Hej Karsten... din klovn!
Uha... har det slet ikke godt med at skrive sådan, men gør det for at illustrere problemet med annoncen, Karsten;-)... for lige nu er du sikkert allerede i forsvarsposition, også selvom du har smil på læben - den samme situation som læserne af din annonce sidder i.
Det holder altså ikke at tale til dine potentielle kunder på den måde. Jo, hvis de efterfølgende netop skal underholdes af dig eller nyde godt af en gratis ydelse, som de i årevis har forbigået i uvidenhed... så er det lige før, at "klovn" er i orden - men stadig skal du være bevidst om, at godt nok giver annoncen opmærksomhed, og i bedste fald smil på læben... men man sidder lidt i forsvarsposition, og ja, næsten dårligt humør efter at have læst den.
Tankerækken i læserens hovede er nemlig - lidt skarpt sat op - sådan her: "Google, mig, mine kunder, klovn, topplacering, siger strategen, som sikkert vil have penge, han lyder ikke rar, måske driller han klovnen, jeg tør ikke ringe!"
Dit ærinde er jo egentlig, at gøre nogle mennesker opmærksomme på, at du (mod betaling formoder jeg) kan hjælpe dem til tops i google. Langt de fleste ved godt, at der er noget der hedder SEO - men enten er de bange for udgiften ved at engagere en kompetent herre som dig, eller også ved de simpelthen ikke, hvem de skal gå til.
Hvis de er bange for prisen, så har du ikke fået dem nærmere telefonen med den annonce. Var de i tvivl om, hvor de skulle finde hjælp, så ringer de måske nu, til ham der lige har kaldt dem en klovn... eller måske gør de ikke.
Sikke en omgang du fik der, Karsten - men du er jo selv bevidst om, at annoncen bevæger sig på grænsen. Jeg er bange for, at folk vil lægge mærke til annoncen og derefter lægge afstand til afsenderen.
Med venlig hilsen
René
|