Hej Amino'er / velgørenheds-eksperter! Jeg er i øjeblikket ansat ved en NGO i Sydafrika og skal starte en dansk fundraising afdeling, hvis enestående formål vil være at støtte NGO'en via diverse fundraising initiativer – alt hvad der ”indtjenes” i min danske afdeling vil blive sendt direkte ned til min Sydafrikanske ”counterpart” for at støtte organisationens arbejde på sydafrikanske folkeskoler. Jeg vil dog på baggrund af beløbet blive belønnet med en 6-8% kommission. Jeg har et par spørgsmål i forbindelse med opstart af denne afdeling, som jeg håber I vil kunne hjælpe mig med herinde… 1 – Er registrering af en decideret organisation nødvendig for at kunne lave fundraising i DK på vegne af den Sydafrikanske NGO eftersom jeg stadig vil høre under denne (på kommissionsbaseret stilling)? I så fald, hvilken type organisation bør jeg oprette/registrere? 2 – Jeg skal oprette en dansk konto hvor danskere/europæere kan donere til. Her vil jeg selvfølgelig gerne kunne tilbyde skattefradrag til personer/virksomheder i forbindelse med deres donationer – hvordan fungerer det helt nøjagtigt, skal jeg være ”registreret NGO” i DK, eller er det nok at organisationen i Sydafrika er en registreret NGO? 3 – Er der nogle regler i forbindelse med at sætte ”indsamlingsbøsser” op ved diverse institutioner? – kræver det en form for officiel tilladelse, udover tilladelse fra institutionen selv naturligvis? Håber der sidder en ekspert derude med nogle hjælpsomme guidelines til mig :) - på forhånd tusind tak! |
Hvordan starter jeg velgørende / fundraising organisation?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)