Hej folkens Nu har jeg faktisk læst bogen og lad mig da endelig være den første til at smide nogle facts på bordet.
Hvad angår selve tradesoeasy.com''s måde at markedsføre sig på vil jeg ikke rodes ind i. Hovedsagen er; hvad står der i bogen og hvad underbygges de forskellige påstande af.
I bund og grund omhandler bogen en måde at tænke og handle på, ligesom den giver et indblik i noget der for mange er et ukendt område.
De 70 sider fortæller også, hvor du kan søge yderligere information henne om mange af de rent praktiske og basale ting. Bogen gennemgår også nogle rent praktiske gøremål, bla. at prøve systemet af som papirtrader før man kaster sig ud i noget og i det hele taget er der selvfølgelig mere involveret end det blot 70 siders læsning.
Det som bogen giver en beskrivelse af, er et system der er blevet udarbejdet og dette vil sige at man benytter sig af en fremgangsmåde der statistisk set giver nogle optimale resultater. - Der er ikke tale om at hver eneste handel du laver giver profit. Tvært imod opfordres man til at sprede sine interesser til flere index og lave en serie af handler, der ved rette brug af systemet vil bringe en på plussiden.
Derudover forklares det også hvordan man vælge at behandle ens aktiehandel enten som en gamble eller som en forretning. Der tages selvfølgelig udgangspunkt i at behandle det som en forretning og det indebærer som sagt, at man spreder sine interesser og ikke smider hele dynen ind på én enkelt handel.
Man behøver ikke at vide det store om aktiehandel og de forskellige firmaer og lignende for at komme i gang. Systemet er ikke baseret på insiderviden og den slags know how, men snarrere en tendens man har spottet i historikken, som bringer nogle optimale resultater med sig.
For at skære det helt ud i pap, så lad os sige at man ved en given metode kan lave 7 gode handler ud af 10 og desuden begrænse tabet på de 3 handler, som imod ens forventning indebærer et tab.
Laver man 1 handel, så er risikoen selvfølgelig stor.
Laver man 10 handler, så vil man have en 70% succesrate på disse.
Laver man 100 handler, så har man immervæk ramt rigtigt på 70 af dem og det kræver vel ikke så meget tankevirksomhed at forstå, at dette kunne være en ganske god forretning.
Det er jo dette der definerer det risikofrie aspekt i det og selvom formidlingen af dette system måske kan kritiseres, så kan det påvises i historikken at systemet faktisk rammer plet forbløffende mange steder.
Systemet har jeg selv afprøvet på flere af de større index og med et positivt resultat. Desværre har jeg ikke kommet videre end blot at være papirtrader, men det er sgu ris til min egen røv.
Alt i alt er bogen faktisk ikke så tosset endda. Den er direkte anbefalingsværdig og den bliver også prøvet af i praksis i det nye år når tiden er til det.
Som sidste indskydelse vil jeg sige, at de forskellige "get rich quick" kommentarer på denne tråd virker helt forkert i mine øjne. Jeg har jo trods alt læst bogen og det er ikke det indtryk jeg har fået af det budskab den leverer. Der er tværtimod et fokus på, at man gradvist bør tilegne sig en "formue" og ikke lade sig selv forblænde af grådighed, men tværtimod forsøge at biholde et fornuftigt overblik og kontrol over tingene.
Jeg synes faktisk at bogen er god og til nybegyndere er den noget nær et must. Den fortjener altså ikke alt det mudder I smider efter den og det faktum ændres ikke ved, at I ikke bryder jer om måden den formidles på.
Mvh.
James |
Dato: 12/29/2005 12:00:05 AM Forfatter: JamesSom sidste indskydelse vil jeg sige, at de forskellige ''get rich quick'' kommentarer på denne tråd virker helt forkert i mine øjne.Hej James.Vil du ikke være så venlig at forklare mig hvordan jeg kan tolke dette budskab anderledes end "get rich quick"?- se hvordan jeg med det samme skaber en formue på aktiekurserne uanset om de stiger ELLER falder!Ordet "formue" er for mig at se noget med at blive rig.Ordene "med det samme" er for mig at se noget med, at det går hurtigt.Jeg har ikke læst bogen, men den markedsføres som en "get rich quick"-ting - uanset om du kan lide bogen eller ej.Godt nytår.mvh Hans