var også et forslag fra mine forældres side, men det kan jeg godt se når du sætter det op på den måde.

Haha ja, app. Men det er nok ikke der hvor jeg har de gode ideer indenfor eller viden for den sags skyld.

Jeg må indrømme at jeg ikke har afskrevet muligheden for aktier, men har dog tidligere været uheldig indenfor det punkt.

Tak for imputtet også.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fitness Udstyr.

Hvilken fordel skal det give? 

Ja, har ogå overvejet det. men jeg synes bare det er "træls" at pengene bare skal stå på en konto, idet at jeg ikke engang bruger min SU på nuværende tidspunkt. Så det er ikke fordi, jeg på nuværende tidspunkt, lever som en fattig student.

Med venlig hilsen 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

realmadrid:
Hvilken fordel skal det give? 

nok bare fordi jeg selv ville være bange for at have pengene samlet i en enkelt bank, så hellere sprede risikoen lidt

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)