Se, på Fyn er vi ikke så rige, som mange andre steder i Danmark - og slet ikke i Faaborg i Vandkantsdanmark, selvom her er både fre', kjøøn og ro. Men det vil vi gøre noget ved. Er det så fordi vi er dummere på Fyn? Hmm, det tror jeg nu ikke. Der er en række årsager til, at det ikke går blændende godt. Det er ikke krisens skyld, som mange gerne vil gemme sig bag. Det er altid først og fremmest vores egen skyld. Derfor er vi også selv nærmest til at gøre noget ved det, ikke? Også de andre steder i landet. Politikerne kommer ikke og gør det for os. Så vil det da være første gang i historien. Næh, det er folk med ideer og en ustyrlig energi til at ville gøre en forskel - altså iværksætterne - der skaber resultaterne, arbejdspladserne og værdierne. Og vi kan gøre en masse! Mærkværdigvis udnytter de færreste fynske (danske) virksomheder internettets muligheder for markedsføring. Her på Amino.dk er der altid fuld gang i den, men tager du et kig på erhvervsmæssige hjemmesider, shops, anvendelsen af nyhedsbreve, videoer, sociale medier, AdWords og jeg kan blive ved. Ja, så er langt de fleste virksomheder på stenalderstadiet. Bliv klogere og rigere Det er her, jeg mener, vi har alletiders chance. Internetmarkedsføring er billig, effektiv og direkte målbar. Derfor har Faaborg-Midtfyn Erhvervsråd i samarbejde med det nyetablerede Udvikling Fyn hyret Martin Thorborg til at give startskuddet til en ny æra på Fyn. Det sker ved, at Martin holder et foredrag "Kan fynboere blive klogere og rigere" den 14. juni 2012 kl 19.00 i Faaborg. Foredraget er for alle og du kan melde dig til her. Vi håber, at Martins mange guldkorn vil inspirere fynske virksomheder og dig til at komme i gang med at blive klogere og rigere. Måske kan du give mig svaret på, hvorfor vi ikke er bedre til at udnytte internettets muligheder i Danmark? Har vi for lidt uddannelse? For få dygtige undervisere? For lidt viden blandt erhvervsledere og politikkere om internettets muligheder. Jeg tror, der ligger en guldgrube for enden af internettet. |
Hej
Det kan kun gå frem, der mangler en sammenspil mellem uni og erhvervslivet. Odense skal være lokomotiv på Fyn og det er den i høj grad ikke, der er kun tænkt på offentlige arbejdspladser.
Det eneste der altid er snak om er vi skal have tre spor på motorvejen, vi skal have flere broer til jylland .
Det er så forkert, Fyn bliver et undskyld udtrykket, et sted man holder og pisser, jo bedre veje jo flere vil bare bruge fyn til at køre over