Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tradesoeasy.com -nogen erfaringer?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Nu har jeg faktisk læst bogen og lad mig da endelig være den første til at smide nogle facts på bordet.
Hvad angår selve tradesoeasy.com''s måde at markedsføre sig på vil jeg ikke rodes ind i. Hovedsagen er; hvad står der i bogen og hvad underbygges de forskellige påstande af.

I bund og grund omhandler bogen en måde at tænke og handle på, ligesom den giver et indblik i noget der for mange er et ukendt område.
De 70 sider fortæller også, hvor du kan søge yderligere information henne om mange af de rent praktiske og basale ting. Bogen gennemgår også nogle rent praktiske gøremål, bla. at prøve systemet af som papirtrader før man kaster sig ud i noget og i det hele taget er der selvfølgelig mere involveret end det blot 70 siders læsning.

Det som bogen giver en beskrivelse af, er et system der er blevet udarbejdet og dette vil sige at man benytter sig af en fremgangsmåde der statistisk set giver nogle optimale resultater. - Der er ikke tale om at hver eneste handel du laver giver profit. Tvært imod opfordres man til at sprede sine interesser til flere index og lave en serie af handler, der ved rette brug af systemet vil bringe en på plussiden.
Derudover forklares det også hvordan man vælge at behandle ens aktiehandel enten som en gamble eller som en forretning. Der tages selvfølgelig udgangspunkt i at behandle det som en forretning og det indebærer som sagt, at man spreder sine interesser og ikke smider hele dynen ind på én enkelt handel.

Man behøver ikke at vide det store om aktiehandel og de forskellige firmaer og lignende for at komme i gang. Systemet er ikke baseret på insiderviden og den slags know how, men snarrere en tendens man har spottet i historikken, som bringer nogle optimale resultater med sig.

For at skære det helt ud i pap, så lad os sige at man ved en given metode kan lave 7 gode handler ud af 10 og desuden begrænse tabet på de 3 handler, som imod ens forventning indebærer et tab.
Laver man 1 handel, så er risikoen selvfølgelig stor.
Laver man 10 handler, så vil man have en 70% succesrate på disse.
Laver man 100 handler, så har man immervæk ramt rigtigt på 70 af dem og det kræver vel ikke så meget tankevirksomhed at forstå, at dette kunne være en ganske god forretning.

Det er jo dette der definerer det risikofrie aspekt i det og selvom formidlingen af dette system måske kan kritiseres, så kan det påvises i historikken at systemet faktisk rammer plet forbløffende mange steder.
Systemet har jeg selv afprøvet på flere af de større index og med et positivt resultat. Desværre har jeg ikke kommet videre end blot at være papirtrader, men det er sgu ris til min egen røv.

Alt i alt er bogen faktisk ikke så tosset endda. Den er direkte anbefalingsværdig og den bliver også prøvet af i praksis i det nye år når tiden er til det.

Som sidste indskydelse vil jeg sige, at de forskellige "get rich quick" kommentarer på denne tråd virker helt forkert i mine øjne. Jeg har jo trods alt læst bogen og det er ikke det indtryk jeg har fået af det budskab den leverer. Der er tværtimod et fokus på, at man gradvist bør tilegne sig en "formue" og ikke lade sig selv forblænde af grådighed, men tværtimod forsøge at biholde et fornuftigt overblik og kontrol over tingene.

Jeg synes faktisk at bogen er god og til nybegyndere er den noget nær et must. Den fortjener altså ikke alt det mudder I smider efter den og det faktum ændres ikke ved, at I ikke bryder jer om måden den formidles på.

Mvh.

James
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:20
Dato: 12/29/2005 12:00:05 AM Forfatter: James
Som sidste indskydelse vil jeg sige, at de forskellige ''get rich quick'' kommentarer på denne tråd virker helt forkert i mine øjne.

Hej James.

Vil du ikke være så venlig at forklare mig hvordan jeg kan tolke dette budskab anderledes end "get rich quick"?

- se hvordan jeg med det samme skaber en formue på aktiekurserne uanset om de stiger ELLER falder!

Ordet "formue" er for mig at se noget med at blive rig.
Ordene "med det samme" er for mig at se noget med, at det går hurtigt.

