Jeg er i gang med starte en vikarservice hovedsageligt bestående af studerende fra Århus og Ålborg Universiteter, som har nogle papirer allerede. Men dét, jeg er lidt søgende over for, hvad man kan udleje vikarer for pr. time med IT og PR-kvalifikationer. Derudover skal jeg også nedskrevet nogle procedure vedrørende selve udlejningen af dem. Jeg vil gerne i første omgang høre, om der nogle af jer, der har noget kendskab til, hvilke timepriser IT- og PR-vikarer bliver lejet ud til, samt hvilke priser vikarerne skal afregnes til? Har I desuden kendskab til procedurerne i et vikarbureau? Jeg håber meget, jeg kan få nogle gode råd her i forumet. Jørgen Knudsen |
Hejsa J.K.
Jeg har engang været ved at starte et vikarbureau. Min advokat sagde, at jeg bare skulle tage udgangspunkt i en alminelig ansættelses kontrakt. Sådan en har jeg til at lægge, som jeg gerne vil sende til dig i morgen. Angående løn ved jeg ikke så meget om. Men jeg tror at det er en god ide at sætte lønnen lavt i starten og så lade den stige i takt med eftersørgselen.
Jeg synes, det lyder som en god ide og prøv evt. at kigge på hvordan at Temp-team gør det og muligvis prøve at arbejde lidt for dem i sommerferien. Hov, Jeg kom ikke igang med det vikarbureau, fordi at min revisor var meget hård og tog pusten fra mig. Og så var der nogen der ringede og spurgte, om jeg ville være med til at starte en EDB-butik i stedet for og den var jeg jo med på efter sådan en tur ved revisoren.
Held og lykke med det... ![]()
Mvh Michael... ![]()