Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forenings medlemmer til iværksætter butik (kreative)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er 3 unge kvinder der har besluttede at startet en forening op, men henblik på at åbne en butik, hvor vi hver især kan sælges vores håndlavede produkter, såsom børnetøj, smykker, tegninger og i den dur.

Vi sørger nu folk der lige som os brænder for det. Vi har skrevet rundt til nogle store blogger og bedt om deres hjælp med at sprede budskabet og hjælpen til at komme i kontakt med folk. Vi har brugt facebook og vores netværk.

Hvor kan man ellers gøre opmærksom på sig selv?

Vores opslag ser således ud:

Der er så mange talentfulde mennekser, som ikke bliver set. Det vil vi lave om på.
Vi er 3 kvinder der ønsker at åbne en butik fyldt til randen med kreative og unikke.


Market for retro ting, unika tøj, trælegetøj, håndlavede smykker, er de sidste par år blevet rigtig et stort hit og efterspørgelsen på unika vare et i der i den grad. Det er blevet hip at eje noget, ikke alle andre har. 
Mange mennesker sidder og laver deres unika produkter derhjemme og sælger lidt til venner og familie, men vi syntes det er på tide vi bliver set.

Grund stenen i hele konceptet er at være fælles!
Vi skal bruge 11 personer, der alle har et ønske om få deres vare ud i en fælles butik.
Vi skal sammen danne en forening, med en bestyrrelse, medlemmer og vedtægter.
Foreningens vedtægter vil bla. omhandle driften af butikken, medlemskab, ind og udmeldelse, betaling til foreningen, reklame, møder, åbningstider og økonomi.
Ganske enkelt er foreningen den første sten vi skal skabe i fællesskab.

Vi sørger dig, som er kreativ, dig som brænder for det du laver! 
Du skal kunne arbejde i et fælles skab, og være åben over for ideer og meninger.
Vi har et ønske om at ramme bredt, så derfor vil det ikke kunne lade sig gøre at vi alle sammen sætter perler på en snor og sælger som smykker. 
Vi vil når starten går, være 14 kreative mennesker, der kan lidt den anden ikke kan. 

Vi vil alle skulle være med til at holde butikken åben og have 1-2 vagter om mdr, samt dele om udgifterne som ca vil være 800 kr om mdr per. person.
Det vil ingen krav være til om du har 10-50 vare i butikken, bare man huske at vi er et fællesskab hvor der er plads til alle.
Alt hvad det sælges at dine vare i butikken, er 100 % dit og dit eget regnskab. Skulle du have brug for hjælp til at lave dit regnskab til skat, vil du også kunne få hjælp til dette.
Vi har et rigtig godt bagland, med stort hjælp til både det praktiske, samt butikken eget regnskab.

Med tiden og hvis der er ønske for det, kunne man tage vare ind i kommission, eller lave forhandler aftaler med firmaer, der har vare der passer til butikken. 
Dette er noget der vil være med til at kunne nedbringe vores fælles udgifter, sådan at kontingentet til foreningen vil blive mindre eller helt bortfalde.

Kort sagt, du skal brænde for det, have lysten til at samarbejde og løfte i samarbejde med andre.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Feb 07
Indlæg ialt: 286
Fra  Webkontoret Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da et rigtig godt initiativ :) Jeg har selv været med i en kreativ butik, hvor vi også var 3 piger til at starte med, og hvor vi søgte flere og endte med at være 10 kreative personer. Desværre kunne det ikke gå rundt, da der ikke var nok salg i den mindre by, som vi havde butikken i, så det varede kun et års tid. Vi havde ikke dannet det som en forening, som jeg kan forstå, at I vil gøre, så det kan faktisk godt være, det er en meget bedre idé :)

Du skriver ikke, hvilken by, det drejer sig om, for det er jo ret vigtigt for dem, som evt. vil være med. Jeg vil ihvertfald ønske jer held og lykke med projektet og skal nok nævne jeres idé til dem i min bekendtskabskreds, som kan være interesserede.

www.webkontoret.dk - enkle og prisbillige hjemmesider med fokus på design og brugervenlighed

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov kitt det glemte jeg da helt.

Det er i kbh.

Mere kan også læses her: http://miniministeren.blogspot.com/2012/05/har-du-en-ivrkstter-i-maven.html

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget spændende. har selv ået og leget lidt med ideen, så dejligt at se der er nogen der "bare" sætter igang.

Jeg vil rigtig gerne høre mere, melde mig på banen, så hvad er næste skridt :-).

Vh Gitte

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte.

Hvis du sender en mail til butikdrom@gmail.com

Så sender jeg en mail med lidt info, og hvis du derefter gerne vil indkaldes til næste møde, skriver jeg dig på listen.

Kh Tina

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en del butikker, som den I gerne vil åbne - har I set på konkurrencen i det område, hvor I vil åbne? I skal nok også arbejde med en fælles linie, og beslutte hvor I satser. Det risikerer meget let at ende som en rodebutik, og det trækker ikke kunder ind i butikken. Fx er retroting vel ikke det samme som unika-produkter?

En anden ting: Der er rigtig mange stavefejl i jeres opslag (og det er stavefejl, ikke slåfejl). Prøv at finde en til at læse korrektur, så læserne ikke sidder og irriteres over dem hele tiden. Når der er så mange fejl, er der en risiko for at læseren fokuserer på dem i stedet for indholdet (det skete i hvert fald for mig)

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget interesseret i jeres fælleskab,
Mvh Pia

Tilmeldt 29. May 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pia.

Jeg har svaret på din mail og håber du kan komme den 25/6

Kh Tina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)