Jeg har ikke læst bogen, men den markedsføres som en "get rich quick"-ting - uanset om du kan lide bogen eller ej.

Godt nytår.

mvh Hans
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 00:37
Dato: 12/29/2005 12:19:33 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 12/29/2005 12:00:05 AM Forfatter: James
Som sidste indskydelse vil jeg sige, at de forskellige 'get rich quick' kommentarer på denne tråd virker helt forkert i mine øjne.
Hej James.
Vil du ikke være så venlig at forklare mig hvordan jeg kan tolke dette budskab anderledes end 'get rich quick'?
- se hvordan jeg med det samme skaber en formue på aktiekurserne uanset om de stiger ELLER falder!
Ordet 'formue' er for mig at se noget med at blive rig.
Ordene 'med det samme' er for mig at se noget med, at det går hurtigt.
Jeg har ikke læst bogen, men den markedsføres som en 'get rich quick'-ting - uanset om du kan lide bogen eller ej.
Godt nytår.
mvh Hans

Hej Hans

Ordet formue er udfra min defination en betegnelse for en sum penge eller rettere en volumen.
Ordet er muligvis udvalgt bevidst, da det i de flest giver associationer til store volumer af penge.
At man hurtigt kan tilegne sig en formue af udefinerbar størrelse er vel ingen løgn.

Men som sagt vil jeg ikke forsvare selve markedsførelsen. Men en "dårlig" markedsførelse er jo ikke lig et dårligt produkt og omvendt er en god markedsførelse ikke lig med et godt produkt.

Jeg siger blot at produktet faktisk ikke er så ringe endda og jeg mener ikke at nogen kan tillade sig, at fraråde folk at bruge et produkt, når deres udtalelser er baseret på noget som helst andet end produktet selv. Nu forholder det sig tilfældigvis sådan, at bogen faktisk er ret god og havde den ikke været det, så havde jeg nok ikke kastet mit indlæg hovedkuls ind i regnen af negativ kritik der er opstået på denne tråd.

Dermed siger jeg ikke at jeg er uenig med kritikken angående markedsføringen. Men jeg er uenig i konklutionen der involverer selve bogen. Men personligt ville jeg formidle den anderledes og jeg betænker jer heller ikke i, at jeres alarmklokker bimler - for der er nogle uheldige elementer til stede i den reklame I hentyder til.

Og rigtig godt nytår til dig også Hans

Mvh.

James
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 07:52
At tjene penge på aktier i disse dage hvor alting stiger, er ikke svært. Så at du på papiret har lavet nogle penge, er jeg nu ikke så imponeret over. Men handel med aktier vil ALTID være forbundet med risiko, uanset hvilket underligt system man har opfundet. Man kan selvfølgelig gardere sig bedre eller ringere, men en risiko er der altid. Det er der for så vidt heller ikke noget slemt i, men man skal bare kende risikoen og være klar til at tage tabet.

Dbh Martin
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 11:44

Hej Martin

Dato: 12/29/2005 7:51:45 AM Forfatter: Martin Thorborg At tjene penge på aktier i disse dage hvor alting stiger, er ikke svært. Så at du på papiret har lavet nogle penge, er jeg nu ikke så imponeret over. Men handel med aktier vil ALTID være forbundet med risiko, uanset hvilket underligt system man har opfundet. Man kan selvfølgelig gardere sig bedre eller ringere, men en risiko er der altid. Det er der for så vidt heller ikke noget slemt i, men man skal bare kende risikoen og være klar til at tage tabet. Dbh Martin

Nu var det heller ikke meningen at det skulle imponere nogen, at jeg har kunne lave matadorpenge på systemet. Mine udtalelser baserer jeg nu heller ikke udelukkende på dette.
Jeg har taget systemet og selv taget mig tid til at kigge tilbage i historikken, for at kunne danne mig et billede af hvor præcist det er. Jeg har taget 8 forskellige index og jeg har kørt systemet igennem 3 ca. måneders historik eller mere på disse og har efterfølgende kunne vurdere, hvor mange hittere og hvor mange floppere der var. Det jeg kunne konkludere udfra dette var og er, at systemet giver en markant størstedel af gode handler. - Nogle var selvfølgelig mere profitable end andre.
Men udfra index pointe''ne har jeg kunne veje disse op imod tabt fortjeneste og jeg har også taget mæglerens bid af kagen i betragtning og summa summarum er, at slutresultatet var yderst positivt.

