Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er min annonce for grov?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har købt en halvsides annonce i en erhvervsavis der udkommer regionalt på Sjælland (Sammen med lørdagsavisen) - i lige godt 100.000 eksemplarer - den bliver bl.a. hustandsomdelt ... o.s.v. Annoncen er lidt pebret men nu skal det prøves

Men jeg har flikket en annonce sammen som måske er ldit for skarp i budskabet - eller hvad - jeg har fået meget blandende reaktioner - men hvad synes i?

Hvad er din mening om denne annonce: http://www.strategen.dk/annonceudkast.pdf

Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:52
Kommer nok meget an på hvem der er modtager, hvordan ser din "kunde" ud/målgruppe, det var måske bedre med et mere klart "whats in it for me" budskab. Hvorfor skal han vælge netop dig og hvorfor skal han i det hele taget bruge penge og tid på sagen

Den er anderledes/provokerende, men at kalde sin "kunde" en klovn er nok lige langt nok

Fra Karup J
Tilmeldt 30. Apr 05
Indlæg ialt: 308
Skrevet kl. 13:56
Hej Karsten,

Klovnen generer bestemt ikke mig, så jeg synes ikke den er for grov.

Der er dog et par grafiske ting der generere mit øje f.eks. mellem google og udpunkteringen, jeg ville jeg nok ikke lave et mellemrum, men istedet have lidt mindre luft... Jeg ved heller ikke om det er helt korrekt at skrive "TLF." med stort og endelig er jeg ikke tosset med den kursive font, men det var vist heller ikke det dit spørgsmål gik på.

Men held og lykke med annoncen, håber du kommer med en opdatering af reaktionerne...

Med venlig hilsen
RENEGADE

Med venlig hilsen
René Nielsen

Tilmeldt 12. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 14:10
Hej Karsten,

Jeg ville bestemt bemærke din annonce - den skiller sig ud og budskabet er ikke til at misforstå.  Humoristisk, men med alvor bag ...... og en reminder til mig og sikkert mange andre , som ikke får taget sig sammen til at få nogen til at kigge på søgeoptimering.

Hilsen fra Jannie

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 14:58
Din annonce ville få mig til at standse op, og bruge lidt ekstra tid på at betragte klovnen og teksten.
Men jeg synes ikke at den fanger mig, der er ikke noget der sparker benene væk under mig, og får mig til at ringe/maile.

Stod jeg og manglede en SEOer, og så din annonce, ville jeg være meget i tvivl om jeg skulle vælge dig. Primært af én grund, jeg ved hvor dyr en annonce generelt er, og jeg ved også hvem der skal betale for den i sidste ende.

Du må gerne vende tilbage med hvordan den konverterede :)

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 15:09
Hej Karsten... din klovn!

Uha... har det slet ikke godt med at skrive sådan, men gør det for at illustrere problemet med annoncen, Karsten;-)... for lige nu er du sikkert allerede i forsvarsposition, også selvom du har smil på læben - den samme situation som læserne af din annonce sidder i.

Det holder altså ikke at tale til dine potentielle kunder på den måde. Jo, hvis de efterfølgende netop skal underholdes af dig eller nyde godt af en gratis ydelse, som de i årevis har forbigået i uvidenhed... så er det lige før, at "klovn" er i orden - men stadig skal du være bevidst om, at godt nok giver annoncen opmærksomhed, og i bedste fald smil på læben... men man sidder lidt i forsvarsposition, og ja, næsten dårligt humør efter at have læst den.

Tankerækken i læserens hovede er nemlig - lidt skarpt sat op - sådan her: "Google, mig, mine kunder, klovn, topplacering, siger strategen, som sikkert vil have penge, han lyder ikke rar, måske driller han klovnen, jeg tør ikke ringe!"

Dit ærinde er jo egentlig, at gøre nogle mennesker opmærksomme på, at du (mod betaling formoder jeg) kan hjælpe dem til tops i google. Langt de fleste ved godt, at der er noget der hedder SEO - men enten er de bange for udgiften ved at engagere en kompetent herre som dig, eller også ved de simpelthen ikke, hvem de skal gå til.

Hvis de er bange for prisen, så har du ikke fået dem nærmere telefonen med den annonce. Var de i tvivl om, hvor de skulle finde hjælp, så ringer de måske nu, til ham der lige har kaldt dem en klovn... eller måske gør de ikke.

Sikke en omgang du fik der, Karsten - men du er jo selv bevidst om, at annoncen bevæger sig på grænsen. Jeg er bange for, at folk vil lægge mærke til annoncen og derefter lægge afstand til afsenderen.

Med venlig hilsen

René
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:20
Jeg lod mig ikke støde.

Hvis du gerne vil tage lidt af luften ud, kan du vende budskabet lidt om.

Lad klovnen sige:

"Jeg ligger ikke øverst på Google - men jeg er jo også en klovn."

- vær ikke en klovn - lad kunderne finde dig i toppen af Google.

... eller noget i den stil.

Klovnen er dejligt opsigtsvækkende.

mvh Hans

Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:42
Hej Karsten

Jeg synes det er dejligt befriende at nogen "tør" prøve grænserne af engang imellem. Måske rammer den lige iøjet måske falder den igennem.... Men hvor intet vover intet vinder.....(eller noget i den retning :-)

Jeg tror også at DSB i tidernes morgen har overvejet kraftigt om en grim og lidt dum dukke, skulle være deres nye image...

Mvh

Tilmeldt 5. Jun 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:53
Hejsa,

Jeg synes ikke at essensen er grov, men jeg synes den er lidt usleben rent layoutmaessigt - altsaa uden at fornaerme nogen.

Mvh. jakob

Fra Qaqortoq
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 17:00
Hej Karsten
Jeg kender absolut intet til markedsføring. Derfor kan jeg kun fortælle hvordan den virker på mig.
Personligt tror jeg ikke at jeg ville reagere på annoncen, - men jeg ville nok huske den.
Jeg bryder mig ikke om at nogen kalder mig "dum" fordi jeg ikke benytter deres produkt - og derfor ville din annonce få mig til at tænke: "nå ja, det er rigtigt at det er smart at ligge i toppen af søgelisterne, og det burde jeg måske også satse på" - og så tror jeg at jeg ville vælge at benytte et andet firma, som ikke kalder mig en klovn .... hvis du kan følge mig!?

Venlig hilsen
Anne Merrild

www.taratsit.gl/
Side 1 ud af 3 (28 indlæg)