Jeg har et enkeltmandsfirma som ikke er momsregistreret kørende i et års tid, men jeg kan at jeg kommer over de 50.000 i år, så jeg skal til og momsregistrere mig. Mit spørgsmål er så, hvis jeg køber en bærbar idag, dvs inden jeg er momsregistreret, kan jeg så når jeg bliver momsregisteret trække momsen fra? Et andet spørgsmål, jeg har haft indtægt i år før denne momsregistrering så jeg skal vel også betale moms af den indtægt?(Ihvertfald hvis jeg vil købe en bærbar med de penge og håbe på at kunne trække momsen fra) På forhånd tak |
trække moms fra før momsregistrering
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
- 1
Så skal jeg betale moms af de fakturaer jeg har udsendt og jeg kan trække momsen fra den bærbar som jeg har sinde at bestille. Kan nogle bekræfte dette? |
Hej! Ja...hvis dit lokale skattecenter går med til det. /Peter |
|
Hej! Ja...burde heller ikke give problemer. Har bare haft nogle besynderlige sager i praksis desangående. Jeg ville skynde mig at få registreringen på plads med tilbagevirkende kraft. /Peter |
tak for dit svar. Når du siger tilbagevirkende så mener du fra årets start dvs 1. jan 2007 ikke sandt? Det kan vel ikke passe at det gælder helt fra firmaets start i 2006. På forhånd tak |
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)