Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forretningsidé - holder den?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået med en idé de seneste par dage, men tror ikke jeg selv får gjort noget ved det, så jeg spiller nu bolden videre...

Nogle gange kan det være et sandt helvede at finde produktfotos, specifikationer, manualer, logos etc., specielt i et lille land som Danmark, hvor en del produkter ikke officielt forhandles, men stadig kan købes hos internationale webshops. Selvom producenten har en presseafdeling, kan det stadig tage rigtig lang tid at finde frem til det man skal bruge.

Hvad nu hvis der fandtes en platform, hvor man kunne finde alle disse data fra titusindevis af producenter var samlet samme sted. Det var en service, jeg personligt ville give et ret stort månedligt beløb for at have adgang til. Jeg tænker at man kunne lave en gratis adgang, hvor alt var 14 dage forsinket, begrænset adgang til antal billeder af det enkelte produkt. Den betalte adgang er up to date, giver mulighed for en agent, så man modtager en mail, hver gang der er nyt materiale fra f.eks. en producent, produktgruppe etc.

Jeg tror det vil være relativt nemt at skaffe kunder til denne service, der ville være interessant for medier, webshops, bloggere osv., men udfordringen bliver at få producenterne til at holde hver deres sektion opdateret.

Derfor tænker jeg, at man skal vende det hele på hovedet, og i første omgang tilbyde en løsning til producenter. Et pressesystem til deres eget site, der er bedre og mere brugervenligt end det de har nu, hvor alt er hosted eksternt med backup og hvor deres samarbejdspartnere har adgang. Her er det selvfølgelig kun denne producents produkter, der er adgang til. Dette produkt tilbydes gratis til producenten, men de skal selvfølgelig selv tilføje materiale.

Alt hvad der ligger hos hver producent, vil samtidig også være tilgængeligt på vores platform og når de første 1.000 producenter er i hus, så åbnes der op for betalt adgang til vores service. Sideløbende skal det stadig være gratis for producenterne, at have løsningen på deres eget site, da det også fremadrettet vil holde platformen opdateret.

Kom gerne med feedback Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)