Tænk stort fra starten . Jeg har selv været iværksætter i 4 år og det er uroligt svært at komme ud af den rolle hvor du selv skal tjene de fleste penge hjem. Vi var 4 ansatte men det er ikke nok til at jeg kunne koncentrere mig om salg og nye kunder. Derfor gik det i bakkedale. Masser at lave, gode penge, og herfefter tørke fordi der ikke er en konstant salgsindsats.
Fra starten skal der tænkes stort og man skal ikke bare som jeg havde have et kapital grundlag på 125.000 kr, hvor jeg selv er tvunget til at fakturere 80 % af min egen tid.
|
Det lyder surt - men sådan kan det jo gå ... selv for de bedste :)
Man kan opbygge en god virksomhed på mange måder - både stort og småt, konservativt og aggressivt. Det vigtige er at være ærlig overfor sig selv, og finde den løsning der gør en bedst i stand til at drive virksomheden med success.
Jeg har i en lang periode drevet en af mine virksomheder meget konservativt, med en langsom og helt organisk vækst. Hvis man er tilbageholdende, og streng og konservativ nok, holder sådan en model glimrende - og den giver ro om natten. Lige nu er jeg inde i en lidt mere "aggressiv" preriode, og det er bestemt også sjovt.