1 er billedet det er ret ringe, både kvalitetsmæssigt (til tryk) men motivet er også "u-rart" der er ingen humor i billedet det er nærmest lidt uhyggeligt ideen er såmend sjov nok den er bare ikke eksekveret særligt godt. så jeg vil halt klart anbefale dig at arbejde videre med den (ideen altså) men omskrive text og finde et bedre med humoristsk billede (af en klovn) konceptuelt kan man sagtens sælge service ved at fortælle folk de er "dumme" eller rettere savner den vigtige information/viden man som sælger sidder inde med men man skal være meget forsigtig med hvordan den serveres. |
Er min annonce for grov?
Punkt 1, så er cigaren aldeles utiltalende overfor mig i disse ikke-ryger-tider. Om du sælger til din målgruppe, ved jeg ikke. Punkt 2, så er klovnen pr. definition den kloge. I gamle dage var klovnen en hellig person, der fortalte os fundamentale sandheder om livet. Med sin skæve logik henter klovnen mening af intetheden og griber ind i evigheden. Så måske betyder klovnen - også i dag - mere end vi er klar over. Så dermed at kalde en klovn for dum – er også selvmodsigende. En klovn er ikke dum – en klovn er så dygtig, at han/hun er i stand til at vende tingene på hovedet og se dem fra en anden side – og ofte at få folk til at grine af sig selv... Jeg ville være stolt over at være klovn. |
En klovn er sgu da ikke klog, jeg ved ikke hvilket cirkus du gik i som barn, men altså for mig er en klovn godt nok et fjols der ikke kan finde ud af at gøre noget rigtig. |
Dato: 05-06-2007 17:56:24 Forfatter: magle Dato: 05-06-2007 17:33:49 Forfatter: sandfær-andersen Punkt 2, så er klovnen pr. definition den kloge. I gamle dage var klovnen en hellig person, der fortalte os fundamentale sandheder om livet. Med sin skæve logik henter klovnen mening af intetheden og griber ind i evigheden. Så måske betyder klovnen - også i dag - mere end vi er klar over. Så dermed at kalde en klovn for dum – er også selvmodsigende. En klovn er ikke dum – en klovn er så dygtig, at han/hun er i stand til at vende tingene på hovedet og se dem fra en anden side – og ofte at få folk til at grine af sig selv... Jeg ville være stolt over at være klovn. En klovn er sgu da ikke klog, jeg ved ikke hvilket cirkus du gik i som barn, men altså for mig er en klovn godt nok et fjols der ikke kan finde ud af at gøre noget rigtig. Det var længe før Du blev født min dreng ;) |
Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff
Karsten Karsten Karsten Jeg syntes den er genial. kan godt li sådan noget. hvor du går direktørene på klinken. Den sender for mig et KLART budskab. Der sidder direktøren med skoene oppe og suger sin cigar og aner ikke hvor mange penge hans firma egentligt går glip af pga kunden fandt konkurrentens side i toppen af søgningen. Derfor er han jo en klovn. Og ja budskabet rammer da, Det koster penge at tjene penge. |
Jeg kan nu godt tilslutte mig magle''s synsvinkel. Det vigtige er hvordan størstedelen af målgruppen opfatter symbolet, ikke hvordan den oprindelige betydning er. Der er jo en grund til at hagekorset ikke er specielt velanset, på trods af at Hitler ikke "opfandt" det. Bortset fra det, så er jeg enig i at reklamen er for negativ. Jeg ville aldrig lægge mine penge ved én der kalder mig en klovn uden at kende mig, og dermed vide at jeg kan være det... :) |
Hej Jeg syntes ikke den er for grov, men tænker mere på om den rammer den målgruppe dit produkt henvender sig til. Søgemaskineoptimering er typisk en krævende proces, der kræver stort indblik i programmering, søgemaskine opbygning og nettet generelt. På den baggrund mener jeg, at annoncen kan opfattes som en smule useriøs, da det er en udhåndgribeligt produkt man køber, hvilket kræver en høj grad af tillid til sælgeren. Jeg syntes derfor annoncen mangler noget information af hvad i kan, og hvad kunden får ud af det. Gerne så kunden føler sig tryg ved at handle hos jer. Du kunne måske sætte nogle af de referencer du har på dit site ind i reklamen hvis du må det. Eller en statistik over hvor stor %-del der ligger i top5 indenfor xx uger eller lign. Noget der viser at du har styr på det du laver. Når det så er sagt, så tror jeg annoncen som den er nu vil tiltrække opmærksomhed fra læseren, men jeg er mere i tvivl om den skaber et mersalg. |
Hej Karsten Syntes din annonce er frisk nok. Lidt grov, men man kan slippe afsted med meget, hvis man har glimtet i øjet & det syntes jeg du har ramt fint med din klovn.. ( Thumbs Up herfra )... :) De bedste hilsner Svende |
Jeg kan godt lide tanken med annoncen, og for såvidt også enkeltheden. Det er kun næsten skrifttypen der irriterer mit øje. Teksten står for tæt på billedet og er svær at læse. Mit øje (jeg har nemlig kun ét ![]() Jeg bryder mig ikke om "Få... Få..."-teknikken på anden nederste linie, som sammen med "klovneskoene" ikke danner en let-læselig sætning. Synes Kjers tekst-forslag er godt. Håber du kan bruge mit input til noget. |
a: Du lader dem alle være ens og skriver noget i retning af "Kan dine kunder finde dig?" b: Eller vi lader den være lidt humoristisk og skriver "Find holder?" efterfulgt af en forklarende tekst. c: Du lader en af sælgerne være i et rødt jakkesæt og skriver "Er det dig?" Eller med andre ord...jeg mener det kan laves bedre og her var lige 5 min brainstorm fra min side :) |