Jeg er startet op med en ny blandet forretning "Vognmand & Rådgivning" sidste gang jeg var selvstændig havde jeg en kontor assistent, og en revisor til alt regnskab, jeg har ikke pt. råd til revisor hjælp, 2007 er en anden sag for nu går det godt jeg regner med at få overskud i august, og så hyrer jeg en revisor. Ind til da har jeg en bunke spørgsmål til den udvidede selvangivelse. Hvad vil det koste mig at få hjælp med at udfylde selvangivelsen jeg skal bruge en lille vejledning over hvad en revisor skal bruge, og så taster jeg selv bilag, og ordner alt andet end selve selvangivelsen? jeg har haft ekstra udgifter i form af en ny varevogn på finansiel leasing kontrakt. Der var en ekstra leasing afgift på 80k og så 65k i årlige leasing udgifter, de er medtaget i rubrik 321 vareforbrug, skal jeg også føre bilens pris ind i rubrik 333 300 - 380 har jeg udfyldt 320 og 321, og de giver som sagt en lille underskud, derfor har jeg optaget et lån men det er personligt, derfor skal jeg i princippet udfylde mere, eller skal jeg bare trække underskuddet fra min personlige indkomst rubrik 111, og virksomhedens egenkapital 331 er den = underskuddet jeg forstår ikke rigtigt noget af det med renter osv. undskyld jeg ved godt at jeg burde have sat mig bedre ind i den slags, men jeg havde budgetteret med et overskud i 2006 det kom så først i år desværre. ”bedre sent end aldrig” J |
Hej!
Hvad har du omsat for i 2006.
Hvis det er under 300 tkr., skal du godt nok lave en årsrapport, men du skal så kun udfylde rubrikkerne
300-306.
/Peter