Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Græsklipning til billig pris - hvad synes i?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hørsholm
Tilmeldt 2. Jun 12
Indlæg ialt: 128
Fra  homegoal.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg er helt ny herinde, dette er min første indlæg, så bær over med mig:)

Jeg vil høre hvad i synes om min ide til opstart af virksomhed, jeg har selv en masse tiltag og ideer til samarbejde med udlejningsfirmaer, ejendomsmæglere mv.

Jeg har en bil med trækkrog, og skal kun have købt en havetraktor. Tænker på at købe en el-dreven og slå på energivenligheden?

Jeg vil slå græs i gribskov kommune, hvor der på kysten (hornbæk til Rågeleje) ligger ca. 20.000 sommerhuse. De skal have det billigt, så billigt at det for københavneren (typisk indehaver af et sommerhus i områderne) ikke kan betale sig i tid/benzin at køre herom. Så umiddelbart +/- 149kr. pr. gang. Med et sæsonkort (klip fra maj til okt.) for eksempelvis 3995,-

Ideen er så at lave et knaldtilbud/velkomsttilbud hvor jeg klipper plænen GRATIS! for udlevering af mailadresse og efterfølgende tilbud om fremtidig klipning. Mon ikke folk vil begynde at tale og blive enige om at det dårligt kan svare sig at gøre det selv, når de kommer i sommerhus til en nyslået plæne. Måske skal der herefter være et tilbud de dårligt kan sige nej til. måske 299,- for 3 gange eller lignende? Jeg tænker at man skal have folk ind i folden og med en god oplevelse. Jeg får priser fra gatnere på 3-400,- pr klip, men de har også dyre folk ansat, tilbyder andre opgaver mv. Jeg skal være mig, min havetraktor og hurtig på tæerne så jeg kan kløbe stærkt. Det tager ca. 15/20 min. at slå en plæne på +/- 1000m2.

Kom gerne med indput, hvad synes i om ideen og man på sigt er den eneste sommerhusejerene henvender sig til fordi det er billigt og dårligt kan betale sig at lade vær!

Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:44

Hej

Skal jeg være helt ærlig så er det en smule naivt for du kan da ikke slå en fremmed mands græsplæne uden at lave en  forudgående aftale og husk nu lige markedsføringsloven.

Hvis jeg skal give dig et råd så glem det jeg tror nærmere at du vil kunne tjene penge på at male sommerhuse,  og simpelt markedsføring ved at køre en tur i området og et par l´klistermærker på bilen hvor der står maling af sommerhus fast pris pr m2 eller lign.

held og lykke preben

Fra Hørsholm
Tilmeldt 2. Jun 12
Fra  homegoal.dk Skrevet kl. 12:00

Jeg vil selvfølgelig lave en aftale med ejer af plænen.

Jeg er helt med på at der i startfasen vil være meget at se til, uden en særlig høj indtjening. Dog er jeg af den opfattelse at man hurtigt kan få mange trofaste kunder og en fremtidig stabil indtjening. På sigt udvide og ansatte en til at klippe, så jeg kan markedsføre, handle med kunder og lave regnskab:)

Tak for indput, maling lyder egentlig heller ikke som noget dum ide:)

Jeg hører gerne fra jer andre også. På forhånd tak.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 12:09

Jeg kender en del der har sommerhus. En af de ting de faktisk nyder allermest er at slå græsset når det kommer der op. Koble helt af, gå i sine egne tanker, og bare få fornemmelsen af nyslået græs.

Det skal du nok tage med i dine overvejelser - at ikke alle ser græsslåning som en sur tjans - men faktisk en af de ting de nyder :)

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 19:24

Du skriver at du vil slå med en eldreven havetraktor

har du set på dem, og hvor længe de kan slå på en opladning? Da de nemlig ikke kan slå særlig meget mere end en enkelt plæne på 7-800m2

Dernæst skal du huske på, at du skal have en maskine der slår pænt (bioklip/opsamler og tætte små knive)

en f.eks. MTD plænetraktor til 5500kr kan du ikke bruge til et sådanne projekt, da den simpelthen ikke klipper pænt nok til at folk vil betale for det. Du skal næsten kunne klippe så græsplænen liner stadion med lige linier før folk vil betale for at få slået.

Personligt vil jeg heller ikke give 149kr for at få slået 1000m2, når man ved allerede etablerede haveservicer kan få slået 12.000m2 græs for 700kr.

