Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du lave et logo?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bertil, der må jeg erklære mig mere eller mindre, enig med dig.

Man kan ligeså godt gøre det ordentligt fra starten af, for ja, logo er virkelig vigtigt.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 19:58

Bertil Boisen:

Man får hvad man betaler for ;-)

- Jeg var lige inde og tjekke det ud, og jeg var ikke imponeret.

Men i forhold til at det kun koster 5 dollar, så er det jo fint nok.

Logoet er bare noget af det vigtigste i et firma, så det er ikke dér man skal spare.

Mvh. Bertil Boisen.

Jeg tvivler på din evne til at "tjekke det ud" så :o) Man betaler ikke nødvendigvis for hvad man får. Der er rigtig mange utrolig gode designere derinde, netop fordi at de gode får rigtig, rigtig mange kunder. Nogle af de bedste derinde har tjent over en kvart million.

-http://fiverr.com/categories/graphics/order/rating/pages/1 - Her er listen over de bedste inden for grafisk arbejde. Der kan du 100% sikkert finde nogen der lever op til dine krav.

Dbh

Marco Poul

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

Jeg tager lige en kigger lidt senere :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:41

Her får man noget for pengene (udfra de billeder de selv har postet):

http://fiverr.com/karyface1/design-a-professional-stylish-personal-signature-logo-in-png-or-jpg-format-see-my-rating-i-am-a-professional

http://fiverr.com/vikncharlie/make-you-an-ebook-cover (der bliver sikkert også bare brugt nogle skabeloner her, men i det mindste er resultatet okay)

Resten bærer efter min mening for meget præg af brushes, standart logo elementer som kan bruges til hvad som helst.

(Med det mener jeg at jeg ikke rigtigt syntes at noget af det bliver lavet unikt til kundens virksomhed)

Og det er også en af grundene til at jeg ikke bryder mig om logoer fra disse hjemmesider, og siger at man får hvad man betaler for.

Da det som designeren gør, er at de har lavet nogle forskellige mønstre/ikoner som de så har liggende og så smækker de et navn bagefter og piller lidt ved farverne når de får en kunde.

Det er utroligt tidskrævende at komme frem til et unikt og fangende symbol som virkeligt fanger essencen af firmaet.

Og hvis man tror at man får sådan et logo for 5 dollar, så kan jeg godt forstå at man kan føle sig lidt stødt af det jeg skriver her.

Mvh. Bertil Boisen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Se mit profilbillede f.eks.

Logoet der ser meget enkelt ud, men der er en tanke bag det.

Det er et logo til et fiktivt kaffe-brand som jeg fik til opgave at lave i en designkonkurrence.

Kaffe mærket hed Awake og var en kaffe der indeholdte mere koffein end normal kaffe og logoet skulle udstråle noget smart, ungt og "on-the-go"

Logoet symboliserer det traditionelle kaffe-logo med en kaffekop + underkop. MEN Jeg har lavet det i et kantet/zig-zag design da det så får lidt mere energi i sig.

Zig-Zag=Lyn. Lyn=Energi.

Det har en stor symbolsk værdi og det er visuelt et logo man let genkender.

Den slags logoer lavet fra bunden med sådanne tanker bag, får man altså ikke for 5 dollar.

- Hvis man gør, så er designeren totalt underbetalt. (Så jeg udelukker ikke at det kan lade sig gøre, men jeg kan ikke forestille mig at nogen designere vil bruge flere timer på et logo for 5 dollar...)

Mvh. Bertil Boisen.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lige kigget de tre øverst placerede igennem, og man får præcist hvad man betaler for.

Den første har kun et fast billed, resten af eksemplerne er på et slideshow.

