Hej med jer. Jeg er helt ny herinde, dette er min første indlæg, så bær over med mig:) Jeg vil høre hvad i synes om min ide til opstart af virksomhed, jeg har selv en masse tiltag og ideer til samarbejde med udlejningsfirmaer, ejendomsmæglere mv. Jeg har en bil med trækkrog, og skal kun have købt en havetraktor. Tænker på at købe en el-dreven og slå på energivenligheden? Jeg vil slå græs i gribskov kommune, hvor der på kysten (hornbæk til Rågeleje) ligger ca. 20.000 sommerhuse. De skal have det billigt, så billigt at det for københavneren (typisk indehaver af et sommerhus i områderne) ikke kan betale sig i tid/benzin at køre herom. Så umiddelbart +/- 149kr. pr. gang. Med et sæsonkort (klip fra maj til okt.) for eksempelvis 3995,- Ideen er så at lave et knaldtilbud/velkomsttilbud hvor jeg klipper plænen GRATIS! for udlevering af mailadresse og efterfølgende tilbud om fremtidig klipning. Mon ikke folk vil begynde at tale og blive enige om at det dårligt kan svare sig at gøre det selv, når de kommer i sommerhus til en nyslået plæne. Måske skal der herefter være et tilbud de dårligt kan sige nej til. måske 299,- for 3 gange eller lignende? Jeg tænker at man skal have folk ind i folden og med en god oplevelse. Jeg får priser fra gatnere på 3-400,- pr klip, men de har også dyre folk ansat, tilbyder andre opgaver mv. Jeg skal være mig, min havetraktor og hurtig på tæerne så jeg kan kløbe stærkt. Det tager ca. 15/20 min. at slå en plæne på +/- 1000m2. Kom gerne med indput, hvad synes i om ideen og man på sigt er den eneste sommerhusejerene henvender sig til fordi det er billigt og dårligt kan betale sig at lade vær! |
Hej
Skal jeg være helt ærlig så er det en smule naivt for du kan da ikke slå en fremmed mands græsplæne uden at lave en forudgående aftale og husk nu lige markedsføringsloven.
Hvis jeg skal give dig et råd så glem det jeg tror nærmere at du vil kunne tjene penge på at male sommerhuse, og simpelt markedsføring ved at køre en tur i området og et par l´klistermærker på bilen hvor der står maling af sommerhus fast pris pr m2 eller lign.
held og lykke preben