Og ja, rigtig mange (specielt mænd med lidt ølvom) syntes det er hyggeligt at gå og tøffe bag den selvkørende plæneklipper og klippe græsset. (for så at kunne slappe af uden at lave noget resten af ferien, da de jo har taget deres tørn med at slå græsset)

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 20:59

silversand:
Personligt vil jeg heller ikke give 149kr for at få slået 1000m2, når man ved allerede etablerede haveservicer kan få slået 12.000m2 græs for 700kr.

Det er dog et mærkeligt ræsonnement. Vi tager ca. 400,- + moms for 1000 m2 græsslåning nord for KBH. Og vore kunder - både gamle og nye - betaler gladeligt denne pris for kvalitets BIO-klip. Det er en rimelig pris, da vi jo både skal frem og tilbage og ikke tvinger folk til at binde sig for en hel sæson. 

Husk lige på transport, benzin til plæneklipperen, reservedele m.m.

BH og dejlig sæson.

Lars

Fra Hørsholm
Tilmeldt 2. Jun 12
Fra  homegoal.dk Skrevet kl. 09:59

Tak for Jeres svar, jeg er blevet lidt klogere og tror jeg vil give mig i kast med noget andet:)

God sommer!

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 10:16

Helt ærligt, så synes jeg du slipper din ide meget hurtigt. 

For at du kan få succes med din idé - og det tror jeg sagten du kan, så har du en milepæl du skal nå.

Du skal have en betydelig mængde kunder med fra start. AL iværksætteri er hårdt i starten, men det lønner sig hen ad vejen.

Hvis du kan slå 10-15 plæner på en sommerdag, så har du en udemærket løn - og hvilket job det vil være at sidde på ryggen af en John Deere i bagende solskin i bar overkrop og tjene penge - vidunderligt i min optik. 

Jeg synes absolut du skal give det et skud - du kan jo evt. lave forundersøglser nu, få aftaler i hus og så starte op næste forår. Når du så en gang er etableret, så kan du jo, samtidig med klipningen tilbyde vinduespudsning, eller tagrenderens af sommerhuset - mersalg mersalg mersalg.

GOD fornøjelse med dit projekt, de fleste ideer kan lykkedes, bare man knokler hårdt nok for dem.

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg startede selv op for 3 uger siden som vinduespudser og haveservice og på de 3 uger er der sket meget, faktisk rigtig meget

Skulle jeg gøre som andre siger var jeg nok ikke startet, vi er sindsyg mange vinduespudsere i byen, men aligevel får jeg rigtig mange tilbud jeg skal ud og give..

Jeg har valgt og stå op kl 4,30 hver morgen og gå ud med flyers og det begynder faktisk at give noget :) Udover dette er jeg medlem i en gruppe for min by, hvor jeg kan markedsfører mig gratis.

Giv ikke op, sæt igang !!

Du har en computer og biblioteket har en printer så du kan lave flyers, sæt igang :)

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:47

Lad nu være med at rette dig efter de par stykker der sidder herinde ikldt "nej-hatten" fordi det regner udenfor. Brænder du for dit projekt så er det da bare med at komme i gang. Jeg kender adskellige der har sommerhus i nævnte område og adskellige der benytter sig af eksisterende muligheder for græsslåning i de perioder hvor de ikke kommer der så meget.

Det er fint nok at spørge andre til råds men du skal jo ikke nødvendigvis rette dig efter hvad de siger - nøjes med at tage det du kan bruge og lad det indgå i din kalkyle. Kommer du så selv frem til at det ikke skal være så lad projektet ligge eller bearbejd det indtil du når noget du mener virker. Skulle dansken kun søsætte de projekter som alle var enige i var der nok meget verden ikke havde set endnu )-:

Alt for mange tænker milliardforretninger - og ja, du skal nok ikke regne med at der står en kapitalfond klar med funding lige rundt om hjørnet. Hører du derimod til den del af befolkningen som drømmer om millionerne og indtil de kommer accepterer at tjene lidt mindre mod til gengæld at lave noget der er sjovt og som giver en personlig tilfredsstillelse så forfølg din drøm uanset hvad andre siger og mener.   

Du kan så kombinere med snerydning og saltning i vinterhalvåret..

Når alt kommer til alt så er det trods alt ikke en investeringstung forretning du er ude i (alt er relativt selvf.) men det kræver vel egentlig bare en god slåmaskine og lidt flyers du kan omdelt (det kan du sikkert få et godt Aminotilbud på).

Knæk & bræk med det

/Banditten

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)