Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flyt kunder til en samlet VPS-server

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Amino

Jeg har kunder liggende på forskellige hostingudbydere rundt omkring på nettet, men nu er jeg begyndt at lege med tanken om at leje en VPS-server hos Surftown, primært for at have samlet alle kunderne hos mig og ikke diverse steder, men ikke så meget for at tjene penge på det.

Men, virker en VPS hos surftown sådan nogenlunde som normalle hoteller? Jeg skal primært bare bruge en FTP-server, hvor jeg kan ligge filer ind såsom Magento eller Wordpress og så selvfølgelig en database - der skal selvfølgelig også kunne benyttes emails. Jeg vil have ubegrænset domæner på serveren.

Det andet er, om der vil opstå de store problemer ved overførsel af mine kunders hjemmesider? Jeg har jo taget backup af ftp'en samt sql'en regelmæssigt - lad os antage at det er wordpress - er det så bare at smide filerne ind den nye ftp og sql-server eller skal der en masse opsætning og installation til?

Lidt råd til en tænkende mand? Tak

Skal jeg gøre det?

Vh. Samuel

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke har erfaring med server administration vil jeg fraråde dig det - eller hyre et firma til at adminsitere serveren for dig. Med en VPS server får du en virtuel server med et styresystem og skal altså selv sørger for at opsætte ftp servere, web servere, database servere og så videre. Jeg vil tillade mig at kopier et svar jeg skrev på en anden tråd angående en cloud-server som jeg også syntes har stor relevans her. Desuden skal det lige nævnes at der nok ikke følger noget kontrol panel med hvilket godt kan gå hen at være en ekstra omkostning hvis du vil have noget ordenligt.

En anden mulighed du kunne anvende dig af (og nok det jeg vil anbefalde dig med mindre du har erfaring med server administration - du skal være velkommen til at kontakte mig for et tilbud) er en såkald reseller løsning hvor du slipper for at skulle administere serveren, men selv kan oprette accounts til dine kunder.

Jacob Hansen:

Du skal nok overveje hvorvidt en CloudServer er den rigtige løsning til dine behov, det kan sagtens være du er bedre tjent med at købe et helt normalt webhotel? En CloudServer er en super fleksible løsning som er god hvis man f.eks. køre nogle krævende tjenester der skal optimeres, eller hvis du måske køre Java/Python eller andet som et normalt webhotel ikke kan klare. Men har du en standard php side f.eks. og ingen erfaring eller lyst til at lave server administration så er det ikke nok ikke den bedste løsning for dig.

Når du har sådan en server skal du ikke bare tænkte på at opsætte det til at starte med, men du skal også være opmærksom på sikkerheds opdateringer, OS opdateringer, firewall settings, løbende optimere og hvad hvis serveren går ned, hvem skal fixe det for dig? 

Hvis du meget gerne vil beholde serveren vil jeg anbefalde dig enten at lære at administere serveren selv (i så fald så husk at starte med nogle mindre seriøse projekter da det sagtens kan gå galt) eller hyre et firma på en månedlig basis, ellers er der stor chance for du kan løbe ind i problemer i fremtiden.

Hvis du ønsker selv at lære det vil jeg anbefalde at hoppe over på siden howtoforge.com hvor der er en masse gode guides :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)