Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lærer jeg at programmerer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har længe villet lære at programmerer, men er aldrig kommet i gang da jeg ikke ved hvor jeg skal starte.

Derfor vil jeg høre om i kan fortælle mig lidt om hvordan man lærer det, og hvilke sprog man skal starte med.

Det jeg gerne vil ende med at kunne, er at programmerer webshops, affiliate sider med prissammenligning, og apps til iphones.

Håber på nogle gode svar.

Tak

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 13:38

Hejsa,

Jeg har tilegnet mig masser af viden gennem forskellige bøger, men også igennem Treehouse, der er spækfyldt med videoer omkring iOS-udvikling og web udvikling :-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 13:41
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:43

RespektTilAlle:

Derfor vil jeg høre om i kan fortælle mig lidt om hvordan man lærer det, og hvilke sprog man skal starte med.

Hej,

Start m ed HTML & CSS

Byg så videre med PHP / MySQL

Og når du har lyst ville det være smart at få javascript med på listen. Når du kan disse sprog, er du ferm inden for webudvikling. Så er der selvfølgelig apps til iphones, så der skal du arbejde med IOS.

Start på HTML.dk (jeg mener også der er andre og bedre alternativer - men det er fra min tid).

Jeg håber det kunne hjælpe lidt :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00

Kan også anbefale thenewboston.org, der er utrolig mange gode (engelske) video tutorials.

Fra Haderslev, Sønderjylland
Tilmeldt 15. Apr 10
Indlæg ialt: 509
Fra  NuvoMedia Skrevet kl. 14:54

Jeppe:

Kan også anbefale thenewboston.org, der er utrolig mange gode (engelske) video tutorials.

Også en anbefaling til TheNewBoston herfra - han underviser også i Objective-C, når du når dertil :-)

Jeg arbejder med søgemaskineoptimering, e-handel og FB-markedsføring @ NuvoMedia.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:57

nemprogrammering.dk

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:48

Tusind tak for alle svar.

Syntes i at det er en god ide at lære programmering til eget forbrug, til at lave affiliate sider?

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 16:07

RespektTilAlle:

Syntes i at det er en god ide at lære programmering til eget forbrug, til at lave affiliate sider?

Kun hvis du selv synes det er lidt sjovt at sidde og rode med tekniske sager :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 16:10

Det jeg gjorde i sin tid var at se en hel masse videoguides og læse en masse artikler/guides.. Derefter kastede jeg mig bare over det og lærte det så småt men tog lang tid at blive god :-)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)