Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stop stening

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2211
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Undskyld, at jeg afbryder med lidt cafe og uhygge. Men mon ikke det er muligt at skaffe nogle underskrifter mod stening til Amnesty?

Fra AI:

"Intisar Sharif Abdallah er 20 år gammel og mor til tre. 13. maj blev hun dømt til døden ved stening i Sudan. Hun sidder nu fængslet med sin fire måneder gamle baby og afventer sin straf.

Intisar er dømt for utroskab ved en retssag, der var uretfærdig. Hun tilstod først, efter at hendes bror tævede hende.

Dødsstraf er et brud på retten til liv, og stening er en særlig grusom form for dødsstraf, der har til formål at forlænge ofrets pine mest muligt. Stening er desuden et brud på Torturkonventionen, som Sudan har underskrevet.

Hjælp os med at standse steningen af Intisar Sharif Abdallah. Skriv under og del."

http://www.amnesty.dk/side/mor-til-tre-domt-til-doden-ved-stening-i-sudan

Tilmeldt 6. May 12
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:04

Hej Louise

Lige så meget som dig ville jeg gerne stoppe det, men tror ikke helt at de synes at underskrifter er nok, tror faktisk de er fuldkommen ligeglade. Jeg ville gerne skrive under, men tror aligevel jeg ville have spildt 6 minutter af mit liv.

Det er også noget svineri at gøre. Puha.

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:09

Muligvis.

Amnestys aktioner virker tit, men det er da nok nemmere at komme igennem med noget i Tyrkiet, hvor de er så glade for EU, det skal da indrømmes.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 15:10

Det er jo uforståeligt at den dag i dag stadig er samfund der fungerer på den måde ...

Og ja, jeg tror desværre heller ikke at en underskrift har den store effekt på at kunne ændre dette. Det hjælper ikke at løfte pegefingren medmindre befolkningen har forståelsen for hvorfor at det er så frygtelig en handling/straf at bære videre fra generation til generation.

- Kathrine Svendsne

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra København
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 15:15

Emil Engholm:
tror ikke helt at de synes at underskrifter er nok, tror faktisk de er fuldkommen ligeglade

Jeg har underskrevet, men tror det samme som Emil. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 15:33

De samfund som går ind for stening, er omkring middelalderen. De retter sig ikke lige efter 10.000 underskrifter, bare fordi nogen er uenige med dem. Jeg er enig i, at det er forfærdeligt, og fuldstændig vanvittigt at stene folk, men man kan ikke komme rendene med xxxxx underskrifter hver gang en stening bliver offentlig kendt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 16. Sep 09
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 15:34

Dråber kan udhule en sten - det tager bare sin tid. Det er godt, hvis de frigiver hende, men det er ikke en fiasko, hvis det ikke sker - for at være lidt højtravende.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 15:39

Det er vidst kun den europæiske side af tyrkiet der er for eu, og ikke den asiatiske.

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 16:12

Louise L:
Dråber kan udhule en sten - det tager bare sin tid.

Det er rigtigt, men stening har foregået i +/- 1400 år. Hvor lang tid skal der dryppes? :) 

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Selvfoelgelig skal vi skrive under. Det kan godt vaere magthaverne lukker oerene, men de maerker naalestikket, og frem for alt vil det blive set af de kvinder der lige nu sidder rundt om i de formoerkede lande og samler mod til at goere noget 

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)