Handel med aktier vil altid indebære en risiko. Det kan jeg kun give dig 112% ret i og i bogen står der også, at denne risiko altid er der og at man skal forvente at lave dårlige handler. Men ydermere får man også nogle helt basale ting af vide omkring, hvordan man effektivt kan begrænse sit tab på samtlige handler man foretager sig og uden det forringer indtjeningsmulighederne. Når man handler, så kan man selv bestemme om man er villig til at risikere 1000 kr., 2000 kr. eller 5000 kr. og på den måde stadig bevare kontrollen over hvad man laver. Selve systemet fokuserer både på vækstskabende element, men også på hvordan de uundgåelige tab kan begrænses.

Bogen er efter sigende blevet udarbejdet (på engelsk) efter nogle handelssignaler, som man i historikken kan påvise giver en given reaktion. Denne reaktion vil naturligvis ikke ske hver eneste gang, men som sagt så sker det et optimalt antal gange at denne reaktion sker som forventet. - Jeg skal ikke kunne sige noget om præcis hvad der forårsager denne tendens, men dette hindrer jo ikke mig eller andre i at tage et givent index og se i historikken hvor den passer og ikke passer.

Men ydermere, så vil jeg også mene at en del af arbejdet ligger i at finde de rigtige index. Man bliver foreslået nogle af de kendte som; Nasdaq og Dow Jones der somend også er gode til systemet. Men som sagt ligger en del af arbejdet i at finde index der er ligeså interessante og som man selvfølgelig kan handle med - (det er jo ikke alle index man kan lave spread betting på).

Alt i alt synes jeg at bogen er et rigtig godt udgangspunkt. Men jeg vil da i øvrigt opfordre folk til at være mere videnbegærende, hvis de vil prøve sig selv af på aktiemarkedet.

Mvh.

James
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:51
Så er vi enige
Jeg vil dog blot pointere, at hvis man følger godt med i Euroinvestor.dk, så kan man få et super godt indblik hvordan man handler aktier og det er gratis. Der er der også meget debate om Teknisk Analyse eller TA som det også bliver kaldt. Det er nok det der ligger til grund for Tradesoeasy vil jeg tro  og om man tror på det, er nærmest en religionskrig på Euroinvestor.
Men hvis du vil følge lidt med i hvad der rør sig, udgiver Benny Brinch et rigtig godt gratis nyhedsbrev om aktier, det kommer hver uge og er altid en fornøjelse at læse. Se mere her:

http://www.aktietips.dk

Dbh Martin

Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 12:26

Hej Martin

Jeg tror somend vi er meget enige og jeg vil for en god ordens skyld pointere, at bogen jo altså ikke ligefrem er "biblen" indenfor aktiehandel. Jeg er dog glad for at jeg har læst den, for den er trods alt en indgangsvinkel til en meget forvirrende verden. - Men da det selvfølgelig er viden som bogen formidler, så kan man med stor sandsynlighed finde de samme informationer mange andre steder og som nævnt gratis. Så om bogen er pengene værd vil jeg sige både og... - Den er pengene værd, fordi man reelt godt kan tjene disse penge ind igen. - Så det man jo egentlig betaler for, er jo nok et selektivt udpluk af den viden man kan finde på nettet vil jeg mene. Så vejer man bogens værdi op imod "gratis", så er den selvfølgelig overvurderet.
I hvert fald skal du da have mange tak for dine links. - Dem skal jeg da lige have kigget på også.

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Jan 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:14

Hej James.

Jeg har med interesse læst dine indlæg vedr. tradesoeasey eller "Handelssignaler for Rigdom" som bogen hedder.

Og tak for seriøse og objektive indlæg i stedet for forudinfattede holdninger om noget man ikke har stiftet bekendskab med.

Nu har du læst bogen/hæftet, og jeg kunne tænke mig at høre, om du vil sælge den til en rimelig pris, for jeg er interesseret i at læse den og danne min egen mening.

Så vidt jeg kan se, skulle der ikke været noget problem i at sælge bogen videre på samme måde som der findes et brugtmarked for bøger i øvrigt.

Hvis du vil sælge, vil jeg give dig min emailadresse her på debatten.

