Hej, En kunde har problemer med en ekstern harddisk, der pludselig ikke længere virker/kan læses, og jeg har lovet at hjælpe ham. Hverken han eller jeg ved ret meget om emnet og ønsker ikke at risikere at beskadige data ved at prøve os for meget frem. Jeg er derfor på udkig efter en i Københavns-området, der kan tage et kig på den og om ikke andet i første omgang vurdere problemets omfang. Med al respekt for de lidt yngre virksomheder ser jeg gerne, at du har en vis professionel erfaring med problemstillingen. Har du mod på opgaven, så send venligst PM eller skriv i tråden med kontaktinformationer og prisoverslag. Skulle du ligge inde med et par referencer, vil det ikke trække ned. På forhånd tak. |
Hvad sker der når du tænder for pc'en? Kommer der nogle fejlmeddelser? Har du prøvet og køre en hdd diagnosticering? Og hvis ja kommer den med en fejl?
Prøve og tage harddisken ud af computeren, og læse den med en USB hdd reader, på en anden computer.
Hvis harddisken kommer med en mærkelig tik lyd, så har det den ikke så godt. Der er en dyr løsning hvor du kan får reddet alle data hos ibas.dk, hvis harddisken er defekt
P.s
Husk backup. :-)