Men det billed der er til at se er dårligt spatieret, der er brugt arial som i mange andre logoer, der er for lidt kontrast i den grå farve, og bomærket ligner en børne tegning. I de logoer der bliver vist i slideshowet er der bla. brugt gradients. Se Her

Den anden har brugt den samme skrifttype i to af logoerne, og igen er den gal med spatieringen, de er ikke særligt opfindsomme, hvis der ikke stod hvilken brance det drejede sig om var det ikke til at se. Se her

Den tredje er et studie i hvad der ikke høre hjemme i et logo, gradients, genspejlinger, mønstre, underlige skrifttyper. Derudover er farverne noget specielle og der er ikke nok kontrast. Se her 

Fælles for dem alle er at de levere i bitmap, hvilket er no go.

Teddy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Tak for opbakningen ;o)

Mvh. Bertil Boisen.

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:06

Jeg kan rigtig godt lide dit svar her Bertil.. !

Design er ikke bare at klaske noget sammen... På mit studie har vi lige haft et design projekt af en varighed på 2 måneder. Da jeg fortalte det til min veninde som læser til revisor var hun ret målløs over at hun sidder og læser den ene tykke bog efter den anden op til eksamen, mens jeg bruger 2 måneder på ét design projekt. Hvad en del nok ikke helt forstår er hvad der faktisk ligger bag et design.. 2 måneder er selvfølgelig super lang tid, men det er jo også fordi vi på studiet for lov at eksperimentere ekstra meget, og gå i dybden med tingene... Men min pointe er, en god designer har en god og fordybende designproces hvor mange ting er blevet gennemgået, for i sidste ende at komme frem til noget rigtig godt...

Jeg bliver så glad når man møder en designer der faktisk ved noget om design.

Bertil Boisen:

Se mit profilbillede f.eks.

Logoet der ser meget enkelt ud, men der er en tanke bag det.

Det er et logo til et fiktivt kaffe-brand som jeg fik til opgave at lave i en designkonkurrence.

Kaffe mærket hed Awake og var en kaffe der indeholdte mere koffein end normal kaffe og logoet skulle udstråle noget smart, ungt og "on-the-go"

Logoet symboliserer det traditionelle kaffe-logo med en kaffekop + underkop. MEN Jeg har lavet det i et kantet/zig-zag design da det så får lidt mere energi i sig.

Zig-Zag=Lyn. Lyn=Energi.

Det har en stor symbolsk værdi og det er visuelt et logo man let genkender.

Den slags logoer lavet fra bunden med sådanne tanker bag, får man altså ikke for 5 dollar.

- Hvis man gør, så er designeren totalt underbetalt. (Så jeg udelukker ikke at det kan lade sig gøre, men jeg kan ikke forestille mig at nogen designere vil bruge flere timer på et logo for 5 dollar...)

Mvh. Bertil Boisen.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 21:32

Det i glemmer, er at på Fiverr, fortæller man hvad man vil have, og designeren laver det ud fra det.

Det er ikke som overstående indlæg, hvor designeren selv sidder og skal opfinde logoet. Det er knald dygtige designere, der gerne vil tjene lidt ekstra penge i fritiden, og som laver et knald godt stykke arbejde ud fra hvad man fortæller man vil have.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 21:49

Marco Poul:
Det i glemmer, er at på Fiverr, fortæller man hvad man vil have, og designeren laver det ud fra det.

Ja selfølgelig, hvor skulle udgangspunktet for ideerne ellers komme fra?

Marco Poul:
Det er ikke som overstående indlæg, hvor designeren selv sidder og skal opfinde logoet.

En god designer laver research på virksomheden, konkurrenter, fagområdet, har samtaler med kunden for at afdække vision, hvilket segment den henvender sig til, hvilket image den gerne vil kommunikere osv. Der er ikke nogen designere der sidder og opfinder noget ud af det blå.

Marco Poul:
Det er knald dygtige designere, der gerne vil tjene lidt ekstra penge i fritiden, og som laver et knald godt stykke arbejde ud fra hvad man fortæller man vil have.

Hvorfor er der så grundlæggende design fejl i det de laver?

Teddy

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)