Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udvidet selvangivelse

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er startet op med en ny blandet forretning "Vognmand & Rådgivning" sidste gang jeg var selvstændig havde jeg en kontor assistent, og en revisor til alt regnskab, jeg har ikke pt. råd til revisor hjælp, 2007 er en anden sag for nu går det godt jeg regner med at få overskud i august, og så hyrer jeg en revisor. Ind til da har jeg en bunke spørgsmål til den udvidede selvangivelse.

Hvad vil det koste mig at få hjælp med at udfylde selvangivelsen jeg skal bruge en lille vejledning over hvad en revisor skal bruge, og så taster jeg selv bilag, og ordner alt andet end selve selvangivelsen?

jeg har haft ekstra udgifter i form af en ny varevogn på finansiel leasing kontrakt.
Der var en ekstra leasing afgift på 80k og så 65k i årlige leasing udgifter, de er medtaget i rubrik 321 vareforbrug,
skal jeg også føre bilens pris ind i rubrik 333

300 - 380 har jeg udfyldt 320 og 321, og de giver som sagt en lille underskud, derfor har jeg optaget et lån men det er personligt, derfor skal jeg i princippet udfylde mere, eller skal jeg bare trække underskuddet fra min personlige indkomst rubrik 111, og virksomhedens egenkapital 331 er den = underskuddet 

jeg forstår ikke rigtigt noget af det med renter osv.

undskyld jeg ved godt at jeg burde have sat mig bedre ind i den slags, men jeg havde budgetteret med et overskud i 2006 det kom så først i år desværre. ”bedre sent end aldrig” J

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:34
Hej!

Hvad har du omsat for i 2006.

Hvis det er under 300 tkr., skal du godt nok lave en årsrapport, men du skal så kun udfylde rubrikkerne

300-306.

/Peter

Tilmeldt 3. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:15
Hej Peter

Jeg er over 300.000 men ikke meget :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
O.K.

Så til dine spørgsmål:

Hvis du selv kan lave en årsrapport, kan revisor trække øvrige oplysninger via SKAT(R75).

Ja til rubrik 333.

Du skal regulere egenkapitalen for det private indskud/har intet med Rubrik 111 at gøre.

Altså debet bank/kasse etc./kredit Egenkapital.

Virksomhedens egenkapital(Rubrik 331) er ikke lig med underskuddet, såfremt du

har hævet/indskudt i virksomheden.

Jeg ved ikke rigtig, hvad du mener med renter, som du ikke forstår??

/Peter

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:20
Hej

Jeg har fulgt lidt med i tråden ovenfor og har et opfølgerspørgsmål til det her med kun at skulle angive regnskabsoplysninger, hvis nettoomsætning er over 300 tkr.

Gælder det også, hvis firmaet er et I/S?

og..

Kan man få fradrag for underskud?

og .. (sidste)..

Skal man angive hele underskudet eller kun halvdelen, når man er to indehavere?

Håber I kan hjælpe,

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:52
Hej!

Ja..også ved I/S.

Ja...fradrag for underskud.

1/2 hvis i er to indehavere, og ejer 50% hver.

/Peter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)