Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal vi organisere os?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej fellow Aminos

Det skal understreges at det på nuværende tidspunkt er et hypotetisk scenarie, som skal munde ud i en forretningsplan

Sagen er denne:

Vi har en velgørenheds organisation der får penge fra den danske udviklingsbistand (igennem DANIDA). Pengene bliver brugt at lave velgørende arbejd i Indien.

Vi vil gerne importere nogle lokalt producerede produkter til danmark, med videre salg for øje. Dette gøres for at skabe awareness samt for at skabe profit.

Det er meningen at profitten fra salget, skal gå til vores velgørende arbejde. 

Pengene fra DANIDA må ikke blive blandet sammen med import og salg projektet. Derfor er jeg i tvivl om hvordan vi bedst muligt kan organisere os, og vil meget gerne have et par bud. 

Jeg tænker selv at der skal oprettes et seperat selskab, som står for alt import og salg og som så skal donere sit overskud til kerneorganisationen, som står for det velgørende arbejde. Men hvordan kan vi få overskuddet fra salg over i kerneorganisationen uden at blive hårdt beskattet eller lignende?

Kan man organisere det på en anden smartere måde?

Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok nu fandt jeg det her på forummet, som er lidt samme situation, men ikke helt. Kan se at det virker kompliceret og at man måske bør have en revisor ind over, for at finde den bedste måde at organisere sig på.

http://www.amino.dk/forums/t/79671.aspx

[edit] Kunne man med fordel oprette det selskab, som sælger og importerer varerne, som en almennyttig /velgørende fond, som så kan give pengene til kerne organisatioenn (iiInterest, som udfører det velgørende arbejde?)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)