Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan laver jeg et logo?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6560 Sommersted
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg står og skal bruge et logo på 140 pixel bredt og højst 140 pixel højt. Skal benyttes på denne her hjemmeside:
http://frugtkvarter.dk/forleverandoerer/vaermed
(redaktionen sætter selv logoet ind på deres side)

.....samt min egen side: http://www.lillelyst.dk/

Jeg har dog ingen erfaring med lige netop sådan en opgave, så jeg håber nogen kan fortælle mig hvordan jeg :
1) laver et logo
2) Får det ned i korrekt pixels
3) Får det lagt ind på min egen hjemmeside

Måske kan nogen henvise til nogle "begyndersider" på nettet?

Venlig hilsen Jørgen Ries Lillelyst
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:46
Først skal du finde ud af, hvilke værdier, du vil signalere med logoet.
Så skal du overveje, hvilken stil, du vil vælge - det hænger meget sammen med dine værdier.
Logoet laver du i et tegneprogram, eller du tegner det i hånden og scanner det ind.

Du kan også få det lavet hos én af de mange dygtige aminoamigos, som beskæftiger sig med den slags. Et logo ligger i forskellige prislag og forskellige grader af professionalisme. Jeg selv tager 1700,- for et logo. Jeg laver tre forslag, og du vælger, hvilket der skal rentegnes. Mit slogan er "Vi lirker, til det virker." og det gælder natruligvis også for logodesign. Så får du logoet i alle tænkelige filformater, og skal du bruge en .gif, .jpg eller .png på et bestemt antal pixels, så laver jeg også det.

Hvis du selv tegner noget, og ikke kan få det skaleret ned i en ordentlig kvalitet, vil jeg gerne tilbyde denne ydelse kvit og frit.

mvh Hans

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:24
Vil også anbefale dig at henvende dig til et professionelt bureau for at lave dit logo. Dit logo skal vel ikke kun bruges på den side i længden, men vil også til din egen virksomhedsidentitet senere hen. Derfor jeg mener du vil stå langt bedre, hvis du fik det gjort rigtigt fra starten af.

Det med at skabe et logo er ikke noget bare man gør. Man skal virkelig vide hvad man laver, da man hurtig kan lave noget som ikke kan bruges i længden. Dette gælder både selve udformningen af logoet, men også at det bliver gjort i de rigtige formater så det kan sættes ind i alle størrelsesforhold (f.eks. en eps fil som er vektorbaseret hvilket gør at logoet ikke bliver gnidret uanset hvilken størrelse du ønsker af det). Her kommer så farver i CMYK, Pantone og RGB så det kan bruges til alle slags materialer.

Tænk hvis man blev betalt for at se og bedømme reklamer? Se Eovendo.com

Tilmeldt 20. Nov 06
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 17:44
Hvis du er så heldig at være i besiddelse af en pv med Photoshop, kan jeg anbefale at du kigger lidt på http://www.good-tutorials.com/
Der er masser inspiration, og guides til hvad som helst, incl. logodesign.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)