Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Timepriser på vikarer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med starte en vikarservice hovedsageligt bestående af studerende fra Århus og Ålborg Universiteter, som har nogle papirer allerede.

Men dét, jeg er lidt søgende over for, hvad man kan udleje vikarer for pr. time med IT og PR-kvalifikationer. Derudover skal jeg også nedskrevet nogle procedure vedrørende selve udlejningen af dem.

Jeg vil gerne i første omgang høre, om der nogle af jer, der har noget kendskab til, hvilke timepriser IT- og PR-vikarer bliver lejet ud til, samt hvilke priser vikarerne skal afregnes til? Har I desuden kendskab til procedurerne i et vikarbureau?

Jeg håber meget, jeg kan få nogle gode råd her i forumet.

Jørgen Knudsen
Tilmeldt 7. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:23

Hejsa J.K.

Jeg har engang været ved at starte et vikarbureau. Min advokat sagde, at jeg bare skulle tage udgangspunkt i en alminelig ansættelses kontrakt. Sådan en har jeg til at lægge, som jeg gerne vil sende til dig i morgen. Angående løn ved jeg ikke så meget om. Men jeg tror at det er en god ide at sætte lønnen lavt i starten og så lade den stige i takt med eftersørgselen.

Jeg synes, det lyder som en god ide og prøv evt. at kigge på hvordan at Temp-team gør det og muligvis prøve at arbejde lidt for dem i sommerferien. Hov, Jeg kom ikke igang med det vikarbureau, fordi at min revisor var meget hård og tog pusten fra mig. Og så var der nogen der ringede og spurgte, om jeg ville være med til at starte en EDB-butik i stedet for og den var jeg jo med på efter sådan en tur ved revisoren.

Held og lykke med det...

Mvh Michael...
Tilmeldt 18. Apr 05
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:42

Hej JK

Jeg brugte vikarer og studerende, da jeg startede PROADVISOR Gruppen. Mine priser var omkring  DKK 150-175 i timen. Den studerende fik omkring 100-110 i timen og resten i adm til Vikarbureauet.

Husk kontrakten med kunden og når vikaren har været på en opgave, så skal de få underskrevet en "arbejdsseddel" af kunden. Der skal indgå timer og opgave samt dato. På den måde kan du altid dokumentere overfor kunden de timer du fakturerer.

Hvis du vil vide mere, kan du altid ringe :-)

Held og lykke
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:23
Hej JK,

Jeg kan fortælle dig at en virksomhed betalte 220 + moms til et vikarbureau jeg arbejdede for.

Uden at nævne hvem det var :-)

Hilsen
Wassim H.
Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:20
Hej Jørgen,

Jeg har ejet et vikarbureau med 400 freelancere over tre år. Jeg har nogle timesedler liggende et eller andet sted, et it-system med økonomistyring (c5), lønmodul, debitorstyring, et supergodt bookingsystem, og et webinterface der er integreret med bookingsystemet.

Jeg har også en bunke dyrtkøbt erfaring selvom det ikke lige var i samme branche som du agter at entrere.
du er velkommen til at smid en mail, hvis du vil have nogle tips.

Prøv i øvrigt at checke studenterhjælpen

Amjad

Tilmeldt 12. Feb 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:47
Hej Amjad

Jeg er ved at starte et vikarbureau indenfor sundhedssektoren og leder bl.a. efter et bookingsystem. Du skriver noget meget interessant om et super godt bookingsystem og et webinterface som er godt integreret. Kan du ikke sende mig noget mere information om dette, da det je netop er det jeg leder efter.

På forhånd tak

Carlo

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58

Hej Amjad - har læst om dine erfaringer i dit vikarbureau. Hvilket bookingsystem brugte du/ eller kan du

anbefale et?

Hilsner

JFN2

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:18

Det var en brancheløsning bygget ovenpå økonomisystemet C5. Det var udviklet af virksomheden Hands som siden er opkøbt. Det sidste jeg har hørt er at de har solgt løsningen fra. Det er muligvis denne løsning: http://www.norriq.dk/brancher/sundhed.aspx men er ikke 100 %

Noget helt andet er, at jeg nok ville finde noget andet end vikarbranchen at kaste mig over. Antallet er eksploderet de seneste år!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)