Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snyd er vejen frem!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,
Jeg har idag haft en oplevelse med en "kunde", som prøver at "snyde" sig til et ur på vores shop.

I ganske korte træk.
Vi skulle åbne vores shop lørdag aften, og kunderne var vilde efter at se designet, så klokken 12.00 lørdag lagde vi shoppen op - skrevet med store bogstaver, at denne shop kun var en demo shop og ordre placeret ikke ville gennemføres.

Alligevel var der sørme en der bestilte.
Det skal lige siges, det ur han bestilte stod til 6 kr (koster normalvis 499kr), da det var vores test produkt til at teste betalings systemet.

Nu kommer problemet - Moneybookers (som vi brugte tidligere) har desværre trukket pengene og jeg har iaften fået en mail fra omtalte kunde.
Han forlanger at vi sender uret til ham, selvom at det tydeligt fremgik af siden at det var en demo shop. 

Jeg har naturligvis skrevet tilbage til ham med det samme, at jeg beklagede fejlen rigtig meget at pengene var trukket, det var en fejl - at jeg håbede han havde forståelse for denne fejl og jeg kunne overføre de 6kr retur til hans konto.

Det er noget rigtig møg at pengene er trukket gennem Moneybookers, det giver jeg - men derfra til direkte at prøve at "snyde" sig til et ur.
- Er det bare mig der ikke vil købe mine produkter på den måde hvor juridiske termer er vejen frem?

Er der nogle amino'er der har nogen mening eller forslag til afvikling af denne ret irriterende problematik?

God aften

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Lærepenge... Overvej nøje hvornår du skal holde på din juridiske ret. En kunde der bruger energi og forlanger et ur til 6 kroner, vil med glæde også bruge energi på at svine din forretning til. Personligt (og det er med hånden på hjertet), havde jeg sendt uret, da jeg opdagede pengene var hævet. Hvorfor? Ja, det er surt show - penge ud af vinduet - men det er trods alt et begrænset tab. Til gengæld er sagen lukket, og kunden vil ikke efterfølgende sprede et dårligt rygte omkring din webshop. Jeg har prøvet det samme, med løbesokker jeg havde sat til salg. Fik sat kommaet forket, og pludselig kostede de 4,50 kroner i stedet for 45,00. Det blev heldigvis rettet efter første bestilling.

Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad svarede han helt præcist på din besked?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, at det kan være billigere for dig at lade "kunden" få uret til 6 kroner - og så bruge hændelsen til at lære noget af.

Hvis du skal bruge tid på et længerevarende tovtrækkeri, om hvem der har ret og hvilke regler, der gælder omkring "god og ond tro", så kan du hurtigt bruge kostbar tid, der i sidste ende bliver langt dyrere end de 493 kroner, som en enkelt kunde vil have i "rabat", for noget som I dybest set selv er skyld i var muligt.

Måske kan det i bedste fald vise sig, at kunden bliver så glad for sit nye ur, at han vælger at henvise andre til din shop (billig reklame).

Tillykke med din shop i øvrigt.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ganske kort: Kan du med 100% sikkerhed bevise at kunden handlede i ond tro? 

Hvis ikke, så vil jeg umiddelbart tro, at du har tabt. Han lagde et produkt i sin kurv, gennemgik købet, indtastede kreditkort info og I har sågar trukket pengene. Hvorfor, i øvrigt?  I bør vel først lave trækningen af penge, når varen bliver sendt ud af døren. 

Hvis jeg var dig så ville jeg erkende at jeg havde dummet mig og sende ham et ur - herre gud, 499 kr og det er sikkert både inkl. moms og avance, så du mister hvad.. et par hundrede kroner og så slipper du for at tænke mere på det.

Jeg er helt med på principper og alt det dér, men i lige præcist dette tilfælde så vil jeg nok vurdere at du har fejlen - og så har det kostet dig et par hundrede at lære, at man aldrig, aldrig, aldrig lægger noget live, som ikke er i produktion.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 7. Mar 12
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mon ikke det også kan gå den anden vej rundt, hvis han går rundt til alle folk og fortæller hvordan han fik et ur til 6 kroner? 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din butik er så ny som den er, er det med garanti utroligt begrænset, hvad der står af gode ting omkring den rundt om på nettet.

Det vil være meget uheldigt for dig hvis en Google søgning giver en dårlig anmeldelse som eneste omtale.

Smid uret afsted med det samme, da det bliver meget billigere i den lange ende :-)

.. og vær glad for at der ikke blev bestilt flere ;-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt bliver salg på webshops betragtet som reelle tilbud, som kunden således skal acceptere. Så i den optik har kunden ret. Og prisen til 6 kr. kunne jo i realiteten være et slagtilbud i forbindelse med jeres åbning, og der er god tradition for slagtilbud i Danmark. Det taler dog for din sag, at der er oplyst om at shoppen er en DEMO, men det taler dog imod din sag at en kunde alligevel har kunnet gennemføre et køb..

Jeg er enig med de fleste andre herinde at du bare skal sende uret til ham og undgå dårlig omtale og hvad der ellers hører med, det er i sidste ende værre for din forretning. Men det er altid træls med sådanne situationer.

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Status på overstående:
Efter et par mails frem og tilbage har jeg med kunden aftalt at overføre hans betalte penge retur, og tilbudt at hvis han på et senere tidspunkt ønsker at købe et ur så kan han skrive mig en mail før og vi tager vores fortjeneste af prisen.

Så overstående sag er lukket. 

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Monolith85:

Mon ikke det også kan gå den anden vej rundt, hvis han går rundt til alle folk og fortæller hvordan han fik et ur til 6 kroner? 

Måske.. Men da vil priserne på websitet være rettet så de er korrekte, så andre kan ikke købe uret til samme pris. Jeg har på et tidspunkt købt et sæt højttalere til 499 der skulle koste 2499. De havde været lidt hurtige og misset et 2-tal. Jeg havde rent faktisk på daværende tidspunkt ingen idé om at det var en alt for billig pris - jeg manglede PC højttalere og sad og browsede deres liste og synes deres specs vs. prisen var ret gode. 

Det har jeg da også fortalt mine venner om - men det hjælper jo ikke dem, til andet end at de nu kender min oplevelse.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)