Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til prissætning af webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg tror virksomhedsbørsen ville have godt af en guide, som kan hjælpe folk med at fastsætte deres webshop eller hjemmeside, for der er gud hjælpe mig nogen der tror de kan få op til 70.000 kr. for en standart leje webshop, med minimale besøgstal og omsætning. Så for at hjælpe dem, tror jeg det vil være en god ide med en lille guide til hvordan de kan faststætte prisen på deres webshop eller hjemmeside.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:08
Det skal nok komme, men den shop du hentyder til finder jeg ikke dyr.
At købe en forretning der omsætter for mere end 400.000 kr., har et kundekartotek med 500 emner, en fungerende webshop + diverse leverandør kontakter og andet knowhow for sølle 70 k finder jeg faktisk møj billigt.

Dbh Martin
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 13:34
Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 14:38
Nu der lige snakkes virksomhedsbørsen, er den så ikke ved at blive lidt uoverskuelig. Kunne godt bruge muligheden for at se flere emner ad gangen og en søgefunktion (synes ikke jeg kan finde en sådan)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 21:52
og på Mac - både i Safari & Firefox, loader den kun selve indholdet
halvdelen af tiden.  Hver gang man trykker "Næste side" er det et
gamble om man kun får rammen eller om man rent faktisk også får lov at
se de bikse, der er til salg.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:27
Jeg forsøgte på et tidspunkt at få en debat igang omkring dette, men måtte sande at det er meget svært at give et præcist billede af hvad en shop koster/skal koste, så jeg håber at Martin med tiden kan få sat noget brugbart op, så man kan få en guideline til de rette priser. Der er jo mange faktorer, som spiller ind ved prisfastsættelse af en virksomhed.

Økonomien (omsætning og overskud)

Antal besøgende og tilmeldte til nyhedsbrev

Varelager med/ikke med i salget

Branche (Nogle brancher har f.eks en salgsfaktor på overskudet x10 og andre x3)

Leverandør kontrakter med/ikke med i salget.

og så er der alle de ikke målbare og bløde ting, som bestemt også spiller ind:

Tillid og ry i markedet

Trenden/forventning i markedet. Er man i en fremadstormende virksomhed (gazelle) eller ikke

Er det ejeren eller produktet, som bærer forretningen og har man en god mavefornemmelse

Samt sikkert mange andre faktorer, som gør det svært at sætte den præcise pris.. Man har jo ikke en offentlig vurdering, som ved hussalg, at støtte sig til...

Men spændende emne, som du tager op og jeg vil da sige at det ikke er urealistisk at den shop, som du hentyder til koster 65000.. HVis der følger f.eks. følger et varelager med på 30000 kr. så er det da billigt.... Så får du jo alle de andre punkter, hvor jeg blot har nævnt nogle gratis .. Du kender jo ikke hele sandheden om den pågældende shop udfra de skrevne oplysninger ???

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 00:19
Jeg skriver jo kun overstående for at folk kan få et mere realistisk syn på hvad deres webshops er værd, og dermed har de en chance for at få den solgt. Hvilket jeg ikke mener den omtalte annonce har.

Men hvis du syntes den lyder billig Christobel, så syntes jeg da du skal slå til, så kan den have tjent sig ind om ca. 4 år hvis vi går ud fra at avancen er 50% og at salget ligger stabilt 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 08:24
Dato: 04-06-2007 00:19:24 Forfatter: magle
Jeg skriver jo kun overstående for at folk kan få et mere realistisk syn på hvad deres webshops er værd, og dermed har de en chance for at få den solgt. Hvilket jeg ikke mener den omtalte annonce har.

Men hvis du syntes den lyder billig Christobel, så syntes jeg da du skal slå til, så kan den have tjent sig ind om ca. 4 år hvis vi går ud fra at avancen er 50% og at salget ligger stabilt

Derfor skriver jeg også at det er et spændende emne... 

M.h.t. køb, så er det vist ikke lige mig, -og det var heller ikke min hensigt, men blot for at give dig en mulig forklaring på at der måske er mere end øjet lige ser....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 08:30
Der kommer nogle sorteringsmuligheder på Virksomhedsbørsen meget snart. Dertil skal jeg bede Joachim kigge på problemerne med det der Mac Shit ;-)

Dbh Martin
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)