Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Godkendelse af kosttilskud

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  Stabilokonomi.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Landet ligger sådan at jeg er igang med at starte min webbutik op med kosttilskud.

Men fordi det er i Danmark, er der jo utroligt mange regler.

Da jeg finder det utrolig kringlet at finde ud af flere af reglerne håber jeg at i kan være behjælpelige.

Jeg har lige fået mit midlertidige CVR nummer, og får åbentbart et nyt indenfor en uge.

Men jeg vil jo gerne igang med at få lavet en webshop så snart som muligt, men syntes det virker uoverskueligt alle de regler, så vil høre hvad det betyder:

''Der skal én gang om året betales 500 kr. pr. fødevarenæringsbrev, samt 600 kr. pr. næringsbrev til finansiering af Fødevarestyrelsens kampagnekontrol.

Beløbet bliver årligt opkrævet for alle de næringsbreve, som er i Næringsbasen den 1. april hvert år. Beløbet bliver derfor ikke opkrævet for en periode! Virksomheden vil automatisk modtage en faktura i maj måned.'' Jeg er usikker på om jeg skal have bestå en fødevare prøve som der står noget om på erhvervsstyrelsens hjemmeside for fødevarevirksomheder? Det undre mig da det jo er kosttilskud jeg sælger og ikke direkte madvarer. Og Jeg har også læst at jeg skal betale 12.500 for at virksomheden kan få godkendt produkter, samt 1000 pr produkt. Kan det godt nok passe? jeg har ikke tjent en øre, men vil snart gerne igang og har indtil videre ventet på mit CVR nummer. Håber nogle indenfor branchen kan være behjælpelige!

www.stabilokonomi.dk - Min blog om personlig økonomi og investeringer.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)