Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tænk stort fra starten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænk stort fra starten .

Jeg har selv været iværksætter i 4 år og det er uroligt svært at komme ud af den rolle hvor du selv skal tjene de fleste penge hjem. Vi var 4 ansatte men det er ikke nok til at jeg kunne  koncentrere mig om salg og nye kunder. Derfor gik det i bakkedale. Masser at lave, gode penge, og herfefter tørke fordi der ikke er en konstant salgsindsats.

Fra starten skal der tænkes stort og man skal ikke bare som jeg havde have et kapital grundlag på 125.000 kr, hvor jeg selv er tvunget til at fakturere 80 % af min egen tid. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:55
Det lyder surt - men sådan kan det jo gå ... selv for de bedste :)

Man kan opbygge en god virksomhed på mange måder - både stort og småt, konservativt og aggressivt. Det vigtige er at være ærlig overfor sig selv, og finde den løsning der gør en bedst i stand til at drive virksomheden med success.

Jeg har i en lang periode drevet en af mine virksomheder meget konservativt, med en langsom og helt organisk vækst. Hvis man er tilbageholdende, og streng og konservativ nok, holder sådan en model glimrende - og den giver ro om natten. Lige nu er jeg inde i en lidt mere "aggressiv" preriode, og det er bestemt også sjovt.

Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:06

Tak for dit svar.

Ja jeg ved at jeg er god nok men spørsmålet er om jeg er smart nok.  Jeg har haft overskud hvet år men altid følt mig tynd og sårbar. 
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 15:03
Hvis du har haft overskud hvert år kunne det tyde på et ret stabilt marked, også selvom overskuddet ikke har været så stort. Jeg ved ikke hvad du beskæftiger dig med men efter at have opsamlet 4 års erfaring var det måske på tide at udvide forretningen, enten til nye markeder eller etablering af flere butikker/kontorer. En franchise ordning kunne også være interessant, alt efter hvad du laver.

Nu skrev du selv at man skal tænke stort fra starten hvilket fik mig til at tænke på "Forretningsplanen: Håndbog for nye virksomheder" fra VentureCup der specifikt handler om at tænke stort og planlægge til løbende ekspansion i en vækstvirksomhed. Bogen kan du finde til fri download på http://venturecup.dk/sw295.asp

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 21:57
Du er ikke den eneste, der er landet i en sådan situation. Jeg har set mange virksomheder, der har haft enormt svært at komme over en eller anden hurdle.

Til gengæld har jeg også set et par eksempler på nogen, som fik problemet løst: De har typisk fået en person til at rådgive dem om hvordan de kommer videre. Når en person med erfaring i at få firmaet til at vokse, ser et firma udefra, kan denne ofte give værdifuld input.

Kunsten er selvflg. at finde en sådan rådgiver, uden at det koster kassen - men jeg mener faktisk, at det ene af de firmaer, hvor jeg oplevede det, fik en sådan rådgiver via et eller andet program, dvs. vistnok noget statssubsidieret.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)