Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætteri er kommet på skoleskemaet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :
På Rødding Skole i Viborg Kommune, vil 8. og 9.-klasserne efter sommerferien blive tilbudt et valgfag med titlen "Bliv iværksætter". Det er godt at der endelig er nogen der har set lyset.
Nyheden er set hos DR Midt &Vest.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:12
Ja, jeg blev ihvertfald ikke præsenteret for den ide, at jeg kunne blive iværksætter da jeg gik i skole - hverken i folkeskolen, på HTX eller på universitetet. Så godt at eleverne bliver introduceret til den mulighed!

Det eneste der bekymrer mig i den retning er, at folkeskolelærer måske ikke er de bedste til at undervise i iværksætteri. Jeg har ihvertfald meget svært ved at forestille mig mine gamle lærer stå ved tavlen og fortælle om iværksætteri, for de var da nok det længste væk man kunne komme en iværksætter!

mvh Carsten
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:40
Med den nye reform mener jeg der er kommet en fast iværksætter/innovationslinie på alle handelsskoler (HHX)
Fra København
Tilmeldt 18. Aug 06
Indlæg ialt: 190
Fra  Denker Media - oversættelsesbureau Skrevet kl. 11:11
Man kan sige, at det egentlig er på tide at iværksætteri bliver sat på skoleskemaet.
I de 10 år jeg gik i folkeskole var ord som iværksætter, start af virksomhed deciderede fremmedord.

Dog står det mig klart, da vi i en dansk time i syvende klasse blev spurgt: "Hvad vil I være, når I bliver store" (eller en formulering i den stil), hvortil der var en pige, der med stor iver fortalte, at hun ville være selvstændig og starte sit eget dansestudie. Jeg husker tydeligt de andre elevers reaktion: "Selvstændig? Nåh, kan man det?"

Ja, det kan man altså, men det var ikke skolens skyld, at hun i dag (og gennem de sidste 15 år) har drevet sit eget danse- og fitnessstudie med stor succes.

Hilsen Martin
Denker Media oversættelsesbureau

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)