Jeg kan selvfølgelig ikke give dig et klart svar, da jeg ikke har fuldstændig overblik over samtlige affiliate programmer i denne verden. Men jeg tør godt sige, at som udgangspunkt skal du ikke forvente at finde noget. Og hvis der skulle være, så vil det sandsynligvis være til en meget lille afregning. Det er meget få annoncører som synes det er en god ide, at afregne via klik for den trafik.
Mit indtryk er, at tiden er løbet fra "cash back" sider, i hvert fald når jeg tænker tilbage på, hvordan det var for 4 år siden. Hvis du vil starte op med en "cash back" side her i 2012, så er der i hvert fald disse surveys, hvor brugeren så og sige sælger sin 'email' adresse, til en masse forskellige virksomheder. En anden problemstilling ved "cash back" sider, er beskrevet ret godt her.
Jeg tror nu ikke at tiden er løbet helt ud for cashback sider, i andre lande fungere de fint og er nogle af de største affiliate sider i eks UK. Men vil godt give ret i at surveys og klik kampagner ikke er fremtiden for cashback - Det er derimod der hvor man giver værdig til en annoncør.
Problemet i Danmark var at som gratis kondomer beskriver at deres brugere snød, men det tror jeg ikke er hele forklaringen. Nogle annoncører i Danmark vidste ikke helt hvad de gik ind til. F.eks. magasiner - her har folk bestilt 10-15 blade bare for at få penge selvom de ingen interesse havde i det de bestilte og så ellers afbestille dem når de har modtaget deres penge.
I sådanne tilfælde brude netværket havde skredet ind og det er der helt sikkert nogle som har gjort, men ikke alle - Nogle af dem var glade for at tjene penge her og nu.