Kære Aminoer. Et hurtigt spørgsmål: (Jeg bruger e-conomic) Jeg har lagt ud for nogle ting i forbindelse med opstart af et I/S. Jeg har debeteret på de respektive omkostningskonti og krediteret på min mellemregningskonto. Nu hvor vi har fået vores egen virksomhedskonto i banken, skal vi have indskudt nogle penge på denne konto. Vi har aftalt et beløb: x kr., men jeg har lagt mere ud end dette. Kan jeg bare gøre følgende: De 2 andre indskyder x kr. på bankontoen og jeg gør følgende i regnskabet: Debitere på bankkonto og kreditere på Årets indskud, kontant. Dernæst Debitere på min mellemregning med x kr. og kreditere Årets indskud, kontant. Og få at få de penge ud, som jeg har lagt udover vores indskudsbeløb: Kreditere bankkonto og Debitere det resterende på min mellemregningskonto. Er jeg helt gal på den her, eller har jeg fat i den lange ende? Tak på forhånd! |
Anyone?