Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apps og reklameindtægter

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha jeg er helt grøn i denne ukendte verden. Jeg har bare en god ide til en brugerapp som jeg oprindelig tiltænkte som til iPhone, androide osv. Jeg har ik en bjælde forstand på programmering og økonomien incl. reklameindtægter. Jeg har økonomien og viljen og ved at det bliver en god app, som vil blive genbrugt mange gange.

Hvem skal jeg gå i seng med for at få et telefon nr til en som ved noget og som kan udtale sig om noget? Jeg er desparat ;-)

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

elvis:

Hej Brian

Nu bliver jeg lidt nysgerrig, hvordan kan man sælge selv sin reklameplads i app'en?

Lige som du sælger reklameplads på en hjemmeside.

Enden vælger du et af de mange firmaer som Barbar har nævnt. Ellers må du selv ud og finde firmaer der vil have en reklame i din app.
Er din app f.eks et drukspil, ville det være oplagt at tage fat i diskoteker, sprit firmaer osv..

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Fra Fredericia
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 117
Fra  mitAPP.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har alt for meget fokus på hvad du kan tjene i reklameindtægter..
Hvis din ide er så god, bør du tage penge for at folk kan hente den.

Synes du skal smide 299 kr efter denne e-bog af Philip Mahler
:
http://www.lavdinapp.dk/koeb/

Den indeholder nogle eks. på forskellige måder at tjene penge på.

Skal dog siges det kun er for iPhone apps.

iOS-udvikler
Søg i App Store: Dinsen.biz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for mention Brian synes også selv den hjælper med mange af begynderspørgsmålene.
Bogen gælder dig for alle iOS enheder.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Fra  App Media ApS Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillader mig lige at smide et svar til dette.

Min holdning er at det ikke kan betale sig at lave en reklamebaseret app i DK som eneste indtjeningskilde. Jo TV2 laver en masse apps på den måde, men de har også gode reklameaftaler i forvejen, og de markedsfører sig selv med en service.

Der skal enormt mange visninger til for at det kan blive en god forretning. Det antal visninger der er nødvendige kan du ikke opnå i DK alene. Kombiner det med IAP hvor folk kan fjerne reklamerne og få nogle flere features. Så tjener du både på dem der ikke vil betale, og dem der elsker app'en og gerne vil betale for mere..

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Som lovet så vil jeg komme med det jeg fik ud af mødet med en lokal app udvikler. Jeg blev klogere ihvertfald

Mange af de ting er nævnt allerede i tråden ang. hvilke muligheder der er mht. indtjening osv.

Jeg fik at vide at DK er for ''lille'' til min app da et englensk udgave vil bedst kunne betale sig på længere sigt dvs. flere mulige downloads

Hvor meget jeg kunne tjene via reklamer var usikkert da det var afhængigt af prisen pr. klik og blev anbefalet istedetfor at sælge det for 6-8 kr. pr download 

Mht. reklamer så er der Google Admob som er allerede nævnt og man skal have et konto der som koster 25 dollars pr.år samt konto hos apple som koster 100 dollars pr. år...Der er forskellige godkendelsestider hos Google og Apple og man skal have et momsnummer

Der er en del app udvikler her på Amino men ellers google det og kontakt forskellige og få et tilbud

Jeg fik at vide at man ikke kunne gå udenom google mht at finde selv annoncør men nogen der ved det hvordan det forholder sig til Apple??

Mvh. Elvis

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

elvis:

Jeg fik at vide at man ikke kunne gå udenom google mht at finde selv annoncør men nogen der ved det hvordan det forholder sig til Apple??

Mvh. Elvis

Man kan naturligvis lave sine egne aftaler med annoncører - uden at spørge google om dette. Det samme med Apple. 
Man kan derudover bruge samtlige mobiile ad networks til at målrettte ens annoncer mod brugere af Android, Apple, Nokia mm. (uden at indhente tilladelse fra Apple eller Google) 
Giver det mening? 
mvh
Babar
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Babar

Ja det giver mening, men har fået at vide at hvis man går udenom google så kan man risikere at ens app bliver fjernet

Kan det passe?

Det er derfor jeg spørger Smile

Fra København
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det kan ikke passe. Google er fløjtende ligeglad med, hvordan udviklere tjener penge på deres apps. Google ejer jo ikke de apps der ligger på Google Play og kan ikke styre hvilke annoncer der må vises i de forskellige apps. Og man kan sagtens gå udenom Google´s Admob platform og samtidig ramme Android telefoner. Jeg taler af erfaring :-)

Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Damn jeg lærer dælme en del af denne tråd, men stadigvæk ikke blevet klogere omkring min forretningsidé og hvorvidt jeg tør slagte sparegrisen og bevæge mig ud i den fagre nye it-verden, som ligger lige så langt fra min som Midgård gør for os alle.

Uhh det er skønt med al den viden jeg suger til mig i denne tråd. Jeg synes ikke at internettet lige frem bugner med viden omkring emnet og især forretningsgrundlaget. Efterhånden går det op for mig, at jeg ikke skal satse på den gratis reklamebaseret udgave, men måske skal lave 2 udgaver en gratis og en betalingsversion med udvidet funktioner og denne ide har vokset sig de sidste dage, men jeg mangler stadigvæk viden omkring forretningsgrundlaget.  Jeg er sikker på at nørderne ( læs. kærligt ment ) vil plukke mig for at udvikle app´s, men jeg har intet grundlag for at vurdere om mine udgifter kan betale sig retur samt finde et behageligt mix mellem pris og reklameindtægtsgrundlaget.

Jeg læste artiklen med danskeren som havde udviklet en skak app med 30.000 brugere og tjente udviklingen hjem på 14 dage og efterfølgende har fået en millionoverskud på ideen. Jeg kan bare ikke se hvordan det hænger økonomisk, når man får 1 cent pr. klik og skal aflevere 30-40 % til Apple/google.

Jeg undersøgt om den lokal iværksætter rådgiver kunne være mig behjælpelig med kontaktinfo til nogle som ved noget om emnet, men der bliver altid henvist til udviklerne, men jeg har behov for at snakke med nogen som har erfaring og viden omkring markedet og som vil bruge 5 min på at rådgive/vejlede/lytte/banke mig om emnet : App og økonomi.

Sidder der tilfældigvis en derude som kender en der vil bruge 5 min i telefonen med mig en dag? inden jeg tør at slagte sparegrisen.

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)