Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par spørgsmål angående CVR nr.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 22. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa allesammen

Vi har et par spørgsmål vi håber I kan besvare.

Vi har i øjeblikket en rimelig nystartet webshop hvor vi kun bruger paypal betaling - men vi skal have sat dankort betaling på og skal derfor skal vi have oprettet os med CVR nummer.

Spørgsmålet er så om man man skal eller ikke skal lave en årsregskab når man ikke bliver momsregistreret grundet omsætningen næppe bliver over 50.000 kr.

Hvis vi opretter os og får et CVR nummer - er det så ikke nok at fortælle skat hvor meget indtjeningen har været ved at tilføje den som B-indkomst på årsopgørelsen? Og skal evt. "løn" trækkes fra omsætningen inden denne fortælles til skat?

Håber I kan give et par svar på disse spørgsmål :)

Med venlig hilsen

Mads

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Mikkelsendk:
ørgsmålet er så om man man skal eller ikke skal lave en årsregskab når man ikke bliver momsregistreret grundet omsætningen næppe bliver over 50.000 kr.

Du skal lave regnskab også selv om du ikke er registreringspligtig.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46626
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:38

Man kan vel ikke oprette CVR nummer i forhold til alm handel  som her webshop -  og ikke samtidigt blive momspligtig eller?

Ja du skal bestemt følge regler i årsregnskabsloven

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27

Man kan vel ikke oprette CVR nummer i forhold til alm handel  som her webshop -  og ikke samtidigt blive momspligtig eller?

I teorien kan du lade dig registrere for eksempelvis flaskeafgift, som indberetningspligtig af løn mv. uden at det nødvendigvis medfører momsregistrering.

Mon NETS kontrol er så effektiv?

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:30

Henrik Koudahl:
I teorien kan du lade dig registrere for eksempelvis flaskeafgift, som indberetningspligtig af løn mv. uden at det nødvendigvis medfører momsregistrering

Jo men er det så relevant i spørgsmål om CVR registrering uden moms pligt for en webshop som her?? Ville du for at få den gennem nets - registrere dig for noget helt forkert virkeligt?

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:31

Jo men anbefaler du det her til en der spørger om man kan CVR registrere sig med en WEBSHOP uden at blive momspligtig?? (dette kan komme dobbelt da Amino for mig ALT for ofte laver fejl når jeg svarer og kommer med en fjollet retur meddelelse)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:38

Cookie:
Jo men anbefaler du det her til en der spørger om man kan CVR registrere sig med en WEBSHOP uden at blive momspligtig??

Jeg anbefaler ikke noget. Det var blot en bemærkning til dit svar. En kommentar om at det ganske let at få et CVR-nr uden at blive momsregistreret.

Hvad folk træffer af beslutning omkring deres egne virksomheder, skal jeg ikke være moralens vogter på.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Koudahl:

Jeg anbefaler ikke noget. Det var blot en bemærkning til dit svar. En kommentar om at det ganske let at få et CVR-nr uden at blive momsregistreret.

Hvad folk træffer af beslutning omkring deres egne virksomheder, skal jeg ikke være moralens vogter på.

/Henrik

Moralens vogter??, hvad pokker er nu det fra en der rådgiver mange herinde og har godt navn??

Ok jeg vil jeg så godt protestere, ellers kan nye ikke vidende herinde komme rigtigt galt at sted. HVIS man CVR registrerer sig som Webshop med almindelig handel, skal man IKKE snyde på vægten ved at registrere som lønsum - eller flaskeafgift eller noget som helst andet der ikke er relevant for at undslippe den korrekt momsregistrering.

Man bliver momspligtig med CVT register på næsten alle normale WEB shops (som så faktisk kan ha klare fordele også).

Jeg finder det forkasteligt rent ud sagt, at en der rådgiver mange herinde, kommer med forklaringer som bygger på ikke at blive opdaget. Det skriver du jo rent om NETS - men det gælder jo hele systemet.

Jeg er helt kold over for din forklaring om, at du bare kommer med det for at vise, at man kan få CVR uden momspligt - for du er helt på det rene med, at bliver trådstarter fanget, så er den gal - og du kan ikke være i tvivl om, at det kan ses som råd af de som løser med.

Jeg håber ikke du anvender samme betragtninger i din egen forretning - moral betyder noget for mig- ud over det praktiske i at følge love og regler - undskyld.

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11

Det er da kun dig der taler om at snyde? Hvor har jeg opfordret til snyd? Mit udgangspunkt i tråden er, at du er gal på den. Man kan som virksomhed få et CVR-nr. uden at blive momsregistreret.

Min bemærkning i relation til NETS bygger på det grundlag, at jeg rent faktiske mente at det ikke står nævnt nogle steder, at man som virksomhed skal være momsregistreret for for at få en indløsningsaftale.

En hurtig gennemgang af NETS regler om indløsningsaftale siger alene:

"Din forretning skal være dansk registreret og fungere fra en dansk adresse".

Med andre ord et CVR-nr. er i princippet nok. Der er intet krav om hvordan dette er opnået. I Danmark er det forbudt at lade sig registrere for pligter. Om du så bruger de pligter eller ej er rent faktisk optil digselv. Næsten lige som at tage jagttegn. Det giver dig ret til at gå på jagt, men ikke pligt til at du gør det.

Jeg kender ikke den pågældende virksomhed, hvad de laver mv., men der er rig mulighed for at lade sig registrere helt lovligt. Al snak om konsekvenser ved at blive "opdaget" er noget vrøvl. For det kræver stadigvæk at du har gjort noget ulovligt.

Som  jeg efterhånden har skrevet mange gange er jeg ikke rådgiver men debatør. Der er intet ulovligt i mit indlæg og når jeg taler om moralsk ansvar - så er det alene et udtryk for at jeg selv finder det "søgt" at en webshop lader sig registrere for flaskeafgift, hvis de ikke er rent faktisk er omfattet af reglerne. Men juridisk er det ikke ulovligt.

Hvis jeg skulle have taget rådgiverbrillerne ville mit svar have været at de skulle glemme en indløsningsaftale, da de dermed forbundne omkostninger ikke står mål med en omsætning på under 50.000 kr.

/Henrik

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rooooooolig nu folkens

Det er jo alligevel ganske let at få et CVR nummer, OG blive moms registreret - og det er altså også let at indberette nul regnskaber indtil der er en reel ordentlig omsætning - så jeg ville gøre begge dele på een gang.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)