På forhånd tak for dit svar.
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 02:34

Hej Allan

Mange tak. Men jeg må desværre beklage mht. at sælge bogen. Jeg har simpelthen ikke lyst til at sælge den for at sige det rent ud.

Men hvis du er i tvivl omkring, om det er noget du kan bruge til noget... så tager jeg gerne en ærlig dialog med dig, så du selv kan vurdere om bogen er brugbar for dig.

PS. I stedet for at lægge din E-mail adresse ud på forumet, så kan du også bare sende en privat meddelelse hvis det skulle være.

Mvh.

James
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:30
Dato: 12/29/2005 12:36:58 AM Forfatter: James

Jeg siger blot at produktet faktisk ikke er så ringe endda og jeg mener ikke at nogen kan tillade sig, at fraråde folk at bruge et produkt, når deres udtalelser er baseret på noget som helst andet end produktet selv. Nu forholder det sig tilfældigvis sådan, at bogen faktisk er ret god og havde den ikke været det, så havde jeg nok ikke kastet mit indlæg hovedkuls ind i regnen af negativ kritik der er opstået på denne tråd.

Jeg vil godt tillade mig uden at have læst den, at den i hvertfald lover alt for meget, og er alt for dyr. De metoder kan du lære gratis ved at låne et par bøger på biblioteket og læse nogle debatter på forskellige aktiesites. Enhverv der bare har en lille bitte smule forstand på aktier ved, at man ikke kan skabe et system, hvor man på enkelt investeringer på 500kr kan tjene op til 100000kr. på 24 timer.
Der har gennem tiderne været et hav af daytrading koncepter, som har lovet alt for meget. Et af koncepterne bag daytrading er mange store handler med et lille afkast. Derfor vil det være meget svært at tjene penge uden en stor startkapital. Det er samme princip som surebets, som også har været diskuteret her på siden. Man henter afkast hjem på nogle få procent, og derfor er det volumen og antallet af trades, der giver penge på kontoen. Daytrading principper, metoder osv. kan kun kort beskrives på 70 sider. Jeg tror nok, at bogen giver nogle gode principper, som er anbefalelsværdige at holde sig til, men de principper kan du som før skrevet ligeså godt finde i bøger på bib og på nettet. Der er ingen grund til at betale 1500kr til en, som bare har skrevet dem af, og lirret nogle fantastiske tal af på sin hjemmeside..
Flemming Kozok har været en af de aller bedste daytradere. Du kan læse en artikel om ham her: http://www.spekulant.dk/kozok/jp2.htm Han har modsat hovedparten rent faktisk tjent penge på det.
Det der er vigtigt, og som ikke stå på hjemmesiden, er de beløb som skal investeres for at hente de nævnte beløb hjem. En enkelt handel kan sagtens give 5000kr på en time. Hvis du investerer 150000kr, og aktien stiger 3,33% på en god melding, så har du tjent 5000 ex. kurtage. Men der skal altså volumen til for at tjene 5000kr på en time.
Man kan sagtens starte med 2000-3000kr. Man kan nemlig bare nøjes med at købe et par aktier hver gang, så skal man dog bare være opmærksom på, at kurtagen vil æde fortjenesten op, og fortjenesten vil være til at overse.
Der er et hav af sådanne koncepter. Prøv at søg på "daytrading" på Google, og du vil finde bla. Tradesoeasy. Ens for alle de koncepter er, at de overspiller muligheden for at tjene gode penge på aktier, og hvem vil ikke gerne tjene penge på det - og kunne sige, at de tjener på det at være trader? Det er igen det med at "get rich quick"og det er ekstra fedt, hvis det er på aktier - det er der mere prestige i!
Mit råd er simpelt. Læs nogle gode og anerkendte bøger, som har fået god omtale, og næsten vigtigst af alt læs nogle erfaringen på diverse foraer. Så har du hurtigt sparet 1500kr. Hvis der havde været en nem formel på det, så havde forfatteren vundet Nobelprisen.... Og selvom man har fået Nobelprisen, er det ingen garanti. I 1994 lovede 2 tidligere Nobelpristagere igennem en hedge fund LTCM, at de havde udviklinget et system med sikkert afkast. Det endte med et underskud på næsten 4mia. $.  

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)