En eller anden her skrev, at de fleste kender til begrebet SEO i dag. Det er altså ikke rigtgt. Alle på Amino kender det, men det er også fordi vi sjældent taler om andet herinde - og langt størstedelen af os, driver virksomheder der bl.a. begår sig på nettet. Mange virksomhedstyper benytter sig af internettet, med henblik på salg, uden at vide meget om nettet, eller bruge det meget. Hvis jeg eksempelvis lejer trailere ud, har jeg måske fået min nevø til at lave en hjemmeside, men har ikke tænkt over om nogen - udover dem jeg har fortalt om den - ser den. Denne type virksomheder har brug for SEO-hjælp - og der tror jeg at din annonce, Karsten vil ramme fint. Spørgsmålet er så, om det er den type virksomheder du ønsker at arbejde med. Jeg kender ikke til dine nuværende kunder, eller din målgruppe. I øvrigt synes jeg at Kjers forslag til at blødgøre teksten lidt - og gøre den lidt klarere i spyttet, var fremragende. mcsolutions: Din idé er fin - intet galt med den - men det er bare set 100 gange før (det positivt sorte får) og kan formidle mange ting, i stedet for blot SEO, blot ved ændring af teksten. Karsten er jo netop personifceringen af netop den type reklame du taler om. Han laver noget HELT andet, end alle andre og skiller sig ud. Hvis jeg var en type, der sagde den type ting, ville jeg sige at det næsten var smukt! ;-) |
Er min annonce for grov?
MVH |
Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic
Jeg synes annoncen er tveægget. For det første siger du mellem linierne at din potentielle kunde er en klovn. For det andet gør du dig selv sårbar. Hvis du ikke kan levere en 1-3 placering på Google for en kunde, hvem er så klovnen? Det er dig! Jeg forestille rmig noget i retning af følgende tekst: "Her er Benny. Benny er direktør for www.jegerenklovn.dk men han forstår ikke hvorfor han er en arbejdsløs klovn. Har DU en strategi for hvordan dine kunder finder dig på Google!" Herefter køber du selvfølgelig ovenstående domæne, og ligger blot billedet samt et passnede link til egen hjemmeside. Med teksten har du fjernet fokus far om man lige ligger nummer 1, 2 eller 3 men mere på om man behandler problemstillingen struktureret. Og antyder at i ikke blot er ude på en hit and run aktion, men har en mere langsigtet tilgang. |
Jeg er nu stadig ikke enig... Og jeg har været i cirkus for nyligt med min søn på 3 år. Klovnen er for mig stadig en af de dygtigste i et cirkus, da han skal være så god til de ting, han gør, at han får dem til at se nemme ud... Og det er kunsten over alle. Men vi er nu engang forskellige, og nu er målgruppen ikke blevet defineret fra start. Jeg har blot givet min mening med... |
Jeg kan faktisk meget godt li den, for den får da en til at stoppe op og den provokere og fanger læseren, men som Jesper Jørgensen er inde på, så er det vel svært at love en så god placering, som annoncen giver udtryk for ??? Og her kan du måske så skyde dig selv i foden og få negativ respons.. Så, på trods af, at den fanger, så ville jeg nok også blødgøre den lidt, som flere er inde på... Men igen, -hvo intet vover - intet vinder... Så pøj pøj med den, og vi glæder os da til at høre "virkelighedens" respons ![]() |
Hej Aminoer Det har været helt overvældende med alle de gode indspark - jeg har med overlæg valgt ikke at "kommentere" de forskellige indlæg fordi det ville fjerne fokus fra hvad det egentlig handlede om. Men jeg har virkelig fået noget at tænke over - og især det med det "negative" har gjort indtryk - faktisk så meget så jeg har følt mig nødsaget til at "skære budskabet ud i pap" - og har tilføjet noget forklarende tekst - samt naturligvis ændret overskriften. Nu er der snart deadline og jeg er lidt under tidspres men vil alligevel lige give et link til hvordan annoncen nu er kommet til at se ud: Grafisk synes jeg selv den er blevet ringere - men budskabet står meget klarere - og så er der nu en tydeligere "hvad er der i det for mig del" - samt hvad skal jeg gøre. Mange tak for alle de inputs - det viser virkelig hvorfor Amino er sådan et kanonværktøj. Jeg vender tilbage med evt. respons på annoncen. |
Den med at få klovneskoene af, synes jeg er plat......men overskriften holder ![]() Så synes jeg at det er lidt ærgeligt, at det er en ''cool'' klovn.....på en eller anden måde falder det så lidt til jorden imo. Jeg ville ikke selv kontakte strategen.dk, når blot står ''få hjælp til''. Det ville være noget helt andet hvis der stod noget i stil med, "vi sikrer dig topplacering eller pengene tilbage". Der er så mange tosser (undskyld) udtrykket, som lover og intet holder. Just my 2 cents.... |
Nu kan det snart være nok..... ;o)
Hej Karsten Jeg lod mig ikke støde, men ville nok i samme åndedrag fravælde dig som leverandør. Annoncen anvender en form for negativ humor, hvor du i princippet taler lidt ned til evt. fremtidige kunder. Jeg ville ikke anbefale mine annoncører at anvende denne form for humor. I praksis vil annoncen formentligt generere en lav liking eller ligefrem disliking, hvis du får den testet. Dislinking af en annonce = lav eller ingen effekt + negativ branding. Personligt ville jeg skele til den gode formulering fra Kjers Kommunikation, som bevarer budskabet, og som vil dreje vinklingen over til noget sjovt man formentligt vil huske. Jeg vil umiddelbart tro, at en annoncetest med denne tekst ville give annoncen en god liking, hvilket ville betyde at annoncen ville kunne give dig det du skulle bruge fra mediet. Jeg har et andet spørgsmål, og måske næsten lige så vigtigt som ovenstående... Hvad er dit succeskriterie, og kan din annonce levere denne succes?? - jeg forestiller mig, at du ønsker at få en kortsigtet effekt på annoncen. Hermed et par subjektive betragtninger du kan overveje i den forbindelse: Der skal generelt 3 ting til for at din B-B annonce i kan levere optimal succes: 1. Målgruppen SKAL være til stede i mediet 2. Mediet skal være godt nok til at målgruppen vil orientere sig i det. Jo mere interesseret læsning om det emne du annoncerer for, des bedre involvering og højere effekt på annoncen. 3. Annoncen skal designes så den kan levere den succes du ønsker i mediet. Jeg kender ikke din målgruppe eller mediet du har valgt, men kan sige følgende om pkt. 3: Jo mindre kendt din virksomhed er, des mere er du nødt til at forklare om dig selv i annoncen. Jeg oplever at din annonce er tæt på at være en imageannonce, hvilket erfaringsmæssigt giver en langt lavere kortsigtet effekt end decideret effektannoncering - det betyder dog ikke, at den ikke kan levere effekt. Jeg er helt enig i Henriks betragtning i nedenstående indlæg fra d. 5/6 om, at der mangler et wiifn (whats in it for me). Annoncen fortæller intet om, hvem jeres virksomhed er. Den fortæller intet om jeres kompetencer - hvorfor er det jer man skal handle hos?? Den indeholder ikke et effektmodul, der motiverer til køb. |