Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken af disse 2 markedsføring strategier skal jeg bruge?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer.

Jeg ejer firmaet møller huse, vi bygger lavenergihuse.

jeg står overfor at skulle markedsføre os ret kraftig i den nærmeste fremtid, jeg er dog i tvivl om hvad for en del jeg skal satse mest på af disse 2:

Enten at vores huset har et årlig varme forbrug på 0kr

eller at indeklimatet er helt fantastisk og er stort set allergi frit, dvs. at der ikke kan leve hustøvmide i huset, der er ingen unødvendig fugt samt vores ventilations anlæg fjerne alt hvad der kan genere folk med polen alergi.

Vi arbejder pt. på at blive et af de første firmaer i dk som kan bygge svanemærkede huse.

Hvad mener i vil være det bedste at føre firmaet frem på?

Jeg vil jo selvfølgelig gerne have det hele med når vi skal reklamere, men er bange for det kan blive for meget i en reklame anonce.

se evt. vores ny hjemme side www.mollerhuse.dk (den er helt ny og ikke 100% færdig)

venligst

jesper

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke der er den store kundegruppe i 2'eren. Det skal virkelig være folk med intensive allergiproblemer, hvis de vælger deres bygherre ud fra det punkt.

Så jeg synes 1'eren er mest tiltrækkende :)

Tilmeldt 8. Apr 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

2'eren tiltaler mig meget godt.. Men 1'eren er nok den der rammer flest :)

Fra Middelfart
Tilmeldt 11. Aug 07
Indlæg ialt: 35
Fra  TekstXpressen Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg synes, du skal vælge nr 2 - men du skal være faglig korrekt hele vejen igennem.  Husstøvmider dør fx først ved 60 grader - de 45 % fugtighed handler mere om deres formering. Og et pollenfilter er super og rigtig godt, men pollen kommer også ind, når beboere åbner hoveddøren, og de kan tage pollen med ind i huset via deres tøj, vasketøj mv.

Jeg ville derfor anbefale dig, IKKE at skrive, at jeres huse er pollenFRIE og husstøvmideFRIE, men skriv hellere, at jeres huse som udgangspunkt er allergivenlige, så de giver det bedste grundlag for et sund indeklima, som beboerne så skal vedligeholde med deres daglige brug.

Du kan også forsøge at få lov at citere fx en allergiforsker eller uafhæning organisation eller ingeniør, der roser jeres huse.

Eller - og nu kommer der en REKLAME...;-) - du kan forære dine huskøbere et eksemplar af min bog "Bogen om allergi", hvor der er masser af konkrete råd til, hvordan man får og bibeholder et sundt indeklima. Og bogen er faglig godkendt og anbefalet af 10 førende danske allergilæger ... Smile

Fortsat god mini-ferie

Joan

Tilmeldt 8. Jul 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Hvis jeg skulle bygge et hus så ville jeg ringe til dig, for det er det som du er ekspert i og det som jeg absolut intet ved om.

Jeg håber at du er lige så klog når det kommer til markedsføringen af både din virksomhed og dine produkter.

Du står jo ikke ligefrem og skal tage en markedsføringsbeslutning om salget af 100 tshirts, men om produkter i millionklassen og til det vil jeg absolut råde dig til at have et solidt samarbejde med eksperter i markedsføring. I så stor en virksomhed er det bidende nødvendig at have en klar markedsførings strategi for dine produkter og din virksomhed.

Det er den dyreste løsning for dig, men du har ikke råd til at "gætte" dig frem til løsninger baseret på egne fornemmelser.

Eksperten kan lave den rette løsning for dig, alt afhængig af hvilket segment du ønsker ramme... Mænd, kvinder... unge/midaldrene/gamle... med børn/uden børn... osv.

En ekspert som kender købsmønstre og som kan differentiere din markedsføring om det er til print produkter, internet, tv og segmentet du ønsker at ramme.

Det vigtigste for dig er at du får en ekspert i markedsføring som samarbejdspartner der kan gøre en forskel for dig.

Det er det vigtigste for dig!

At spørge til råds i et forum om noget der er så vigtigt for dig er uklogt... skulle du sælge 100 tshirts kunne du godt bruge råd fra andre der sælger 100 tshirts... (no offense) men til huse med en potentiel million investering til følge, skal du stå stærkest... og det gør du med en markedsføringsekspert.

Så det korrekte svar til dit spørgsmål er... det kommer an på hvem du ønsker at ramme med dit budskab... og hvem siger du ikke kan bruge begge argumenter... de er ihvertfald stærke... hver for sig og sammen.

Ihvertfald i min mening.

Med venlig hilsen

Jimmie Østergaard
Reklame og Markedsførings strateg

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)