Hej Aminoer Håber i kan hjælpe mig lidt her. Jeg købte en "firmabil" for ca. en uge siden og den blev omreg i mit navn, 2 dage efter får jeg et brev fra SKAT om at jeg skal til et Inddrivelses møde hos dem, da jeg skylder dem en del penge. Jeg har købt bilen i forhold til jeg ønsker at kan drive mit vinduespudser firma, men må sige jeg tænker det væreste med sådan et brev. Vil de tage min bil ? vil de lukke mit nystartet firma ? Jeg er blevet så paronoid efter jeg en gang gik på tvang at jeg igen har solgt firmabilen og den skal omreg imorgen. Jeg ved ikke om de siger jeg skal lukke mit cvr nr igen når der ikke er indtjening, men har lige brugt penge på tøj/tryg/udstyr og flyers.. Mangler dog at betale nogen af leverandørene endnu, men dog heller ikke fået regning endnu på de manglende. Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt med hvad det møde rent faktisk går ud på ? Vil de tage alt af værdi så jeg skal på bistand og leve der istedet eller giver de mig chance for at tjene penge ? Lige når man modtager sådan et brev får man jo lyst til at stoppe og give op og bare søge det satans offentlige ydelse, sevom det er mod min vilje Hjælp en fruserede ny iværksætter.. |
Rolig nu. Selv om det ikke er en sjov oplevelse overlever du også denne.
En fogedforretning hos SKAT er samme princip som at være i fogedretten. Du udtaler dig under strafansvar og så fortæller de dig hvad du skylder, om du kan betale noget, om du har udsigt til indkomst mv. Om du har noget som kan gøres til genstand for udlæg.
Hvis Ikke ender det formentlig med at intet sker og du fredes det næste halve år - hvor det så gentager sig.
Et par som du bør overveje er om du har mulighed for at betale noget nu - eller evt. via dit nye firmas kommende indtjening. Hver realistisk og lov ikke noget som du ikke kan holde. ha evt. et budget med vedr. firma - evt. udarbejdet ved hjælp af revisor.
Sørg for at betale alle fremtidige beløb til SKAT til tiden. Begynder du at opbygge gæld til SKAT igen så kan du risikerer at hammeren falder meget hårdt (indgivelse af konkursbegæring).
En panikhandling som at sælge din bil er ikke smart. Det kan være en en rød klud for en foged. Det havde måske været bedre at SKAT har pant i bilen. Hvis fogeden er opmærksom vil vedkommende have fokus på at du må have nogle kontanter til rådighed.
Nu skriver du ikke noget om beløbets størrelse, men jo større beløbet er jo mere forberedt vil jeg være.
/Henrik